„Pirat” tiho preuzeo Radio Sombor

Agencija za privatizaciju Republike Srbije je 30. oktobra Privrednom sudu u Somboru podnela zahtev za pokretanje stečajnog postupka u Radio Somboru. Dan kasnije, radnicima Radio Sombora prestao je radni odnos, da bi njihovo mesto zauzeo je „zakupac prostorija” Goran Medić.

Foto 4610Kako je u dopisu SOinfo.org portalu navedeno, Radio Sombor AD se do 26. oktobra nalazio u postupku privatizacije. Tada je Agencija za privatizaciju donela Zaključak o obustavi postupka jer do zakonom predviđenog roka (1. jula 2015.) nije objavljen javni poziv za prodaju kapitala, odnosno društvo potom nije postupilo u skladu sa Uredbom o prenosu kapitala zaposlenima bez naknade. Svi zaposleni (ukupno šestoro) prijavili su se, do 31. oktobra, za socijalni program i odlučivanje o njihovim zahtevima je trenutno u toku - navode iz Agencije za privatizaciju. Inače, nadležni u Agenciji su izvestili da za Radio Sombor nije upućeno ni jedno pismo o zainteresovanosti za privatizaciju. Po svemu navedenom reklo bi se da je regionalni radio emiter praktično prestao da postoji, što međutim, „na terenu”, i nije tako.
Pravni vakum iskoristio je ko drugi, no čuveni „somborski medijski pirat” Goran Medić. Kako je objavila Radio televizija Vojvodine, pre proglašenja stečaja prostorije radija zakupio je vlasnik Blu radija iz Odžaka Goran Medić, koji nije želeo da govori u kameru, ali je izjavio da je prostor zakupio i da tu planira da otvori neko dopisništvo. Zastupnik državnog kapitala Bojan Đurović ovaj slučaj obrazložio telefonskom izjavom da je sva imovina Radio Sombora popisana i da će njenom prodajom biti namenjena dugovanja radnicima, a da zakupac samo brine o opremi, jer je u prostorijama koje je iznajmio. Kako kažu novinari Radio Sombora, Medić nelegalno koristi njihovu opremu i emituje program. Siniša Stričević, novinar Radio Sombora je rekao da se radi o klasičnoj uzurpaciji državne imovine i upitao kako je moguće da zakupac prostora može da koristi, miksetu, predajnik i praktično preuzme program Radio Sombora. On je podsetio da dozvola za emitovanje programa Radio Sombora ističe 16. decembra što dodatno ukazuje na zloupotrebu, jer ostaje nejasno ko će do tada uzimati novac od malih oglasa, reklama, ako u prostorijama radija nema nikoga osim direktora i zakupca - objavila je Radio televizija Vojvodine.
Novi zakupac prostorija Radio Sombora u Gradskoj kući je gotovo punu deceniju „u medijskim vodama”. Sve do 2012. godine Goran Medić je nelegalno emitovao program piratskog BB radija. U tom periodu protiv njega je podneto nekoliko krivičnih prijava i zaplena imovine. Nakon toga Medić je na najblaže rečeno čudan način preuzeo TV Spektar, koji je potom doveo do bankrota. Ništa bolje nije prošao ni nedeljnih Glas naroda. Inače, kako smo ranije pisali, računi Avalon doo, matičnr kuća Blu radija iz Odžaka, a od 2015. godine BB radija, blokirani su punih 1.100 dana.
@ Pet, 20.11.2015. 04:18
agencija za privatizaciju avalon doo bb radio blue radio bojan đurović društvo glas naroda goran medić radio sombor siniša stričević sombor tv spektar
Prethodna vest Sledeća vest

Komentari

koliko ja znam, taj Medić je blizak  SNS i  sigurno uz njihov blagoslov sve ovo radi. Svi pošteni ljudi se čude kako jedan ovakav hohštapler godinama izmiče pravdi, krši propise i UNIŠTAVA medijske kuće u Somboru. Šta znači: uzeo u zakup prostorije Radio Sombora? Mislim da Radio Sombor nije plaćao zakup, a ako privatnik uđe tu on bi morao da plaća i to ne mali zakup jer je Gradska kuća objekat od kulturne i istorijske važnosti nulte kategorije gde je zakup sigurno papren. Od čega će to "magnat" Medić da plaća kad mu je njegova firma tri godine u blokadi? Jedina prava vrednost koju Radio Sombor ima jeste ime i predajnik na Jarošu. Ostala oprema je sigurno već zastarela s obzirom da godinama nije obnavljana. Pošto, kako izgleda on nema nameru da nastavi radijsku delatnost već hoće da otvori neko dopisništvo ( čega i koga?)  očito je da ima plan kako da iz te zastarele opreme izvuče nešto, isprazni prostorije i pretvori ih u ko zna šta. Medijski grobar Medić sigurno će znati kako da  ugasi i uništi i Radio Sombor. I to prema svemu sudeći uz blagoslov lokalnih vlasti.  
vajat erp
@ Pet, 20.11.2015. 06:56
Ovde bi trebalo da se ispita i odgovornost Stipana Benića, direktora radio Sombora. On i Medić su u poslednje vreme postali nerazdvojni, a Mediću je neko morao otključati vrata.
Polupismen
@ Pet, 20.11.2015. 09:58
PROCITAJTE MOJ TEKST IZ PROSLONEDELJNOG BROJA SOMBORSKIH NOVINA

RADIO SOMBOR, DA LI JE MOGLO BOLJE?

