Sport Kultura Društvo Obrazovanje Privreda Poljoprivreda Sela
• Sombor sa najmanjim izdvajanjem za informisanje

Autorski tekst Milisava Dučića, glavnog i odgovornog urednika STV KA-54.

Foto 33473Novopazarci čiji je budžet osamsto miliona dinara manji od somborskog, za informisanje su odvojili četiri puta više od Somboraca. Ovih dana neke gradske uprave su objavile konkurse za sufinansiranje medija koji informišu njihove građane. Novi Pazar je za taj konkurs izdvojio iz budžeta šezdeset četiri miliona i sto hiljada dinara. Obrenovac je za sufinansiranje televizija opredelio četrnaest miliona dinara, a još sedam miliona dinara za projekte iz oblasti interneta, radija i štampanih medija. Grad Pirot je iz budžeta od milijardu i sedamsto miliona dinara odvojio dvadeset sedam miliona dinara za sufinansiranje svojih medija. Grad Sombor još nije objavio konkurs, ali je u budžetu , koji iznosi tri milijarde i osamsto miliona dinara, izdvojio svega šesnaest miliona dinara za finansiranje medija. Novi Pazar je sumu od šezdeset četiri miliona i sto hiljada dinara, izdvojio iz budžeta od tri milijarde dinara, a Obrenovac ima budžet od dva miliona i sto hiljada dinara, dok je za medije je opredelio dvadesetijedan milion dinara. Iz ovoga se vidi da je Sombor sa najboljim budžetom izdvojio najmanji iznos za informisanje građana. Na prošlom konkursu, koji je za informisanje opredelio četrnaest miliona dinara, broj „srećnih” dobitnika iz budžeta iznosio je 23 „medija”. Neobičnom politikom sufinansiranja medija koji se bave informisanjem, vlast je pomogla gašenje Radio Sombora, TV Spektra i Radio Soneta koji su 20 godina informisali i zabavljali Somborce, ali je zato u kratkom vremenu od 2–3 godine promovisala skoro 20 „medija” koji nikada nisu dobili dozvolu za frekvencije, ne emituju program, ne plaćaju autorske i druge obaveze državi.
Sombor je i jedini grad koji je ograničio iznos sredstava koji se može dobiti od budžeta na dva i po miliona dinara. To, za profesionalne medije koji emituju program tokom cele godine, nije dovoljno ni za plaćanje svih poreza i taksi koje je država propisala za emitere. Ovakvom politikom somborska vlast će definitivno za svog mandata ugasiti i preostale medije koji se bave informisanjem građana, ali će zato procvetati još bar desetak „medija” pred svaku novu dodelu sredstava iz budžeta. E, pa sada će vlast reći, a kako je bilo kada su „žuti” vladali Somborom. Pa, eto, 2012. godine samo je Radio Sombor za sufinansiranje dobio tri miliona dinara, kao sada gotovo svi somborski emiteri. Na poslednjem konkursu iz budžeta je dobilo sredstva čak sedam udruženja građana. Novoosnovano udruženje „Ja volim Sombor” za projekat „Drug nije meta” dobilo je milion i sedamsto hiljada dinara, a televizija „Kanal 54”, koja 25 godina svakodnevno informiše Somborce, pripalo je million dinara. Iz ovih Udruženja građana niko nije član udruženja novinara, ali su članovi vladajućih partija.
savamajstor @ Čet, 09.01.2020. 01:59
drug nije meta društvo glavni i odgovorni urednik ja volim sombor medijski konkurs milisav dučić novi pazar obrenovac pirot radio sombor radio sonet sombor stv ka-54 tv spektar
• „Pirat” tiho preuzeo Radio Sombor (8)

Agencija za privatizaciju Republike Srbije je 30. oktobra Privrednom sudu u Somboru podnela zahtev za pokretanje stečajnog postupka u Radio Somboru. Dan kasnije, radnicima Radio Sombora prestao je radni odnos, da bi njihovo mesto zauzeo je „zakupac prostorija” Goran Medić.

