Sport Kultura Društvo Obrazovanje Privreda Poljoprivreda Sela
• Nikolić: Fabrika laži radi punom parom

Peto protestno okupljanje #1od5miliona u Somboru.

Foto 35102 Foto 35105 Rekordan broj građana na skupu u Somboru. Po proceni organizatora učestvovalo je više od 700 ljudi. Somborskom protestu #1od5miliona obratio se doktor Bogdan Nikolić. On je podsetio da je Sombor pre 270 godina postao slobodan kraljevski grad i u uvodu izrazio nadu da ćemo dočekati slobodne izbore i da će u budućnosti građani moći da kažu slobodno, šta misle i šta žele. - Onaj u čijim je rukama sve u ovoj zemlji ponaša se kao da je opozicija. Sedam godina slušamo o nečemu što će biti. Vređa zdrav razum, priča o uspesima, boljem životu za koji smo izgleda mi, nezahvalnici, potpuno slepi. Najveća investicija, fabrika laži, radi punom parom. Proizvodi mržnju, neispunjena obećanja, paranoju radikalskog tipa. Obeležava narodne neprijatelje, cveta industrija lažnih diploma, doktorata, niču škole za botove, bolnice u kojima će raditi lekari i sestre sa tromesečnim kursevima medicine. Sve se to povampirilo u metastazi devedesetih, preti da nas potpuno uništi. Obaveza svakog pristojnog građanina je da se suprotstavi diktaturi i primitivizmu - rekao je Bogdan Nikolić, podsećajući da su se pre skoro tri veka naši preci okupili oko jednog cilja, da budu slobodni na svojoj zemlji, u čemu su i uspeli. Sombor danas to nije.
- Partijska knjižica im je diploma i kreditna kartica i proteza za obraz. Mnogo od njih su i kolekcionari takvih dokumenata. Da bismo sebi mogli da čestitamo slobodu, kao što danas čestitamo našim precima, predstoji nam težak put da je ponovo osvojimo. Put strpljenja, otpora i razbijanja straha pristojnim metodama. Verujem da ćemo biti sposobni da slobodu osvojimo, da je dostojno negujemo da nam se ovo ponovo ne desi - zaključio je doktor Nikolić. Protestna šetnja se, kao i prethodnih nedelja, sa Trga Svetog trojstva uputila ka zgradi lokalne samouprave, a potom se vratila do mesta gde je pre tačno 270 godina proslavljena elibertacija - kojom je Somboru potvrđen status slobodnog kraljevskog grada.
Treći protest održan je u petak u Apatinu. Gost je bio Daško Milinović. - Svaka opština u Srbiji izdvaja velika sredstva za četiri najveća pisana partijska glasila Srpske napredne stranke – Informer, Srpski telegraf, Alo i Kurir. U tim nazovi medijima nema prostora za one koji nisu deo vladajućeg establišmenta, odnosno ima, ali u obliku fabrikovanih, izmišljenih afera, diskreditacije i najprizemnijih uvreda. Za njih smo svi mi koji puna dva meseca izražavamo protest protiv Vučićeve diktature ološ, izdajnici, plaćenici i šačica nebitnih ljudi. Mi Apatinci za naš lokalni pisani medij uopšte ne postojimo, ignoriše se činjenica da evo već treću sedmicu zaredom svaki građanin Apatina koji dođe petkom uveče na ovo mesto poručuje „I ja sam 1 od 5 miliona”. Sve to što činite iz dana u dan, znači samo jedno, da će nas iz nedelje u nedelju biti sve više na ulicama i da sve to loše što radite neće proći u tišini iako biste vi to itekako želeli - poručio je Milinković. Aktivisti su tokom protesta pocepali novine Informer, Alo, Srpski Telegraf i Kurir. Ispred zgrade opštine ostavljeni su i sendviči kao simbol ove vlasti.
savamajstor @ Sub, 16.02.2019. 22:05
#1od5miliona 270 godina slobodnog kraljevskog grada alo apatin daško milinović dr bogdan nikolić društvo informer kurir opština apatin protest sendviči sombor srpski telegraf
• Savet za štampu: Prekršaji Srpskog telegrafa nedvosmisleni

