„Podrška” medijima

Radio Sombor, TV K-54, Radio Fortuna i SOinfo.org pokrenuli su krajem novembra zajedničku inicijativu za finansiranje javnog informisanja na teritoriji grada. Po završetku prvog somborskog medijskog konkursa najmanje sume predviđene su upravo za one koji su „podigli glas”.

Foto 2992Foto 15893Foto 11150Gradskom budžetskom projekcijom za 2013. godinu izdvajanja za Radio Sombor skraćena su za pola miliona dinara, da bi zatim uz Radio Fortunu, uslovima konkursa, bio automatski isključen iz procesa dodeljivanja sredstava. Potpisnik inicijative, TV K-54 je među tri lokalne televije dobio najmanje novca, dok je portal SOinfo.org, matične NVO SOopen, vrednosno izjednačen sa agencijom koja se služi našim imenom i koja na osnovu spornog ugovora (Veselovski-Hajtl) uzurpira kablovski kanal u posedu Grada Sombora. 
Najviše novca na medijskom konkursnu zaslužila je televizija sa upitnim vlasničkim statusom. Spektru, odlukom Gradskog veća, pripada 1,4 miliona dinara. RTV Sreće će moći da povuče 1,2 miliona dinara, dok će televizija sa najdužim vekom, TV K-54, imati pravo na 1,1 milion dinara. Lokalni ministri su preostalih 300.000 dinara iz medijskog budžeta podelili na „ravne časti”. Po 150.000 dinara iz gradske kase očekuju televizija koja nema novinara, urednika niti je do sada proizvela i jednu sopstvenu vest, te somborski informativni portal SOinfo.org, koji, još jednom ponavljamo, nema veze sa Sombor.tv by RAGS, niti sa jednom objavljenom informacijom na tom kablovskom kanalu. Takođe, SOinfo.org nema veze ni sa istoimenom agencijom.
@ Pet, 28.06.2013. 02:20
društvo medijski konkurs radio sombor rags rtv fortuna rtv sreće soinfo.org sombor tv k-54 tv spektar
Prethodna vest Sledeća vest

Komentari

ko vam je kriv što niste blagoremeno patentirali svoje ime i logo pa bi sada mogli da tužite ove koji koriste vašu popularnosti uzimaju kajmak.
d.morphy
@ Pet, 28.06.2013. 06:48
Vrlo zanimljivo ko sve danas dobija pare iz budžeta. TV Spektar: Većinski vlasnici poodavno na onom svetu. Novi direktor neki polupismeni lik koji je godinama držao piratski radio, sada ima zaposlenog jednog ili dva radnika. Bilo je o tome reči na forumima. TV Sreće, zaposlena 4 radnika (izvor APR). K 54 takodje zaposlena 2 radnika (izvor APR). Ta četvrta televizija - nikad čuli za nju. Sve u svemu, omastili brke Medić, Dučić, Lovrić i neko četvrti. Svaka čast za ovaj portal. Ali ko vredi, on im ne odgovara. 

menjano pre 7 godina
pravdazasve
@ Pet, 28.06.2013. 14:12
Niste podobni zbog svoje objektivnosti......
zokysp
@ Pet, 28.06.2013. 17:51
zokysp
RTS ide na budžet R Srbije, RTV je na budžetu pokrajine, zašto onda ne ide neki javni konkurs za jednu TV kuću koja bi se finansirala potpuno iz budžeta?
Ne izostavljam ni druge medije kao što je npr radio... Smiley Ostali neka se izbore na tržištu.
Mrakmarko
@ Ned, 30.06.2013. 19:28
Jer je sve shto si ti naveo protivzakonito! Svi neka se izbore na trzhishtu, a iz Zhupanije neka raspishu pravi, ozbiljan konkurs, za ozbiljne i proverive medijske projekte. 
savamajstor
@ Ned, 30.06.2013. 23:45
savamajstor
TV Sreće, zaposlena 4 radnika (izvor APR). K 54 takodje zaposlena 2 radnika (izvor APR). Ta četvrta televizija - nikad čuli za nju. Sve u svemu, omastili brke Medić, Dučić, Lovrić i neko četvrti. Svaka čast za ovaj portal. Ali ko vredi, on im ne odgovara.
SOinfo, kao retko svetlo u Somborskom tunelu, ovim čudnim i sramnim raspodelama zajedničkog novca, nikako ne bi trebao da bude destimulisan, naprotiv... na kraju, svako bira put kojim će ići i šta će na tom putu da radi, pa tako i ovi tkozvani eksperti za dodelu i raspodelu tuđeg novca...
Yayarenje je oduvek bilo obeležje Somborske, ne samo madijske scene, a yayara je uvek bilo, posebno koncentrisanih na mestu gde se odlučuje o tuđim parama, pa tako i sada, a nadajmo se ne doveka te da je sve manji i manji prostor za manipulatore i nameštene konkurse...

