Blokadom na blokadu

Samostalni sindikati u poljoprivrednim preduzećima „Graničar” iz Gakova i „Aleksa Šantić” iz istoimenog mesta odlučili su se na blokadu puteva kako bi zadržali oranice koje obrađuju.

Zaposleni u PP „Aleksa Šantić” krenuli su traktorima u blokadu puta kod farme Kljajićevo, ali ih je policija sprečila u tome i zaustavila na putu između Svetozara Miletića i Aleksa Šantića. Put ka Subotici blokiran je oko 14 časova. Sindikati ova dva preduzeća ne pristaju na mogućnost da državna zemlja koju obrađuju ide na licitaciju, jer je, kako kažu, opstanak oba sela vezan za opstanak poljoprivrednih preduzeća. Jovan Vukobratović, predsednik sindikata u gakovačkom „Graničaru” i zastupnik kapitala u tom preduzeću izjavio je da pristaju da plaćaju naknadu za zemljište koje država odredi. U Gakovu su se oko 15 časova spremali da pođu prema Somboru i blokiraju saobraćaj na ukrštanju severne obilaznice za Bezdanskim putem, kod rasadnika, ali do 16 časova još nisu stigli. Naime, u Gakovu je takođe prisutna policija, koja za sada ne dozvoljava da traktori pođu prema gradu. Sva ova događanja odgovor su na blokadu puta Sombor - Svetozar Miletić, koju su uspostavili zemljoradnici koji traže da se 8.000 hektara državnog poljoprivrednog zemljišta koje koriste „Graničar” i „Aleksa Šantić” pusti na licitaciju.
@ Sre, 24.11.2010. 17:01
aleksa šantić društvo državno poljoprivredno zemljište gakovo graničar licitacija poljoprivreda protest samostalni sindikat sombor zakup
Prethodna vest Sledeća vest

Komentari

>>
12
Dok imaju prasica da obrcu na raznju i dovoljno love za gajbe Jelena ne smeta im nista.

Nek odu pred Zupaniju pa blokiraju grad, po gradu tih 500m sto ces preci vise kada blokiraju nije nista, ali da ljudi prelaze po 10km vise zato sto se poljoprivrednicima digao o5 ... Strasno.
sorrowscavenger
@ Sre, 24.11.2010. 18:26
sorrowscavenger
Ovog puta nisu u pravu radnici propalih preduzeća, trebalo je da štrajkuju i blokiraju puteve pre nego što je zakon donešen, a kad ga već imamo onda je obaveza da se poštuje. Pa i seljaci, nosioci poljoprivrednih gazdinstava imaju isto pravo da rade i obrađuju zemlju, i nije tačno da je opstanak sela vazan isključivo za samo ta navedena poljoprivredna preduzeća.
Naseli su radnici na lažna obećanja gradskih čelnika da se zakon može menjati kako se njima trenutno sviđa, pa i dotle da se zakonom utvrđena državna zemlja, umesto na javnoj licitaciji, prepusti propalim preduzećima kako bi se ućutkali radnici koji prete blokadama.