Upravni odbor Saveta za štampu odbacuje potpuno netačne i proizvoljne tvrdnje direktora Srpskog telegrafa Saše Milovanovića, izrečene na jučerašnjoj konferenciji za novinare, da „Savet za štampu laže” u vezi sa brojem prekršaja Kodeksa novinara u tom mediju, odnosno da „ostrašćeni novinari Vremena lažno predstavljaju rezultate”

Foto 27090- On je, između ostalog, naveo da se Savet meša u uređivačku politiku tog lista i da se čak 800 njihovih prekršaja odnosilo na PR tekstove, koji se kod drugih ne beleže. Savet za štampu je od avgusta do decembra 2018. godine zabeležio ukupno 769 tekstova kojima je Srpski telegraf prekršio Kodeks, pa je nejasno kako je Milovanović utvrdio da je bilo 800 PR tekstova. Istina je da u tom listu ima dosta tekstova koji, po našoj proceni, nisu, za čitaoce, jasno označeni, utoliko pre što list takve tekstove potpisuje sa S.T. (Srpski telegraf) što je potpuno suprotno članu 7 Poglavlja Odgovornost novinara. Savet za štampu slične prekršaje, u ne malom broju slučajeva, beleži i u drugim medijama, a u Srpskom telegrafu su, kao i u ostalim dnevnim novinama, zabeležni i brojni drugi prekšaji Kodeksa. Takođe, apsolutno je netačna Milovanovićeva tvrdnja da mediji koji su nama „po volji” nisu nijednom prekršili Kodeks.
Savet za štampu monitoring dnevnih novina radi poslednje četiri godine i nikada se nije dogodilo da utvrdi da neke od njih nisu nijednom prekršile Kodeks. Najmanje prekršaja (36) prošle godine zabeleženo je u Politici. Svi ovi podaci dostupni su i na sajtu Saveta za štampu, a sve kolege uvek mogu da zatraže i dodatna objašnjenja ili infomacije, kao i da nam iznesu svoje primedbe na rezulate. To, ipak, ne podrazumeva saopštavanje netačnih podataka i neosnovano optuživanje kolega koji rade monitoring. Cilj Saveta za štampu nije da bilo koga optužuje ili osuđuje, najmanje da utiče na uređivačku politiku medija, već želimo da ukažemo na greške, kako bismo unapredili kvalitet medijskih sadržaja i etičke i profesionalne strandarde. U tom teškom poslu očekujemo podršku i saradnju kolega, jer jedino na taj način možemo zajedno da vratimo poverenje čitalaca. Upravni odbor Saveta za štampu U Upravnom odboru Saveta za štampu su predstavnici Asocijacije medija, Lokal presa, Nezavisnog udruženja novinara Srbije i Udruženja novinara Srbije - piše u saopštenju Saveta za štampu.
savamajstor @ Čet, 24.01.2019. 19:56
asocijacija medija društvo kodeks novinara srbije lokal pres nezavisno udruženje novinara srbije - nuns politika pr tekstovi saša milovanović savet za štampu sombor srpski telegraf udruženje novinara srbije (uns)
• Novo brutalno gaženje novinarskog kodeksa

Savet za štampu i Medijska koalicija, koju čine Nezavisno udruženje novinara Srbije, Nezavisno društvo novinara Vojvodine, Asocijacija nezavisnih elektronskih medija, Poslovno udruženje Lokal pres i Asocijacija onlajn medija objavili su saopštanje povodom brutalnog gaženja novinarskog kodeksa od strane četiri dnevna lista