Posle 45 godina rada Radio Sombor je prestao sa emitovanjem programa a svih šestoro zaposlenih se opredelilo za socijalni program. Razočaran ovakvim ishodom želim da obavestim javnost da se ovakvo rešenje moglo izbeći . Pre nešto više od tri godine, na sastanku koji sam inicirao a na kojem su prisustvovali , u ime Radio Sombora Stipan Benić, a u ime gradske uprave ljudi koji su tada činili srž lokalne vlasti , predloženo je rešenje koje je od svih prisutnih dobilo bezrezervnu podršku .

Po predlogu, aktivnosti Radio Sombora bi bile usmerene na tada tek osnovanu srednju muzičku školu čiji bi učenici dobili prostor za izvođenje nastave i sticanje preko potrebne prakse. Program radija bi se modernizovao i tehnološki unapredio po modelima koji se već odavno primenjuju u drugim sredinama. Potreba za velikim brojem zaposlenih na programskim i tehničkim aktivnostima radija bi bila svedena na minimum, a samim tim i troškovi grada za održavanje radija bi bili na prihvatljivom nivou.

Slušanost, već poprilično zaboravljenog programa Radio Sombora bi se zasigurno povećala iz razloga što bi većina mladih, a svakao i ostalih želela da čuje novi program koji bi osmislili njihovi prijatelji , članovi porodice, učenici, itd… Samim tim, komercijalni potencijali radija bi dobili na značaju i mogli bi značajno doprineti opstanku radio programa ali i potencijalnom otvaranju novih obrazovnih smerova u polju informisanja i medija.

Sama struktura organizacje radija osigurala bi apsolutnu depolitizaciju programske šeme i stavljanje istog u isključivu obrazovno - informativnu celinu, jedinstvenu na našim prostorima. Ovim primerom grad Sombor bi nakon dužeg prerioda povratio epitet inovatora u poljima obrazovanja i informisanja.

Nažalost, i pored toga što su u delu prostorija učenici smera dizajnera zvuka dobili priliku da obavljaju deo nastave, ostatak dogovora do danas nije ispoštovan, a od prestanka radija nastava za učenike srednje muzičke škole je prestala da se odvija u već pomenutim prostorijama.

Nameću se pitanja, da li se ovaj predlog mogao razmotriti i da li je moglo doći do kvalitetnijeg rešenja od prestanka rada i što je možda još važnije, da li u gradu Somboru postoji neko iz strukture vlasti ko bi imao hrabrosti da samostalno donese odluku u korist građana čiji su ih glasovi stavili u poziciju plemenite službe lokalnoj zajednici.

Dr. Miroslav Stojisavljević


robmos
@ Pet, 20.11.2015. 13:16
ZAKLJUCAK: ZA OVAKVO STANJE ODGOVORNI SU STIPAN BENIC I ORGANI VLASTI KOJI SU DOPUSTILI UZURPACIJU, I KOJI SU, PORED RADNIKA RADIJA, IZBACILI I NA ULICU DECU SREDNJE MUZICKE SKOLE  KOJI POSLEDNJE DVE NEDELJE  OBAVLJAJU NASTAVU U NEMOGUCIM USLOVIMA A NERETKO I U PARKU !!! STA LI O SVEMU OVOME MISLE RODITELJI I ODGOVORNI ZA OBRAZOVANJE U GRADU NAMA JE NEPOZNATO POSTO JE SVE MANJE MEDIJA KOJI BI MOGLI DA PRENESU OVU I BILO KOJU DRUGU VEST.  oDLICNO SMISLENO, NEMA STA.

robmos
@ Pet, 20.11.2015. 13:22
jer ostaje nejasno ko će do tada uzimati novac od malih oglasa, reklama,
ali i skupštinskih prenosa... nema osnova da grad i nadalje plaća prenose nekom koga više nema... nasleđivanje po tom osnovu nije moguće... 
Kobra
@ Pet, 20.11.2015. 19:43
kobrice,
pa K54 ima ekskluzivno pravo prenosa skupštinskih zasedanja, a njihovo čedo je Radio Fortuna. Valjda ti je jasno ko će prenositi putem radija. Ta televizija inače nije nikada imala ni jednog novinara, a funkcioniše na čudan način uz blagoslov vlasti. Ona druga televizija bar pokušava da liči na tv i ima nvinara koje viđam na nekim skpovima ili sdportskim susretima. Imaju i kadrovski bolje mogućnosti da prenose skuzpštinske sednice, ali nešto ih SNS ne voli. Možda se sada nešto i promeni jer je i novi gazda te televizije.
vajat erp
@ Pet, 20.11.2015. 19:55
ja nisam čarobnjak iz oza pa da dosegnem tamo gde normalan mozak nije u stanju... moj komentar je logičan kao slušaoca koji je do sada skupštinska zasedanja pratio na 97.5 mhz, a to je valjda ferkvencija bivšeg RS... prema tome, ako je neko iznajmio prostorije ( kad pre ) nije time preuzeo i poslovne ugovore... 
mada, koliko toga odlazi bez ugovora, ili sa fiktivnim i falš ugovorima, ne bi me čudilo da se ovom, pre svega umešnom i sposobnom "igraču na žici"  nastavi sa plaćanje, kako bi to rekao Šojić... 
Kobra
@ Pet, 20.11.2015. 20:12
Dragi Somborci, samo vi nastavite da glasate za ove preobucene radikale, ili SNS kako su sebe nazvali, pa ce vam biti jos i gore. Vazno da su sliku svog lidera okacili na sred centra, da ne zaostajemo slucajno za S.Korejom. 
andjeo
@ Ned, 22.11.2015. 13:16