Sport Kultura Društvo Obrazovanje Privreda Poljoprivreda Sela
• NUNS i NDNV: Smena Gajovića je stalni zahtev

Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) i Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV) smatraju da je državni sekretar u Ministarstvu kulture i informisanja Aleksandar Gajović nedoličnim ponašanjem prema članici komisije za ocenjivanje medijskih projekata Dragani Pejović, koja i predsednica Izvršnog odbora Udruženja novinara Srbije (UNS), zaslužio da konačno bude smenjen sa funkcije.

Foto 22593Foto 9435Udruženja navode da je Udruženje novinara Srbije saopštilo da je Gajović pred početak zasedanja komisije za ocenu medijskih projekata namenjenih osobama sa invaliditetom pokušao da zastraši predstavnicu UNS-a Draganu Pejović. NUNS i NDNV podsećaju da su još početkom februara 2018. godine, samo četiri meseca nakon što je Aleksandar Gajović imenovan za državnog sekretara, Koalicija novinarskih i medijskih udruženja a zatim i Grupa za slobodu medija tražile od premijerke Ane Brnabić i ministra kulture i informisanja Vladana Vukosavljevića da ga smene. Povod je bio Gajovićev intervju za Radio Slobodna Evropa u kojem je, između ostalog, rekao da reakcije povodom napada na novinare nisu u ingerenciji Ministarstva i da novinari treba sami da se zaštite. NUNS, NDNV su zajedno sa Asocijacijom nezavisnih elektronskih medija (ANEM) i Asocijacijom Lokal pres (LP) ponovo su tražili smenu Gajovića, ali i ministra Vukosavljevića smatrajući ih najodgovornijim za katastrofalno sroveden konkurs za sufinansiranje medija u 2018. - Prethodno, četiri udruženja su povukla svoje predstavnike iz komisija za ocenjivanje medijskih projekata ne želeći da daju legitimitet jednom u potpunosti nelegitimnom procesu u kojem su milionski iznosi dodeljeni nepoznatim kvazi medijskim firmama koje su lažirale projektnu dokumentaciju - podsećaju u saopštenju. 
NUNS i NDNV su zatražili smenu ministra Vukosavljevića i sekretara Gajovića zbog i u novembru 2018, povodom besramnog saopštenja Ministarstva kulture i informisanja o naslovnoj stranici dnevnog lista Danas. Podsetimo, Ministarstvo je tada naslovnu stranu Danasa zbog Koraksove karikature ocenilo kao „krajnje neprimerenu”, dok su samo desetak dana ranije povodom naslovne Ilustrovane politike, na kojoj se poziva na linč nezavisnih medija, izjavili da to nije u njihovoj nadležnosti. - Na kraju, podsećamo da su NUNS i NDNV još krajem oktobra 2017. odmah nakon imenovanja Aleksandra Gajovića za državnog sekretara javno izrazili neslaganje sa time ukazujući da je reč o čoveku koji žene ne smatra ravnopravnim sa muškarcima, kao i da je to samo nastavak kadrovanja u kojem ključni kriterijumi „nisu ni stručnost ni odgovornost već podobnost i poslušnost” - saopštila su novinarska udruženja.
savamajstor @ Pet, 21.06.2019. 05:54
aleksandar gajović danas dragana pejović društvo koraks ministar vukosavljević nezavisno društvo novinara vojvodine - ndnv nezavisno udruženje novinara srbije - nuns sombor udruženje novinara srbije
• Novo brutalno gaženje novinarskog kodeksa

Savet za štampu i Medijska koalicija, koju čine Nezavisno udruženje novinara Srbije, Nezavisno društvo novinara Vojvodine, Asocijacija nezavisnih elektronskih medija, Poslovno udruženje Lokal pres i Asocijacija onlajn medija objavili su saopštanje povodom brutalnog gaženja novinarskog kodeksa od strane četiri dnevna lista