zoran k
@ Pon, 01.07.2013. 08:23
zoran k
Тај Дучић је доушник и полицијски провокатор, а вероватно и Медић пошто је толике године имао ББ радио без дозволе па као не могу да га нађуSmiley
mustafa
@ Pon, 01.07.2013. 23:18
mustafa
Има неколико занимљивости у вези са овим конкурсом! Услови конкурса су толико јасни да скоро нико не задовољава... Чуди ме да је Комисија уопште прихватила пријаве, додуше, ова прича изгледа нема крај.

1. Зашто радио станице нису имале право да конкуришу као електронски медији? Нема објашњења за овакву дисквалификацију у самом старту... Ко год да је у питању, није у реду.

2. Нажалост, морам рећи и ово, СОИНФО нема права да конкурише јер није регистрован као национални домен РС или СРБ, зар не? Прочитајте услове конкурса да не бих морао да линкујем или цитирам... Бај д веј, да нису Соинфо и Со опен у неком сукобу интереса?

3. Ако је СО ОПЕН обично удружење грађана, зашто онда и остала удружења нису конкурисала са својим сајтовима? Поготово ако се први пут одвајају средства из буџета у ове сврхе. Морали су позвати и остала удружења грађана да се информишу. То важи и са све остале власнике сајтова из Сомбора са доменима РС и СРБ који су имали право да конкуришу.

4. Да не улазим у те податке које ви износите о кабловским продукцијама и телевизији Спектар, мене је заинтересовало нешто друго! Размислите сад о овоме и немојте да вас мрзи као мене да кликнете на услове конкурса на сајту града Сомбора. Ко од поменутих задовољава следеће услове конкурса...
- да има најмање 5 година непрестаног рада у својству телевизије (баш сам прегледао њихове дозволе које се налазе на РРА сајту)? Врло шарено!
- да покрива најмање 60% територије града Сомбора од чега зависи и сам учинак, односно резултат овог конкурса? (моја математика је јасна - врло лако може да се процени да кабловски систем покрива 20-25% популације Сомбора - по тој логици, сваки кварт би могао да отвори своју "телевизију", а сељани се ионако више не рачунају у људе, обрисани са списка, отписани...)

Колико видим та комисија је премашила све рокове, а и сам градоначелник оклева да аминује. То су само неке нелогичности које сам приметио на основу ове ваше дискусије, а које Комисија КАО није приметила, па је предложила Делићу да потпише. Додуше, сви су кандидати под пуном кривичном одговорношћу наводили податке, ваљда знају шта раде??? Овај медијски брлог је настао простим непознавањем струке. Мали је ово град за 3-4 телевизије :))) Није ни чудо да је држава доделила само једну фреквенцију. А немамо среће ни са радио станицама. О монополистичким новинама да и не говоримо.

И? Што бисмо онда расипали паре на овакав начин? За чије бабе здравље, да простите...
Да ли ће то помоћи нашим селима и граду? Хоће ли грађани заиста бити квалитетније информисани?