Sve ovo može da eskalira sukobom, ako bi se dve "blokade" negde srele oči u oči, umesto da stvar raspetljaju tamo gde je i nastala i da pravednije raspodele zemlju na kojoj bi da rade. Ona nije vlasništvo ni jednih ni drugih, a ponajmanje gradskih čelnika koji su svo zamešeteljstvo i napravili.
branko558
@ Sre, 24.11.2010. 20:44
branko558
Severna strana grada, prema Subotici i Bezdanu je pod blokadom... Obišli noćas, oko pola dva... poneka vozila ipak prolaze....Policija obezbeđuje oba pravca na Bezdanskom i na Subotičkom putu.
triletrip
@ Čet, 25.11.2010. 01:51
triletrip
Ok, najlakše je isprozivati seljake (ove ili one) zbog blokada, ali je fakat da je Branko u pravu. Bumbarima u Županiji je palo na pamet da prekrše sve i jedan srpski zakon u vezi državne zemlje, i da prave neki gradski kombinat, javno preduzeće, šta li. Em bi imali još jednu kravu muzaru, em bi ponameštali njihove seoske djilkoše, odnosno stranačke aktiviste u Gakovu, AL.Šantiću i Stanišiću. Kad su u suzama za sudbinu tih sela, što npr ne kažu ko im sedi u Upravnim odborima Graničara i A.Š. i koliku "crkavicu" za to dobijaju. Šta radi bivši veseli seoski konobar u UO Šantić ili ona večita komunjara u Graničaru? Pravi stručnjaci za poljoprivredu nema šta. Pa ti likovi se i bave politikom da bi pobegli od motike!
malovarosanin
@ Čet, 25.11.2010. 07:54
Da, zaboravih, sve je trebalo da bude jasno kad se videlo ko je dobio Oktobarsku nagradu Sombora. Biće da je gazda-Simin bio glavni savetodavac glavozanima u Županiji kako se pravi kombinat. Ne sumnjam da im je preneo iskustva kako se nalapao od Seme Sombora i posle dva ministarska mandata kod Cobilija postao međunarodni uspešni biznismen.
malovarosanin
@ Čet, 25.11.2010. 07:58
Evo prilike da se ne složim sa mišljenjem branka 558 i malovarosanina. Naime ,slažem se da treba da se poštuje Zakon, ali Zakon predviđa mogućnost izuzimanja državnog poljoprivrednog zemljišta iz licitacije u opravdanim uslovima.
Smatram da očuvanje tri poljoprivredna preduzeća i nekoliko stotina radnih mesta, naročito u ovakvoj ekonomskoj situaciji, veoma bitan razlog.
Svaka čast privatnim poljoprivrednim preduzetnicima, ali kako su oni funkcionisali dok je sporna zemlja bila trajno na korišćenju kod tih Zadruga, tako mogu i sada, dok ljudi zaposleni u tim Zadrugama ,ako ostanu bez posla, nemaju kud, ili mislite da ih čeka mnogo mogućnosti za zaposlenje.
Svako radno mesto treba čuvati i ja ih u ovom 100% podržavam, jer se radi o egzistenciji nekoliko stotina porodica.
Što se tiče ko odlučuje o načinu korišćenja državnog poljoprivrednog zemljišta, to je Vlada R. Srbije ,a ne lokalna samouprava, koja je dala inicijativu, koliko se sećam jednoglasno od strane svih odbornika ,kako vlasti ,tako i opozije, koliko se sećam, gledao sam prenos te Skupštine.
BEREN
@ Čet, 25.11.2010. 11:40
BEREN
Naime ,slažem se da treba da se poštuje Zakon, ali Zakon predviđa mogućnost izuzimanja državnog poljoprivrednog zemljišta iz licitacije u opravdanim uslovima.
Prvo, drago mi je da neko vodi ovakav raygovor, sa argumentima ya koje sam smatra da je u pravu. Evo samo par pitanja i nadam se da možemo nastaviti polemisati, ali nakon što se vratim i dam izjavu Istražnom Sudiji, čujemo se večeras.

Kad već pominjete da zakon predviđa mogućnost izuzimanja, bilo bi dobro da pronađemo taj član zakona, da vidimo šta predviđa i na koji način i u kojim okolnostima.

