Sport Kultura Društvo Obrazovanje Privreda Poljoprivreda Sela
• Brojne nelogičnosti na foto konkursu

Upozorenje dobro obaveštenje čitateljke na konkurs lokalnog portala finansiranog iz budžeta grada.

Foto 36666Foto 36665 Ovih dana na Instagramu je aktuelan sponzorisani post somborskog pro-vladinog internet portala 025 koji poziva na foto konkurs. Šta je tu sporno? Nekoliko stvari. Osvrnimo se prvo na to da se poziv za foto konkurs nalazi na adresi… što dovodi do pitanja da li je poziv na foto konkurs ili poziv da se bude njihov reporter? Nije svejedno. U uslovima učešća postoje više spornih stvari. Krenimo redom.
- Da biste učestvovali na konkursu, potrebno je da pošaljete fotografiju na imejl adresu. Nakon toga, sve poslate fotografije, biće objavljene u isto vreme, na našem portalu, gde će se narednih 7 dana, vršiti glasanje za najbolju fotografiju - objaviljeno je u konkursu. Znači, glasanje se obavlja na portalu. Ipak, da biste glasali, kako je objavljeno, potrebno je da lajkujete našu fb stranicu, a zatim, putem ponuđenog linka, ili direktno na našem portalu, izvršite glasanje za najbolju fotografiju. Zbunjeni ste zašto morate da lajkujete njihovu fejsbuk stranicu ako se glasa na portalu? Nije baš sasvim jasno, osim da još nova publika uvek dobro dođe
Objavili su i da najveći broj osvojenih lajkova određuje pobednika konkursa, koji će dobiti simboličnu novčanu nagradu. Na foto konkursima se uvek zna tačno kakve su nagrade, a ovde se ne zna. Obzirom da je rečeno „simboličnu novčanu nagradu” ukazuje da se radi o manjem novčanom iznosu, ali i dalje nije na mestu ne reći tačno šta je nagrada ili u ovom slučaju koliki je novčani iznos. - Osim fotografije potrebni su nam i sledeći podaci – ime i prezime autora, kontakt telefon, adresa i mesto u kojem živi, kao i mesto gde je fotografija nastala - piše u pozivu. Neobično mnogo ličnih podataka zahteva mali lokalni medijski portal za učešće u foto konkursu dok s druge strane ne znamo imena ljudi koji stoje iza tog portala. - Organizator će najkasnije u roku od 3 dana od objavljivanja pobednika, nagrađenog obavestiti privatnom porukom na broj telefona koji sa ostalim podacima pošalje - kažu. Rezultati javnog foto konkursa se objavljuju javno i obaveštavaju se svi učesnici konkursa o rezultatima konkursa. - Najbolja fotografija biće nagrađena, a one koje su najbolje ocenjene, biće štampane na našem Kalendaru za 2020. godinu - piše u nastavku konkursnog poziva. Pitanje je kakvu korist autori fotografija imaju od toga što besplatno ustupaju fotografije nekome za kalendar? - Učešćem u ovom konkursu, autor fotografije saglasan je sa tim da i nakon konkursa, organizator konkursa ima prava da koristi poslati materijal u različite svrhe, u neograničenom periodu i bez traženja saglasnosti autora. Zašto bi bilo ko pristao da medijskom pro-vladinom portalu koji je finansiran iz gradskog budžeta ustupi svoje fotografije za njihove marketinške potrebe bez naknade i znanja u koje sve svrhe koriste poslate fotografije i lične podatke?
Uzgred, ako pogledate portal, njihova galerija je trenutno prazna. Ono što ja vidim u konkursu je u njihova namera da sakupe gomilu fotografija, ličnih podataka, novih lajkova na fejsbuku... Damo neku siću i to je to. Imamo materijal, a da mrdnuli nismo. I još jedna stvar. Ljudi bi trebalo da budu svesni i toga da učešćem na ovakvim foto konkursima nanose štetu lokalnim fotografima.
Pošto ne znamo imena ljudi koji čine portal 025, ne osećam potrebu da se predstavim ko sam.
Izvor: Ime autora poznato redakciji | savamajstor @ Pet, 18.10.2019. 03:06
025.rs društvo fejsbuk foto konkurs kalendar sombor ug ja volim sombor
• Prenosi skupštinskih zasedanja 750 hiljada dinara

Izabrana je jedina ponuda za direktne prenose sednica Skupštine grada Sombora.