Foto 4610Kako je u dopisu SOinfo.org portalu navedeno, Radio Sombor AD se do 26. oktobra nalazio u postupku privatizacije. Tada je Agencija za privatizaciju donela Zaključak o obustavi postupka jer do zakonom predviđenog roka (1. jula 2015.) nije objavljen javni poziv za prodaju kapitala, odnosno društvo potom nije postupilo u skladu sa Uredbom o prenosu kapitala zaposlenima bez naknade. Svi zaposleni (ukupno šestoro) prijavili su se, do 31. oktobra, za socijalni program i odlučivanje o njihovim zahtevima je trenutno u toku - navode iz Agencije za privatizaciju. Inače, nadležni u Agenciji su izvestili da za Radio Sombor nije upućeno ni jedno pismo o zainteresovanosti za privatizaciju. Po svemu navedenom reklo bi se da je regionalni radio emiter praktično prestao da postoji, što međutim, „na terenu”, i nije tako.
Pravni vakum iskoristio je ko drugi, no čuveni „somborski medijski pirat” Goran Medić. Kako je objavila Radio televizija Vojvodine, pre proglašenja stečaja prostorije radija zakupio je vlasnik Blu radija iz Odžaka Goran Medić, koji nije želeo da govori u kameru, ali je izjavio da je prostor zakupio i da tu planira da otvori neko dopisništvo. Zastupnik državnog kapitala Bojan Đurović ovaj slučaj obrazložio telefonskom izjavom da je sva imovina Radio Sombora popisana i da će njenom prodajom biti namenjena dugovanja radnicima, a da zakupac samo brine o opremi, jer je u prostorijama koje je iznajmio. Kako kažu novinari Radio Sombora, Medić nelegalno koristi njihovu opremu i emituje program. Siniša Stričević, novinar Radio Sombora je rekao da se radi o klasičnoj uzurpaciji državne imovine i upitao kako je moguće da zakupac prostora može da koristi, miksetu, predajnik i praktično preuzme program Radio Sombora. On je podsetio da dozvola za emitovanje programa Radio Sombora ističe 16. decembra što dodatno ukazuje na zloupotrebu, jer ostaje nejasno ko će do tada uzimati novac od malih oglasa, reklama, ako u prostorijama radija nema nikoga osim direktora i zakupca - objavila je Radio televizija Vojvodine.
Novi zakupac prostorija Radio Sombora u Gradskoj kući je gotovo punu deceniju „u medijskim vodama”. Sve do 2012. godine Goran Medić je nelegalno emitovao program piratskog BB radija. U tom periodu protiv njega je podneto nekoliko krivičnih prijava i zaplena imovine. Nakon toga Medić je na najblaže rečeno čudan način preuzeo TV Spektar, koji je potom doveo do bankrota. Ništa bolje nije prošao ni nedeljnih Glas naroda. Inače, kako smo ranije pisali, računi Avalon doo, matičnr kuća Blu radija iz Odžaka, a od 2015. godine BB radija, blokirani su punih 1.100 dana.
savamajstor @ Pet, 20.11.2015. 04:18
agencija za privatizaciju avalon doo bb radio blue radio bojan đurović društvo glas naroda goran medić radio sombor siniša stričević sombor tv spektar
• SOinfo.org meta većnika Todorovića (95)

Siniša Todorović, član Gradskog veća zadužen za privredu i finansije, uputio je otvorene pretnje novinarima SOinfo.org portala. Zbog lažnih navoda gradskog većnika Todorovića SOinfo.org je bio prinuđen da iseli stvari i napusti dosadašnju redakciju u AD Hotelu Internacion.

Foto 20569Foto 8601Gradski većnik je kao „uticajna ličnost”, čuvenom fizičaru Bogdanu Magliću, inače većinskom vlasniku Hotela, „predočio” da SOinfo.org vodi kampanju protiv njega, u kojoj „koristimo brojne lažne i anonimne profile kako bismo mu naneli što veće zlo”. Siniša Todorović nas je u direktnom razgovoru nazvao lažovima, a zatim pretio sudskom tužbom, zbog rada foruma na portalu koji ima više od sedam hiljada registrovanih članova. Maglić je na osnovu navoda Todorovića, doveo u pitanje naš dalji boravak u dosadašnjim prostorijama, nakon čega nam je preostalo samo da se iselimo. Većnik nas je potom optužio da pišemo po nalozima onih koji žele da ga smene, a zatim „obećao” da se neće na ovom završiti, te je sebi dao za pravo da poziciju u Gradskom veću iskoristi za dodatno „iživljavanje”. Rečeno nam je da „dok je njega” SOinfo.org neće dobiti ni dinara, misleći pri tome na sredstva iz budžeta grada za javno informisanje, tj. konkurs koji još uvek nije ni raspisan. Inače, njegova „moć” leži u tome što medijski konkurs pripada upravo njegovom resoru, privrede i finansija. Todorović od imenovanja na mesto gradskog većnika vrši stalnu selekciju medija. Favorizuje lokalne emitere TV Spektar i TV Sreće, i svesno izbegava SOinfo.org prilikom pozivanja na konferencije za medije, te pri upućivanju saopštenja. Ovakvo ponašanje gradskog većnika za privredu i finansije proisteklo je nakon pojavljivanja informacija o pritiscima koje vrši na pojedine direktore javnih preduzeća, a zatim i na kolege iz gradske uprave
„Ministar” je na „obračun” sa SOinfo.org portalom poveo „svog savetnika za medije”, dopisnika Blica, Slobodana Jerkovića, koji se nalazi i na listi autora tekstova nikad odštampanog nedeljnika, „Glasa naroda”. Jerković je bio i jedan od „honoraraca” TV Spektar i blizak saradnik čuvenog medijskog pirata Gorana Medića, koga je upravo SOinfo.org zaustavio u daljem „uništavanju” somborske medijske scene.
savamajstor @ Uto, 02.09.2014. 03:26
društvo goran medić gradski većnik za privredu i finansije javno informisanje siniša todorović slobodan jerković soinfo.org sombor tv spektar tv sreće
• Kako zaustaviti „pirata” Gorana Medića?! (22)

Nekadašnji vlasnik nelegalnog BB radija uzurpirao je televiziju Spektar.