Kad se već zalažete za očuvanje radnih mesta, što je sasvim u redu, onda treba isti aršin biti za sve. Ovde prevashodno mislim na naše PP"Kljajićevo" i 140 bivših radnika koji su ostali bez posla. Zar je pravedno da prepolovljeni broj radnika ostane da radi sa celokupnom imovinom i zemljom, i koliko je to obradive zemlje dovoljno po jednom radniku da bi firma mogla poslovati.
Da li je to 10, 20 hektara ili koliko.?
Ako vidimo da je u pitanju 8000 hektara, da li u tim preduzećima ima 800 radnika koji žele da rade tu zemlju ili je broj daleko manji, otprilike kao u Kljajićevu, 145 radnika ima nameru da zadrži svih 3000 hektara, silos i sušaru, farmu kapaciteta 7000 tovljenika, mlin i mašinsku radionicu sa sve mehanizacijom.
E o tome je reč i niko to ne pominje, jedino malovarašanin koji je potpuno u pravu, još jedno javno preduzeće u kom bi lokalne partijske jajare vodile glavnu reč a stranke imale siguran izvor finansiranja.
Što se tiče Kljajičeva, već sam pisao, da je postepeno partijsko preuzimanje firme u toku, a kao prvi na redu je upravo silos, vaga i sušara. Nije lokalni DS tako glup kao što se to nekom čini, vaga je ipak vaga, na kantaru se uvek moglo dobro zakinuti, samo je potrebno biti pokvaren, a takvih su stranke prepune.

menjano pre 9 godina
branko558
@ Čet, 25.11.2010. 12:17
branko558

Sever Vojvodine i dalje je pod blokadom poljoprivrednih mašina, radnici poljoprivrednog preduzeća „Aleksa Šantić“  blokirali su put iz mesta Svetozar Miletić, dok zaposleni iz poljoprivrednog dobra „Graničar“ ne dozvoljavaju prolaz na putu ka Gakovu. Saobraćaj na magistralnom putu Sombor-Subotica odvija se usporeno jednom trakom, jer zemljoradnici koji zahtevaju slobodnu licitaciju državnog zemljišta i dalje protestuju. Ni zaposleni u poljoprivrednim dobrima, ni oni koji žele da obrađuju državnu zemlju, za sada ne odustaju od protesta, a zahtevi koje su uputili državi su suprotni. Predstavnici Ministarstva poljoprivrede, poljoprivrednih proizvođača i opštine Sombor, na sinoćnjem sastanku nisu uspeli da postignu dogovor, izjavio je za RTV Daniel Petrović, pokrajinski sekretar za poljoprivredu. Gradonačelnik Sombora nije odgovorio na ponuđeno rešenje Ministarstva, pa su razgovori trebali da se nastave jutros, međutim na sastanak su došli samo predstavnici Ministarstva i poljoprivrednih proizvođača. Petrović podseća da je lokalna samouprava donela svoj Program mera uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta, po kome je bila dužna da do 30. juna održi licitaciju, u suprotnom zakon nalaže da to učini Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu. Ukoliko u narednih nekoliko dana lokalna samouprava ne potpiše oglas, pokrajinski sekretarijat će, u skladu sa zakonskom regulativom, preuzeti održavanje licitacije, istakao je Petrović.

Izvor: Radio televizija Vojvodine

triletrip
@ Čet, 25.11.2010. 19:21
triletrip

To sto nam predsednik opstine nije nista odgovorio na predlozeno je dovoljan dokaz kakva je marioneta jer je verovatno morao da dobije zeleno svetlo od onih koji su ovakvu vrlu ujdurmu i smislili zarad licnih a u manjoj meri partijskih razloga. IPAK JE PARTIJA NJIMA SAMO ORUDJE U RUKAMA ZA OSTVARIVANJE LICNIH CILJEVA.

STA JOS TREBA DA SE DESI U GRADU I OPSTINI DA BI SE OVOJ BAGRI STALO U KRAJ. NJIHOVO KORENJE JE OPASNIJE OD ONIG KORENJA ZBOG KOJEG HOCE DA SEKU  PLATANE