Foto 36277 Predsednica Skupštine grada Ljiljana Tica potpisala je polovinom jula odluku o dodeli ugovora za javnu nabavku male vrednosti - Usluge infomisanja javnosti putem direktnog prenosa. Izabranu ponudu, zajedno su uputili RTV Sreće (Kralja Petra I 2), STV KA-54 (Kralja Petra I 18) i UG „Ja volim Sombor” (Sonje Marinković 31). Kako je objavljeno u rešenju, jedina prispela ponuda, je bila na nivou procenje vrednosti nabavke u iznosu od 750.000 dinara. Preračunato po satu emitovanja - sat direktnog prenosa Skupštine grada biće plaćen 18.750 dinara, odnosno nepunih 160 evra. 
Inače, ove tri „medijske kuće” su i na lokalnom konkursu za sufinansiranje medijskih sadržaja nagrađene sa ukupno šest miliona dinara ili preko 50.000 evra. RTV Sreće i STV KA-54 sa ćerkom firmom Zoana pres dobile su po 2,15 miliona dinara, dok je „sns portalu - 025”, koji upravlja članica vladajuće stranke Vanja Đekić iz Koluta, pripalo 1,7 miliona dinara
savamajstor @ Pon, 05.08.2019. 03:09
društvo javna nabavka ljiljana tica rtv sreće skupština grada sombora sombor stv ka-54 ug ja volim sombor vanja đekić
• Televizijama po pola miliona

Završen je vojvođanski konkurs za sufinansijanje projekata proizvodnje medijskih sadržaja. Somborskim medijima 1,6 miliona dinara.

Foto 35584Očekivano je bilo da će najveći iznosi, barem što se našeg kraja tiče, pripasti lokalnim televizijama. To je i potvrđeno u konkursnim rezultatima. Televizijama Fortuna i Sreće dodeljeno je po 500.000 dinara iz budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine. Kako je navedeno u rezultatima, Fortuna će realizovati projekat „Zaštitimo prirodne vrednosti”, a Sreća „Igraj i zapevaj”. Inače, pomenute televizije su na gradskom konkursu inkasirale ukupno 4,3 miliona dinara ili nešto manje od 36,5 hiljada evra.
Sredstva na medijskom konkursu APV pripala su i UG „Ja volim Sombor”. Objavljeno je da će ovo udruženje za „Unapređenje ravnopravnosti osoba sa invaliditetom” dobiti 350.000 dinara. Sličan projektni predlog je 2017. godine sa 950.000 dinara finansiran iz budžeta grada Sombora. Ovim udruženjem upravlja Vanja Đekić, članica Saveta MZ Kolut, kandidovana na listi „Za napredni Kolut”. Preostala sredstva namenjena somborskom kraju, dodeljena su Hrvatskom kulturnom društvu „Vladimir Nazor” iz Stanišića i Somborskim novinama. HKD je na vojvođanskom nastupio sa projektom koji je kandidovao i za gradski konkurs, jednosatna emisija „Glas Hrvata”. Odobreno je 150.000 dinara. Somborskim novinama pripalo je sto hiljada za predlog „Eko mreža”.
Inače, među dobitnicima vojvođanskog medijskog dinara su još neka poznata imena sa somborskog konkursa, i to: 025info (Info Vojvodina - 100.000 dinara), Medić radio bb (Nedeljna hronika - 100.000), Stefan street - Radio Dunav (Reči, boje, zvuci - 400.000), novosadski Dnevnik i Poljoprivrednik (6,55 miliona dinara), odnosno Fabrika slova (1,4 miliona dinara).
savamajstor @ Pet, 05.07.2019. 09:53
025 info autonomna pokrajina vojvodina dnevnik društvo fabrika slova glas hrvata hkd vladimir nazor igraj i zapevaj kolut medić radio bb mediji mz kolut pokrajinski sekretarijat za kulturu, javno informisanje i odnose sa verskim zajednicama poljoprivrednik radio dunav sela sombor somborske novine stanišić tv fortuna tv sreće ug ja volim sombor vanja đekić za napredni kolut zaštitimo prirodne vrednosti
• Članicama SNS i Saveta MZ Kolut dva miliona dinara

SOinfo.org će se i ove godine odreći opredeljenih sredstava (50.000 dinara) na Konkursu za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja. Smatramo da je Grad Sombor ovom odlukom samo potvrdio svoje stvarno opredeljenje - gušenje medija koji časno rade svoj posao i čije novinare ne bira i ne kontroliše vladajuća Srpska napredna stranka.