Да не буде само да сам изнео аргументацију и критику, можда бих имао и предлог, али пре свега, да чујем и друга мишљења. Мало озбиљније и одговорније општине и градови, чак неупоредиво мањи од нас, имају много озбиљнија средства која опредељују за медије и морам да похвалим жељу локалне самоуправе да по први пут тако нешто и уради. Али онда је крава шутнула кофу са млеком. У овом конкурсу се не види никаква медијска стратегија на нивоу града. Мора јасно бити назначено шта је циљ конкурса, кога желите да оснажите и зашто. Ту бих се сложио са чланом "Мракмарко" који аналогно закључује, РТС-држава, РТВ-покрајина, Х-ТВ град. То је онда дугорочна стратегија и тај одабрани медиј онда мора да оправда све задатке које му Градска скупштина постави као циљеве информисања. У противном, расипати народне паре на мали милион којекаквих медија представља чисти луксуз и бахатост.

Колико год да се не прате локални медији, на пример, у корист популарних "великих медија", озбиљан град и озбиљна општина (мало сам цуњао и имам податке и о другим општинама како то раде) просто морају одабрати кључни медиј(е) за широко информисање становништва (најлогичније комбинација електронског медија и штампаног гласника), који би доприносио тој "транспарентности" и развоју цивилног друштва. Без довољне "видљивости" локалне самоуправе, њихових добрих и лоших потеза, можемо само сањати о неком бољитку. Лако је нама да сад оплетемо по "народњацима" и "дивљацима", проблем су они који сисају буџет а не пуне га.

За крај, о "медијима" у Сомбору бих само рекао, сто бабица - килаво дете.
RootR1a1
@ Uto, 02.07.2013. 23:27
Dobro je prochitati ovako jedan rezime, a da bi on bio shto kompletniji i istinitiji potrebno je ispraviti nekoliko navoda. 
2. Ne mislite da smo mi takve naivchine i da bi smo tako bitan detalj konkursa ostavili „nepokriven” - pokushajte na СОИНФО.СРБ
Udruženje građana SO open iz Sombora je osnivač portala SOINFO.ORG (isključivo donacijama samih članova organizacije uspeli smo da izradimo i postavimo somborski sajt SOinfo.org, na kome se osim redovno ažuriranih vesti mogu pogledati i najbitnije karakteristike Sombora i okoline - od 2003.)
I da josh jednom ponovim SOinfo.org nema veze sa istoimenom reklamnom agencijom, koja bez nadoknade koristi gradski kablovski kanal. 
3. Zvuchalo obichno ili neobichno - soinfo.org je uredno registrovan medij, za razliku od najvecceg broja sajtova drugih udruženja građana. Konkursna dokumentacija je uredno priložena, bez ijednog nedostatka. Nazhalost, osporavanje kvaliteta internet medija josh uvek traje, iako praktichno na ovom konkursu samo nama polazi za rukom da ispunimo i poslednji uslov, a to je pokrivenost najmanje 60 odsto teritorije grada. Naši posetioce stižu iz svih somborskih sela pa čak i sa salaša.  
I josh jedna dopuna vashih navoda. Shto se tiche X-TV grad ni najmanje nam nije potrebno, a na sreću nije ni dozvoljeno. Aktuelni somborski medijski trenutak bez problema mogu da pokriju kamerman i novinar koji će biti na plati u RTV - RTS, a imaće slobodu da Vojvodini/Srbiji pruže verodostojnu informaciju sa teritorije grada Sombora.   

menjano pre 7 godina
savamajstor
@ Sre, 03.07.2013. 00:13
savamajstor
"I da josh jednom ponovim SOinfo.org nema veze sa istoimenom reklamnom agencijom, koja bez nadoknade koristi gradski kablovski kanal."

Ствар је мало јаснија. Јер се спомиње СО инфо и СО опен, па из текста Комисије није било јасно на кога се заправо мисли.
Да ли се слажете да грађани на основу оног текста неће знати ни ко пије ни ко плаћа? Ко стоји иза ког пројекта...

Нисам сигуран да у Конкурсу у условима стоји да и сајтови морају да покрију 60%, проверићу, али и то би било немогуће јер бисте то морали поткрепити доказом о посећености сајта. Где је ту рачуница, да ли имате толико корисника? Шта је са старијим генерацијама? Интернет је и даље врло слабо искоришћен медиј. Но није ни битно, ви сте ту најмањи проблем! Имате домен, регистровали сте гласило, пише на АПРу. Нисте у истој категорији и не бих се ту више задржавао. Само сматрам да је пре конкурса требало подстаћи и друга удружења грађан и друге уреднике сајтова да се мало заинтересују за ову тему.