pride
@ Čet, 25.11.2010. 22:20
Vidi Beren, nije ništa sporno da tim preduzećima treba pomoći, ali u nedogled im davati državnu zemlju za dž nema nikakvog smisla. U krajnjoj linij vlasnici te zemlje smo svi mi, poreski obveznici, a konkretno meni kao poreskom obvezniku smeta da neko samo u poslednjih četiri pet godina obrađuje toliku zemlju,NE ŽELI da plati i jedan jedini dinar za zakup. Pa jbt. daj Branku 4000 hektara u tri table kao u Graničaru (da ne pričam o ostaloj infrastrukturi) i da vidiš kakvu će firmu da napravi za godinu-dve. Da se razumemo ne znam Branka, niti bilo šta o njemu sem da se bavi i poljoprivredom. Sve to o čemu ti pričaš je najobičnija demagogija i čuvanje lažnog socijalnog mira, ako može makar do 2112, pa posle ko živ ko mrtav.
By the way, ovde se ni ne radi toliko o izuzimanju državne zemlje koliko o bolesnoj ambiciji da se ponovo prave kolhozi koji će biti sigurno utočište političkim bumbarima. Taj film smo već gledali.
malovarosanin
@ Čet, 25.11.2010. 22:46
Predstavnici Ministarstva poljoprivrede, poljoprivrednih proizvođača i opštine Sombor, na sinoćnjem sastanku nisu uspeli da postignu dogovor, izjavio je za RTV Daniel Petrović, pokrajinski sekretar za poljoprivredu.
Kakav dogovor i oko čega ?? Otkad je za poštovanje i sprovođenje zakona potreban dogovor, i da li to znači da se u slučaju dogovora baš i ne mora poštovati zakon.
Ajde da to rade neuki ljudi, ali predstavnici opštine i Ministarstva da se dogovaraju oko primene zakona, nečuveno !



Gradonačelnik Sombora nije odgovorio na ponuđeno rešenje Ministarstva, pa su razgovori trebali da se nastave jutros, međutim na sastanak su došli samo predstavnici Ministarstva i poljoprivrednih proizvođača.
Gradonačelnik nije došao na sastanak !!!!  Gradonačelnik nije odgovorio na ponuđeno rešenje, verovatno da se nađe nešto između, a zakon ko j*be.
Putevi u blokadi, ljudi ne mogu do svojih odredišta, seljaci umesto na njivama provode dane na cesti blokirajući život drugima, a gradonačelnik ne dolazi na sastanak.??  Ne mogu da verujem, šta je taj čova umislio, da Sombor ( i okolina ) treba da čekaju dok se Nemanja naspava. Zamislite koja osionost i bahatost, a za sve su krivci oni u Županiji koji nisu poštovali zakon.

menjano pre 9 godina
branko558
@ Čet, 25.11.2010. 22:53
branko558
U krajnjoj linij vlasnici te zemlje smo svi mi, poreski obveznici, a konkretno meni kao poreskom obvezniku smeta da neko samo u poslednjih četiri pet godina obrađuje toliku zemlju,NE ŽELI da plati i jedan jedini dinar za zakup.
apsolutno tako, i dokle gradski čelnici mogu da favorzuju pojedine korisnike te iste Državne zemlje.??  Kako je moguće, i po kom zakonu, da se zakupcu koji je prihvatio izlicitiranu cenu, a radi se o ZZ "Kljajićevo" (bivše PPKljajićevo) oprašta dug, izmišljaju razlozi, socijalni mir i ostala demagogija, a radi se o 400.000 evra ili oko 40 miliona din.
U isto vreme, direktor se vozi u najnovijem "pasattu", od bednika postao imućan i "ugledan Somborac, a Sombor se kreditima zadužuje da poploča prilaz do županije i osvetli Vojvođansku ulicu.

Sa nevericom, kao bivši radnkik PP "Kljajićeva" posmatram šta se dešava, kakvi se sve dillovo sklapaju, a istovremeno se nadam, mada sve manje i manje, da će policija napokon uraditi ono za čega je plaćena. Osim što je na prevaru i uz znanje Vlasti, društveno preduzeće pretvoreno u privatnu zadrugu bez ikakve naknade, što je jedinstven primer u Srbiji, još i ne plaćaju ono što su sami izlicitovali.