Foto 27090Koalicija novinarskih i medijskih udruženja (NUNS, NDNV, ANEM, Lokal pres i AOM) najoštrije osuđuje postupak uredništva četiri dnevna lista, koji su na naslovnim i unutrašnjim stranama jučerašnjih, a neki i današnjih izdanja objavili eksplicitni pornografski sadržaj, teško povredili pravo na privatnost Jelene Karleuše, i tako nastavili sa praksom beskrupuloznog gaženja profesionalnih standarda. Pre svega, tabloidi „Informer”, „Srpski telegraf”, „Kurir” i „Alo” prekršili su odredbu o zabrani javnog izlaganja pornografije, propisanu članom 78 Zakona o javnom informisanju i medijima. Takođe, prekršeno je više tačaka Kodeksa novinara Srbije:
- Tačka 4 Poglavlja 4, u kojoj se navodi da je novinaru zabranjeno da koristi neprimerene, uznemiravajuće, pornografske i sve druge sadržaje koji mogu imati štetan uticaj
- Tačka 1 Poglavlja 8 kojim je propisano da će se novinari u prikupljanju informacija, fotografija i dokumenata koristiti samo časnim sredstvima;
- Tačka 1 Poglavlja 7 koja garantuje poštovanje privatnosti osoba o kojima se izveštava. Iako je javnim ličnostima ovo pravo donekle ograničeno, to se ipak ne odnosi na zadiranje u bračne odnose, a još manje na snimke genitalija i drugih pornografskih detalja.
Ističemo i da su ova četiri tabloida - uprkos činjenici da su rekorderi u kršenju Kodeksa novinara i objavljivanju lažnih vesti - u protekle dve godine dobila ogromne sume novca iz javnih budžeta na konkursima za sufinansiranje medijskih sadržaja od javnog interesa.
Koalicija novinarskih i medijskih udruženja pozdravlja najavu Ministarstva kulture i informisanja da će podneti prekršajne prijave protiv ova četiri lista, ali i apeluje na njihova uredništva i novinare da u svom radu konačno počnu da poštuju profesionalne norme i standarde - navodi se u saopštenju Medijske koalicije.
Istim povodom saopštenjem za javnost oglasio se i Savet za štampu, u kojem se još jednom pozivaju urednici pojedinih dnevnih novina da prestanu sa drastičnim kršenjem Kodeksa novinara Srbije objavljivanjem pornografskih sadržaja i sa krajnje neprimerenim „izveštavanjem” o navodnoj aferi pevačice Jelene Karleuše.
- Uprkos upozorenjima Saveta i najavama Ministarstva kulture i infomisanja da će protiv četiri dnevna lista prodneti prekršajne prijave, naslovne strane današnjeg „Kurira”, „Informera” i „Srpskog telegrafa” gotovo su identičnog sadržaja, što prekšaje tih medija čini još težim. Savet za štampu podseća da je i Kodeksom novinara Srbije i Zakonom o informisanju i medijima zabranjeno objavljivanje pornografskih, odnosno sadržaja koji mogu imati štetan uticaj na decu. Takođe, Kodeks propisuje i da se mora poštovati privatnost i dostojanstvo ljudi o kojima piše, što je u ovom slučaju drastično pogaženo - navodi se u saopštenju Upravnog odbora Saveta za štampu, u kojem su predstavnici Asocijacije medija, Lokal presa, Nezavisnog udruženja novinara Srbije i Udruženja novinara Srbije.
triletrip @ Sre, 16.01.2019. 23:31
alo asocijacija onlajn medija društvo informer jelena karleuša kodeks novinara srbije kurir lokal pres mediji medijska koalicija nezavinsno društvo novinara vojvodine nezavisno udruženje noviniara srbije saopštenje savet za štampu sombor srpski telegraf tabloidi udruženje novinara srbije
• Pismo načelnice Golubović (5)

Udruženje novinara Srbije je SOinfo.org portalu prosledio odgovor načelnice Odeljenja za društvene delatnosti Grada Sombora, Dušanke Golubović, povodom jučerašnjeg saopštenja UNS-a, koje je prouzrokovao izveštaj sa sajta.

- Dana 1. juna 2015. godine izdali ste saopštenje pod nazivom „Insistiranje na sprovođenju Zakona nije pritisak” u kojem demantujete navode načelnice Društvenih delatnosti Grada Sombora Dušanke Golubović koja je na tribini „Kuda idu sredstva za kulturu, medije, decu i mlade Sombore Grade?!”, na pitanje novinara zašto je novac iz budžeta Grada za sufinansiranje medijskih sadržaja dodeljen preduzeću iz Apatina koje je u blokadi, odgovorila da je „Gradska uprava trpela neviđen pritisak od Udruženja novinara Srbije da se medijima van teritorije Grada Sombora dozvoli da učestvuju na konkursu za sufinansiranje medijskih projekata”. U vezi sa izdatim saopštenjem obaveštavam Vas da citiranu rečenicu nikad nisam izgovorila, kao i da nisam u bilo kom drugom kontekstu rekla niti smatram da je Udruženje novinara Srbije imalo uticaja na utvrđivanje Kriterijuma za dodelu sredstava budžeta Grada Sombora namenjenih sufinansiranju projekata proizvodnje medijskih sadržaja, a posebno na postupak raspodele sredstava. O navedenom svedoči audio zapis sa pomenute tribine objavljen na internet prezentaciji organizatora, odnosno Somborskog edukativnog centra Sombor. Shodno navedenom, tekst pod nazivom „Pritisak UNS-a na medijskom konkursu” koji je objavljen na portalu SOinfo.org predstavlja isključivo interpretaciju njegovog autora. Preduzeće Unija plus iz Apatina ostvarilo je pravo na dodelu sredstava u skladu sa članom 3. Kriterijuma za dodelu sredstava budžeta grada Sombora namenjenih ostvarivanju javnog interesa u oblasti javnog informisanja. Ovo pravo navedeno preduzeće ostvarilo je kao pravno lice koje se bavi proizvodnjom medijskih sadržaja i koje je priložilo dokaz da će sufinansiran medijski sadržaj biti realizovan putem medija koji je upisan u registar medija, ima sedište i proizvodi programski sadržaj koji je dostupan na teritoriji grada Sombora u trajanju od najmanje godinu dana, što je u konkretnom slučaju Televizija Fortuna vlasnika STV KA-54 iz Sombora. Navedeni Kriterijumi, koje je utvrdilo Gradsko veće, nisu se menjali i pored upućenih preporuka, a činjenica da je pomenuti pravni subjekt u blokadi onemogućava prenos sredstava istom, dok ovo stanje traje i dok se ne steknu uslovi da opredeljena sredstva budu namenski utrošena za realizaciju odobrenog projekta u predloženom obimu. Koliko mi je poznato, Komisija za raspodelu sredstava je svoj predlog utvrdila na osnovu definisanih kriterijuma i kvaliteta predloženih projekata. 
S poštovanjem, 
načelnik Dušanka Golubović
savamajstor @ Uto, 02.06.2015. 21:38
društvo dušanka golubović medijski konkurs načelnica odeljenje za društvene delatnosti portal soinfo.org sombor stv ka-54 televizija fortuna udruženje novinara srbije unija plus apatin