Foto 35584Iskreno nismo ni očekivali drugačiji ishod, niti verovali da će „za godinu dana” lokalna vlast značajno promeniti odnos prema SOinfo.org portalu, te postati toliko pristojna da naš projekat vrednuje makar kao i sve ostale. Dodeljenih 50.000 dinara je njihov paravan da iskažu „političku moć” i planski realizuju strategiju stranke - ugnjetavanje ono malo preostalih slobodnih medija koji još uvek uspevaju da prežive u močvari izmišljenih stranačkih glasila, tabloida i još uvek aktuelnih „medija u državnom vlasništvu”. Naravno, konkurs je i odličan paravan da „legalno” pribave dodatne količine budžetskog novca i tako „pokriju” predstojeću izbornu kampanju, koju dočekuje uz pad stranačkog rejtinga, loše ocene u anketama, ali i uz brojne malverzacije, bilo da se radi o prijavljivanju imovine, prikrivanju nesavesnog poslovanja, falsifikovanju ili finansiranja stranačkih aktivnosti kroz javna komunalna preduzeća. Sve ono o čemu je SOinfo.org pisao i o čemu će tek pisati, baš kako smo i predvideli konkursnim predlogom „Antikorupcija u svakodnevnom životu”.
Uglavnom, „mediji” podržani na ovogodišnjem konkursu grada Sombora podeliće 13,95 miliona dinara. Lokalnim televizijama RTV Sreće i TV K-54 (računajući i ćerku firmu Zoana pres) biće uplaćeno po 2,15 miliona dinara za projekte „Somborskim sokakom”, odnosno „Nisu sami” i „Vidi me kao sebe”. Sledi najinteresantniji deo upravo završenog medijskog konkursa. Neverovatnih 1,7 miliona dinara ili 14,5 hiljada evra grad Sombor izdvojiće za projekat „Drug nije meta” tzv portala 025 kojim upravlja UG „Ja volim Sombor”. Da se radi o SNS glasilu ukazali smo već u nekoliko navrata (pogledati sliku), a kao prilog dodajemo da je odgovorno lice udruženja, članica Saveta MZ Kolut, Vanja Đekić, za tu poziciju kandidovana na listi „Za napredni Kolut”. Zanimljiva je i činjenica da je sedište ovog udruženja u prostoru čiji je vlasnik Goran Nonković, direktor JK Prostor Sombor. Poziciju na lokalnoj medijskoj sceni ove godine zauzela je još jedna članica kolutskog saveta mesne zajednice. Projekat „Medijska podrška osobama sa hendikepom u cilju njihovog osnaživanja” vredan 200.000 dinara, predložilo je Udruženje građana „Biberče”, osnovano u avgustu 2018. godine, na čijem čelu se nalazi svestrana Mirjana Đerić. Kandidatkinja GG „Za napredni Kolut” je vlasnica konsalting agencije „Media 025”, a stiže i da radi kao nastavnica ruskog jezika u osnovnim školama „Ognjen Prica” i „Petar Kočić”. Grupi svestranih mora se dodati udruženje „Sopek” zaduženo za lokalni portal „Sombor sport” koji vodi bivši saradnik SOinfo.org portala Milan Gagrčin. Zaposlen je u SC Soko, angažovan kao sekretar ex FK Stanišić, te ispred tog „kluba” izabran za člana izvršnog odbora GFS Sombor. Nalazi se i na listi delegata u nižim fudbalskim rangovima. Pripada mu 250.000 dinara za projekat „Promocija somborskog sporta putem portala”. Koliko