Pa šta još treba da se desi ??
branko558
@ Čet, 25.11.2010. 23:30
branko558
Eno vam ga danas u Somborskim nešto što se nazvalo " stav Grada". Ni jedan od ćelavih momčića županijskih se nije poptisao pod taj i takav stav (biće da su novinari našli "stav Grada" k'o odbačenu bebu u košarici ujutru kad su došli na posao). Pa kad već pokušavate da izmislite nove načine za lapanje, imajte makar petlje....
malovarosanin
@ Pet, 26.11.2010. 08:08

Kako da kazem, mislim da su svi u pravu na neki nacin. ALI

Ovi sto hoce da zadrze zemlju jer se bore za egzistenciju svojih porodica, ALI isti ti su i do juce radili u istim preduzecima pa dokle su stigli? Zar ovaj grad nije ima svoj PIK pa gde je, ovo je samo pokusaj nasih lokalnih celnika da zaposle svoje strankadjije - pijavice - , i nije im uopste stalo do zaposlenih u tim preduzecima. Ako im je stalo nek raspisu licitaciju i nek izlicitiraju tu zemlju u svoju korist(ako nije sukob interesa).

Ovi sto hoce licitaciju imaju puno pravo po zakonu koji je donela ova nasa drzava, ALI dali oni koji stoje iza svega toga mogu podvuci crtu na svoju imovinu i dokazati kako su stekli na stotine hektara i traktore vredne oko sto hiljada evra po komadu kad znamo da smo do pre nekih 25 godina bili manje vise svi istih materijalnih mogucnosti. Cast onima sto su vukli gajbe, ipak je to placeniji posao.

Sve u svemu stradaju obicni smrtnici a organizatori i jedni i drugi sede u opstini. Sta mislite nedaj boze bolesti deteta , sto je bio slucaj u Stanisicu pa je zena morala na Krusevlje i sleti sa puta KO JE KRIV? Njoj je svejedno ,na srecu nije bilo vecih posledica. A ja da se pitam tenkove i izgaziti i jedne i druge, oni imaju svoja prava ali i ostali ljudi imaju pravo na zivot , a ti ostvari svoja prava na neki drugi nacin. A uostalom doce opet izbori pa razmisli pre nego sto zaokruzis. 

 

ddj
@ Pet, 26.11.2010. 11:40
a ti ostvari svoja prava na neki drugi nacin.
DDJ, ima samo jedan, ali ispravan način ;  Kad se neko odluči na proteste, blokadu ili drugi vid izražavanja nezadovoljstva, sasvim je normalno da blokira onog ko mu je te probleme pruzrokovao. Zar i oko toga treba da se sporimo ?
Ako je gradska uprava nekom obećala nemoguće, odnosno da se neće poštovati zakon i izazvala opravdan revolt onih koji su smatrali da se zakon treba poštovati, onda nema ništa logičnije niti opravdanije, nego da se blokira ulaz u Županiju, da ne dozvolite bahatim ćelavcima da sede u toplim kancelarijama sa otvorenim prozorima.
Šta su uradili i postigli oni koji blokiraju puteve ??
Blokirali su obične građane, koji ni krivi ni dužni ne mogu stići tamo gde su krenuli, a oni koji su sve to zakuvali, sede mirno u svojim kabinetima i na internetu posmatraju kako se sukobljavaju učesnici protesta, građani i policija.

Koliko god da podržavam seljake u njihovim opravdanim zahtevima, da se jednostavno poštuje zakon, istovremeno se ne mogu načuditi njihovoj gluposti i neznanju, a rekao bih i nedostatku "muda" da jednostavno ušetaju u zgradu Županije i sa čelnicima rasprave sve svoje probleme.