Ако су посебни услови били задани за сајтове, зашто онда нису раздвојени и услови за "кабловску продукцију" и телевизију, него је све то измешано, а радио станице просто дисквалификоване унапред? Зашто папазјанија?

Хајде да се онда задржимо на преосталим критикама, нису на ваш рачун, али можете да коментаришете...

Са овим се не бих сложио јер то тако није уређено ни у једном другом граду или општини. Можда би и могло, али превише је политичких интереса да би било тако једноставно. Сомбор град заслужује праву телевизију. Нема ту пуно паметовања зато постоји РРА и зато и деле те дозволе. А град Сомбор изгледа нема озбиљан медија план. Телевизија није јефтина играчка.
"Aktuelni somborski medijski trenutak bez problema mogu da pokriju kamerman i novinar koji će biti na plati u RTV - RTS, a imaće slobodu da Vojvodini/Srbiji pruže verodostojnu informaciju sa teritorije grada Sombora."
RootR1a1
@ Sre, 03.07.2013. 01:06
Sombornjuz: Iz ugla običnog građanina - Koga i zbog čega (ne)finansira grad iz budžeta
- Kada su pre nekoliko dana objavljeni rezultati konkursa za sufinansiranje elektronskih medija iz budžeta grada Sombora za informisanje javnosti o dešavanjima od značaja za život građana, svako ko ima bilo kakve veze sa medijima je ostao u šoku. Tri somborske televizije su podelile gotovo čitav budžet od 4 miliona dinara, iako je diskutabilno da li obavljaju posao za koji su dobile novac (informisanje javnosti o dešavanjima od značaja za život građana). Naime, kući preko koje građani Sombora najčešće dolaze do informacija, Somborske novine, je već pri objavljivanju konkursa oduzeta mogućnost da aplicira za sredstva i to jednom jedinom rečju ELEKTRONSKI. Da li zbog različite stranačke knjižice vlasnika Somborskih novina, koja se razlikuje od knjižice nekog ko odlučuje ili zbog nečeg drugog - to ne znamo, ali stiče se utisak da su gospoda koja su sastavljala konkurs namerno izbacila iz konkurencije za dobijanje novca iz budžeta medij preko kojeg se najveći broj Somboraca i meštana somborskih sela informiše. Tačno je da Somborske novine dobijaju novac iz lokalne samouprave, ali ne za informisanje građana, već za marketinški prostor u svom nedeljniku u kojem lokalna samouprava oglašava konkurse i službene oglase, koje je i po zakonu dužna da objavi u bilo kojim novinama koje se prodaju na teritoriji Sombora. Prostim rečnikom, Somborske ne dobijaju pare iz budžeta grada, već naplaćuju Lokalnoj samoupravi marketinški prostor kao i svakom drugom komitentu. Treba napomenuti da Somborske novine opštini plaćaju zakup prostorija u Gradskoj kući, tako da bi se moglo reći da se novac kojim se plaćaju opštinski oglasi ponovo vrate u gradsku kasu. Sedeća žrtva ciljano sastavljanog konkursa za dodelu sredstava iz budžeta grada je crkveni radio„Blagovesnik”, koji je otpao zbog klauzule „najmanje pet godina postojanja”. U raspodeli sredstava najveći deo kolača je dobila televizija Spektar, koja je iz budžeta grada dobila 1,4 miliona dinara. U ovoj medijskoj kući je nedavno došlo do promene vlasničke strukture, pa je novi vlasnik 51 odsto kapitala gospodin Medić, inače Somborcima poznat kao dugogodišnji vlasnik ugašenog BB radija. Odmah nakon promene vlasnika, u Spektru je pet dugogodišnjih radnika ostalo bez posla, neki kao tehnološki višak, a neki zato što nisu hteli da prihvate da rade na crno, bez prijave. Ovi radnici svoje zaostale plate i druga finansijska potraživanja od firme traže na sudu, a koliko zaposlenih TV Spektar sada broji ne zna se tačno, jer dugogodišnji novinari u ovoj kući imaju probni rad koji traje i po nekoliko meseci. Kada se sve ove činjenice uzmu u obzir, može se reći da je grad Sombor iz budžeta sa 1,4 miliona dinara nagradio rukovodstvo ove medijske kuće za otpuštanje radnika. Samo dan nakon što je objavljena informacija da su dobili sredstva iz budžeta, spektrovci su u svoj studio doveli gradonačelnika Nemanju Delića, kojem su emisijom organizovanom za njega valjda hteli da se zahvale na donaciji. RTV „Sreće“ je iz budžeta grada na ime informisanja javnosti o dešavanjima od značaja za život građana dobila 1,2 miliona dinara, iako se vide samo u kablovskoj mreži. To znači da građani koji nemaju kablovsku i građani somborskih sela ne mogu da gledaju ovu televiziju, a svojim novcem pune budžet Sombora iz kojeg su dodeljena sredstva ovoj medijskoj kući. Dolazi se do zaključka da ovi građani daju pare kako bi bili informisani od strane televizije koju ne mogu da gledaju. Isto važi i za najstariju somborsku televiziju STV KA – 54, koja je iz gradske kase dobila 1,1 milion dinara, iako svoj signal emituje samo u kablovskoj mreži. Ova televizija vrši direktan prenos sednica Gradske skupštine, pa su građani koji nemaju kablovsku i meštani somborskih sela uskraćeni i za ovaj vid informisanja iako ga plaćaju. Treba reći da se informativni program ovih televizija uglavnom bazira na vestima koje traju desetak minuta i koje se emituju u nekoliko popodnevnih termina, što znači da građani tokom prepodneva u programu ovih medijskih kuća ne mogu da čuju nikakvu informaciju iz Sombora. Grad je iz budžeta portal "Soinfo" podržao sa simboličnih 150.000 dinara, koliko je dobila i televizija koja na osnovu spornog ugovora koristi kablovski kanal u posedu Grada Sombora a pri tom nema ni jednog novinara. Ovim je na najgori mogući način omalovažen rad Soinfa koji informiše građane Sombora već više od deset godina. SomborNjuz još uvek nije registrovan kao javno glasilo tako da ne može ni da konkuriše za sredstva iz budžeta. Pošto postojimo manje od godinu dana, sve i da smo registrovani, ne bi dobili novac iz gradske kase jer bi otpali zbog klauzule „najmanje pet godina postojanja”. Očigledno je da su se i ovog puta sredstva iz budžeta za informisanje delila po drugarskoj osnovi, a ne prema zasluzi, ne misleći na građane. U interesu profesije bi bilo najpravednije sprovesti anketu među građanima Sombora i u somborskim selima sa pitanjem: "Preko kojeg medija dolazite do informacija vezanih za Sombor?" i prema dobijenim rezultatima podeliti sredstva iz budžeta.