je ovaj konkurs bio bitan vladajućoj stranci potvrđuje se i kroz „reinkarnaciju” apatinskog glasila 025info. Većinski vlasnik preduzeća je Ilija Bursać, bivši SNS poverenik za Apatin, koji je nakon smene bio primoran da prepusti deo medijskog biznisa”. Očigledno je da su nakon svega nađeni „zajednički interesi” za somborski konkurs, sadržani u 1,1 milion dinara. Medijima iz Apatina pripašće još 200 hiljada dinara iz komšijskog budžeta. Projekat „Sombor na dlanu” realizovaće preduzeće Stefan Street. Komisija za raspodelu medijskog dinara u Somboru je i ove godine podržala „medije” koji učestalo krše Kodeks novinara i potvrđeno objavljuju lažne vesti. Info IT media, iza koje se krije dnevni list Informer dobiće 200.000 dinara, a Ana Abramović (AB media) čije se ime vezuje za „Srbiju danas” pola miliona dinara. Drugu godinu za redom iz somborskog budžeta finansiraće se projekat „Vodič kroz dijabetes” koji realizuje „Proglas public relations” doo, inače blizak lokalnom beogradskom emiteru Studiju B. Podrška je teška 400.000 dinara. Građani Sombora će sa po 200 hiljada dinara finansirati još dva projekta iz prestonice. „Privredni potencijali i oblik organizovanja poljoprivrednika” će realizovati preduzeće „Emit 24” čija je referenca distribucija opštinskog časopisa Palilula. „Videonet” doo potpisuje predlog „Sombor brief”. Pravo na budžetska sredstva, ovog puta u visini od 510.000 dinara, ostvario je i dugogodišnji pirat Medić doo BB radio.
Solidan konkursni učinak ove sezone imaju i pojedini novosadski mediji. Milion dinara je težak projekat „Građanska svest u Somboru” za čije sprovođenje je zadužena DVP produkcija, osnovana 2018. godine, a čiji je vlasnik Holding Dnevnik. Upola manji iznos pripašće novosadskoj Fabrici slova za Somborske priče, dok će list Poljoprivrednik, takođe iz Dnevnikove produkcije, moći da računa na 100.000 dinara za realizaciju predloga „Značaj vode za kvalitet života u lokalnoj samoupravi Sombor”.
Preostali projekti: Somborske novine (1,6 miliona dinara) - „Uvek u toku”, Radio srpske pravoslavne crkvene opštine Sombor Blagovesnik (400.000 dinara) - Somborski razgovori 2, Udruženje Podium Sombor (300.000 dinara) - Svi jezici jedno blago, UG Bunjevački media centar (145.000 dinara) - Očuvanje nacionalnog identiteta Bunjevaca sa aspekta života u multikulturalnoj sredini i HKD Vladimir Nazor Stanišić (145.000 dinara) - Glas Hrvata jednosatna emisija.
savamajstor @ Uto, 18.06.2019. 06:01
ab media ana abramović dnevnik holding društvo dvp produkcija emit 24 ex fk stanišić gfs sombor ilija bursać info it media informer konkurs za sufinansiranje medijskih sadržaja konsalting agencija media 025 medić doo bb radio milan gagrčin mirjana đerić oš ognjen prica poljoprivrednik proglas public relations sombor sombor sport stefan street ug biberče ug ja volim sombor ug sopek vanja đekić videonet za napredni kolut
• Sramotni konkurs