Foto 2992Goran Medić, ne dozvoljava većinskom vlasniku, Bogdanu Magliću, da preuzme upravljanje lokalnim emiterom. Iako je uredno obavešten o promenama u vlasničkoj i upravljačkoj strukturi TV Spektar, Medić odbija da preda dužnost novopostavljenoj direktorki Jeleni Barac, te da joj na raspolaganje stavi imovinu preduzeća. Medić je u međuvremenu prekinuo emitovanje programa TV Spektar i tim postupkom u pitanje doveo i opstanak same televizije, odnosno dozvole za zemaljsko emitovanje na lokalnoj frekvenciji. Inače, poznati medijski pirat Goran Medić, je, bez obzira na sve probleme, proglasio „kolektivni godišnji odmor” u TV Spektar. Zbog svih postupaka, matično preduzeće Spektar eksport import, je Privrednom sudu u Somboru podnelo tužbu protiv Gorana Medića. Tokom „direktorovanja” on je televiziju doveo na rub propasti. Punih šest meseci račun preduzeća je blokiran, na osnovu presude po tužbi stanara zgrade na Prvomajskom bulevaru. Svoja prava na Sudu je dokazalo i šest radnika, koji su otpušteni sredinom 2013. godine. Njima direktor Medić za pola godine rada nije isplatio ni jednu mesečnu zaradu. Izgledno je da će pravdu pred sudom potražiti i drugi poverioci.
Goran Medić je „u medije ušao” pre više od devet godina kao vlasnik piratskog BB radija. Prva prijava protiv njega, zbog nelegalnog emitovanja, podneta je krajem 2010. godine, da bi za dve godine, nakon nekoliko ozbiljnih krivičnih radnji, BB radiju bila oduzeta kompletna oprema. Ubrzo potom, uz saglasnost Zorice Bakić, postao je direktor TV Spektar. On je direktorskoj funkciji u televiziji uskoro dodao i funkciju direktora radija. Preuzeo je upravljanje Blu radijom iz Odžaka. I ta firma je sada u velikim problemima i još težom blokadom računa. U poslednje vreme Medić je „svoje delovanje” proširio i na štampane medije. Pominje se kao izdavač Glasa naroda, nedeljnika koji, na svu sreću, nije dospeo u ruke čitalaca.
savamajstor @ Čet, 21.08.2014. 06:00
bb radio blokada računa bogdan maglić direktor društvo goran medić jelena barac mediji radio blue odžaci sombor tv spektar
• Refinansiranje i informisanje na mađarskom

Ministarstvo kulture i informisanja objavilo je rezultate konkursa za medije.

Foto 1555Somborska „medijska scena” je na na ovom konkursu zaslužila 525.000 dinara. Sredstva će podeliti tri medija, koji će, kako je predviđeno projektima, obezbediti informisanje na srpskom i mađarskom jeziku. Drugu godinu za redom isti projekat RTV Sreće našao se među izabranima. Ovog puta „Ravangradske priče” nagrađene su gotovo dvostrukom većim iznosom nego lane, ukupno 325.000 dinara. Preostala dva somborska projekta tiču se informisanja građana na mađarskom jeziku. Po 100.000 dinara za „Mađarski mozaik”, odnosno za „objavljivanje informativnog sadržaja u Somboru na mađarskom” podršku Ministasrtva kulture zaslužili su Somborske novine i agencija koja punih pet godina, uz podršku direktora Razvojne agencije grada Sombora, ali i drugih gradskih „moćnika”, nelegalno koristi gradsku kablovsku frekvenciju. Inače, ova agencija u „svojim medijima” još uvek nije objavila ni jednu autorsku vest. Portal SOinfo.org još jednom skreće pažnju da sa ovom agencijom nema bilo kakve veze! Takođe, upozoravamo Vas i da su se „akviziteri” te agencije, u nekoliko navrata, lažno predstavljali i dovodili građane u zabludu, navodeći da su angažovani od strane SOinfo.org portala. 
Na ovogodišnjem medijskom konkursu Ministarstva kulture odbijeni su projektni predlozi Radio Sombora, TV Spektar i NVO „SO open”.
savamajstor @ Sre, 12.03.2014. 05:01
društvo mađarski mozaik ministarstvo kulture i informisanja nvo so open radio sombor ravangradske priče razvojna agencija grada sombora rtv sreće sombor somborske novine tv spektar
>>
1234