savamajstor
@ Sre, 03.07.2013. 14:49
savamajstor
Да почастимо Марину за овај текст!

"U interesu profesije bi bilo najpravednije sprovesti anketu među građanima Sombora i u somborskim selima sa pitanjem: "Preko kojeg medija dolazite do informacija vezanih za Sombor?" i prema dobijenim rezultatima podeliti sredstva iz budžeta."

"Конкурс за суфинансирање електронских медија за информисање јавности о актуелним дешавањима од значаја за живот грађана Града Сомбора"
RootR1a1
@ Čet, 04.07.2013. 11:44
I više je nego dovoljno ovde napisano da bi se moglo zaključiti kako je i ovaj konkurs, nažalost samo još jedna u nizu "nameštaljki" koje se jednostavno moraju sprečiti...
Treba da ostanete istrajni u razgolićavanju takvih zakulisnih radnji, a to što nema mnogu diskutanata na ovoj temi ne znači da se ne čita... 
zoran k
@ Čet, 04.07.2013. 12:02
zoran k
da se malo podsetimo kako je izgledalo finasiranje medija za vreme prošle vlasti... pošto je ovo aktuelna tema, nije zgoreg malo poređenja... Smiley
Kobra
@ Čet, 04.09.2014. 19:46
I kakvu pouku si izvukao?
Istaknuto žut
@ Čet, 04.09.2014. 22:43
Istaknuto žut