šta je tim ljudima kriva žena koja je prevozila bolesno dete do bolnice pa joj nisu dozvolili prolaz, strašno ??  Zar su stvarno mislili da će to da pokrene one učmale birokrate koji se igraju našim životima, ne sigurno neće, njih može jedino da pokrene strah da će iz te Županije morati da izađu, ili budu izbačeni ( ovo nije pozivanje na nasilje ) .

Šta Vi dragi moji poljoprivrednici očekujete od nekog ko je sebi prigrabio 3, 4, ili 5 funkcija u vrema kad pola Srbije ne radi, da će da se smiluje ili ima razumevanja. E neće, zajebali ste se.
branko558
@ Pet, 26.11.2010. 16:56
branko558
Jeste da sam danas u Baju išao preko Bačkog Monoštora, putem strave i užasa pogotovo preko onog pontona i pored deponije kod skretanja za Štrbac ali podržavam poljoprivrednike u potpunosti i savetujem da dođu i upadnu u Županiju i naprave reda.

A gradska vlast se sada jako lepo obrukala kad silan svet koji putuje u Evropu prođe tim putem ... Ima šta da vidi ...

menjano pre 9 godina
dufko
@ Pet, 26.11.2010. 19:06
dufko
E, a je l' put do Conoplje slobodan? Podrzavam poljoprivrednike, i zelim da blokiraju jos neke puteve, u sto skorije vreme. :)
sinisa
@ Pet, 26.11.2010. 19:16
sinisa
podržavam poljoprivrednike u potpunosti i savetujem da dođu i upadnu u Županiju i naprave reda.
Ispravno i logično.


Podrzavam poljoprivrednike, i zelim da blokiraju jos neke puteve, u sto skorije vreme.

ispravno, a nelogično.
branko558
@ Pet, 26.11.2010. 19:30
branko558
uf, uf, vidim da se i ovde zakuvalo pošteno na ovu temu, pa sam malo istraživao o nekim navodima, naime Vlada RS ima praov da izuzme državno poljoprivredno zemljište od licitacije, što je i učinila na pr. za PKB u Beogradu, ali je to učinila i za 5600 Ha zemlje koju obrađuju Gakovo i Šantić, od ukupno 8000 Ha, e sad je sporno raspisivanje licitacije za preostalih 2400 Ha, jer poljoprivrednici ih traže a Zadruge ne daju, sad ko će koga tu , neznam, ali znam da radnici u tim Zadrugama nisu krivi za lošu privatizaciju koja se sprovela u Agenciji za privatizaciju u Bg, a oni trba , po svemu sudeći da snose glavni teret svega, e pa nije pravedno, ili možda jeste??
Primetio sam da Branko pominje i kombinat u Kljajićevu, nisam skroz u toku, ali sam uspeo da saznam da isti nema 3000 Ha, kako je napisao već oko 1800 Ha, jer ostatak ,koji predstavlja državnu zemlju, ne koriste, i da je ista bila predmet licitacije u kojoj kombinat nije imao prava učešća., no za ostalo neznam, inače vidim da se isti kombinat vodi kao ZZ "Kljajićevo" ,a ne PP "Kljajićevo", jel to znači da se radi o Zadruzi čiji su vlasnici zadrugari ili?????
BEREN
@ Pet, 26.11.2010. 22:07
BEREN
Jebe se meni i za jedne i za druge i za treće, znam samo da nemaju pravo da ugrožavaju živote onih koji nemaju veze sa ovom pričom. Ljudi, svako ko je prošao tuda zna da se put Sombor - Bezdan via Monoštor jedva putem može nazvati - uzan, krivudav, pun rupčaga i nije predviđen za veliku frekventnost saobraćaja, naročito ovih dana kada je vlažan i blatnjav (noćna mora svakog vozača).
U četvrtak se na tom putu taksi pun putnika zakucao u traktor, u petak je oboren biciklista. Na čiju čast i savest to ide prepuštam vašoj savesti da odluči...
UltraRadule
@ Sub, 27.11.2010. 03:22
UltraRadule