SOinfo.org neće koristiti dodeljena sredstva na konkursu za sufinansiranje medijskih projekata. Opredeljenih 20.000 dinara ostavljamo gradu Somboru da ih kroz predstojeći rebalans preusmeri na pozicije koje manjkaju.

Foto 19541Redakcija SOinfo.org portala je ovu odluku donela jednoglasno, uz konstataciju da ne želimo da dajemo legitimitet nezakonitom rešenju koje je potpisala gradonačelnica Dušanka Golubović. Ona je direktno prekršila konkursne kriterijume i povredila Zakon o javnom informisanju. Gradonačelnica Sombora je dodelila novac građana Sombora medijima kojima je u prethodnom periodu izrečeno više desetina javnih opomena Saveta za štampu, konkretno Medijskoj mreži doo iz Beograda (Srpski telegraf) - 200.000 dinara, News media tim Beograd (Srbija danas) - milion dinara, Proglas public relations (Studio B) - 300.000 dinara, te Info IT media (Informer) - 200.000 dinara. Prema Pravilniku koji propisuje kriterijume za ocenu medijskih projekata, koga je 2014. godine doneo tadašnji ministar kulture i informisanja Ivan Tasovac, prednost u dobijanju novca bi trebalo da imaju projekti koji ostvaruju javni interes, uz garanciju da se medij pridržava profesionalnih i etičkih standarda. Pitamo gradonačelnicu Golubović i Komisiju za dodelu sredstava u sastavu Šmit, Kolar, Dimitrić Nešić, zašto se nisu pridržavali ovog pravilnika i da li je moguće da su gotovo četvrtinu novca iz budžeta grada poklonili „tabloidnim medijima” koji ne poštuju ni najminimalnije standarde profesije. Pitamo gradonačelnicu Sombora koji su to „naslovi” preporučili gore navedene „novine” za sredstva iz budžeta grada Sombora, da nije to slučajno tekst „Ustaše će tražiti Apatin, Sombor i Bačku Palanku” ili možda „Jokiću bruko! Izdao si Srbiju, sramoto” koji su se bez razlike pojavljivali u svim ovim izdanjima, samo pod različitim datumima. Možda ih je za konkursna sredstva ipak preporučila lanjska realizacija projekta, koja nikad nije završena ili je pak bio dovoljan naslov „Spektakl u Somboru: Gradonačelnica Golubović otvorila prvenstvo Srbije!”. Ukoliko niste znali nemoguće je pronaći kako su konkretno ovi mediji informisali građane Sombora u prethodnom pozivu. Kad smo već kod realizacije ranijih projekata bilo bi dobro da objasnite i da li je uspešno realizovan projekat UG „Ja volim Sombor” iz 2017. godine. Pitamo Vas da li je i kako ovaj agregator regionalnih vesti izradio bazu marginalizovanih grupa i javno informisao o njima. Pitamo kako je moguće da ste ove godine za projekat manjeg obima, opredelili još značajnija sredstva, ukupno 950.000 dinara. Obzirom da je tokom 2017. godine sajtu pomenutog udruženja građana dodeljeno (750.000 dinara), a da je objavio ukupno deset saopštenja u kojima se pominju OSI (mahom sa teritorije Odžaka) dolazimo do zaključka da grad Sombor „kopi pejst” objave vrednuje sa 75.000 dinara po komadu teksta. Po toj ceni, gradonačelnice, moglo se „o nama” pisati u značajno ozbiljnijim međunarodnim magazinima i časopisima. Kad sve ovo imamo u vidu konkursni prolaz dugogodišnjeg radio pirata „BB radija” dođe kao nešto sasvim „nebitno”. Ne smemo izostaviti da je rekordni projektni iznos (1,9 miliona dinara) pripao lokalnoj televiziji koja bez dozvole i saglasnosti redakcije, godinama koristi SOinfo.org vesti za pripremu svojih informativnih emisija. Kompletnu listu izabranih medijskih projekata pronađite u prilogu vesti.  
Koristimo ovu priliku da zahvalimo svim „kolegama” što su u prethodne dve nedelje pružili nesebičnu podršku i ponudili pomoć SOinfo.org portalu kako bi preživeli ova teška vremena. Upravo ta Vaša reakcije poštovani medijski poslenici primorala nas je da nastavimo dalje i borimo se, makar i sami, za medijske slobode, koje se podrazumevaju u uređenom društvu, što Srbija sigurno nije. Verujemo da ćete nas, kao i do sada, svesrdno podržati u tim nastojanjima. 
Gradonačelnice, botove možete reaktivirati. SOinfo.org, i pored svih vaših višegodišnjih pokušaja, barem za sada neće biti ugušen, ni ugašen.

 

savamajstor @ Čet, 31.05.2018. 14:00
društvo dušanka golubović gradonačelnica konkursa za sufinansiranje projekata/programa u oblasti javnog informisanja portal soinfo.org sombor ug ja volim sombor
>>
12