Foto 27090Koalicija novinarskih i medijskih udruženja (NUNS, NDNV, ANEM, Lokal pres i AOM) najoštrije osuđuje postupak uredništva četiri dnevna lista, koji su na naslovnim i unutrašnjim stranama jučerašnjih, a neki i današnjih izdanja objavili eksplicitni pornografski sadržaj, teško povredili pravo na privatnost Jelene Karleuše, i tako nastavili sa praksom beskrupuloznog gaženja profesionalnih standarda. Pre svega, tabloidi „Informer”, „Srpski telegraf”, „Kurir” i „Alo” prekršili su odredbu o zabrani javnog izlaganja pornografije, propisanu članom 78 Zakona o javnom informisanju i medijima. Takođe, prekršeno je više tačaka Kodeksa novinara Srbije:
- Tačka 4 Poglavlja 4, u kojoj se navodi da je novinaru zabranjeno da koristi neprimerene, uznemiravajuće, pornografske i sve druge sadržaje koji mogu imati štetan uticaj
- Tačka 1 Poglavlja 8 kojim je propisano da će se novinari u prikupljanju informacija, fotografija i dokumenata koristiti samo časnim sredstvima;
- Tačka 1 Poglavlja 7 koja garantuje poštovanje privatnosti osoba o kojima se izveštava. Iako je javnim ličnostima ovo pravo donekle ograničeno, to se ipak ne odnosi na zadiranje u bračne odnose, a još manje na snimke genitalija i drugih pornografskih detalja.
Ističemo i da su ova četiri tabloida - uprkos činjenici da su rekorderi u kršenju Kodeksa novinara i objavljivanju lažnih vesti - u protekle dve godine dobila ogromne sume novca iz javnih budžeta na konkursima za sufinansiranje medijskih sadržaja od javnog interesa.
Koalicija novinarskih i medijskih udruženja pozdravlja najavu Ministarstva kulture i informisanja da će podneti prekršajne prijave protiv ova četiri lista, ali i apeluje na njihova uredništva i novinare da u svom radu konačno počnu da poštuju profesionalne norme i standarde - navodi se u saopštenju Medijske koalicije.
Istim povodom saopštenjem za javnost oglasio se i Savet za štampu, u kojem se još jednom pozivaju urednici pojedinih dnevnih novina da prestanu sa drastičnim kršenjem Kodeksa novinara Srbije objavljivanjem pornografskih sadržaja i sa krajnje neprimerenim „izveštavanjem” o navodnoj aferi pevačice Jelene Karleuše.
- Uprkos upozorenjima Saveta i najavama Ministarstva kulture i infomisanja da će protiv četiri dnevna lista prodneti prekršajne prijave, naslovne strane današnjeg „Kurira”, „Informera” i „Srpskog telegrafa” gotovo su identičnog sadržaja, što prekšaje tih medija čini još težim. Savet za štampu podseća da je i Kodeksom novinara Srbije i Zakonom o informisanju i medijima zabranjeno objavljivanje pornografskih, odnosno sadržaja koji mogu imati štetan uticaj na decu. Takođe, Kodeks propisuje i da se mora poštovati privatnost i dostojanstvo ljudi o kojima piše, što je u ovom slučaju drastično pogaženo - navodi se u saopštenju Upravnog odbora Saveta za štampu, u kojem su predstavnici Asocijacije medija, Lokal presa, Nezavisnog udruženja novinara Srbije i Udruženja novinara Srbije.
triletrip @ Sre, 16.01.2019. 23:31
alo asocijacija onlajn medija društvo informer jelena karleuša kodeks novinara srbije kurir lokal pres mediji medijska koalicija nezavinsno društvo novinara vojvodine nezavisno udruženje noviniara srbije saopštenje savet za štampu sombor srpski telegraf tabloidi udruženje novinara srbije
• Izabrani na somborskom konkursu objavili šesto lažnih vesti

Mediji, koji su iz Budžeta grada Sombora tokom 2018. godini finansirani sa po 200.000 dinara, objavili su 574 lažne vesti za godinu dana - objavio je specijalizovani portal Raskrinkavanje.

Foto 34881 - U prošloj godini tabloidi Informer, Srpski telegraf i Alo objavili su na svojim naslovnim stranama preko 700 laži. Na ukupno 306 naslovnih strana u 2018. godini, Informer je imao čak 351 lažnu, odnosno neutemeljenu vest. Na naslovnicama 223 broja Srpskog telegrafa našlo se čak 230 netačnih ili neutemeljenih tvrdnji, a tabloid Alo na naslovnim stranama 358 brojeva u prošloj godini imao je 149 lažnih vesti, odnosno vesti bez jasnih izvora i dokaza - objavio je portal Raskrinkavanje. Informer i Srpski telegraf su na svojim naslovnim stranama tokom prethodne godine u 265 navrata najavljivali ratove i sukobe, pokazuje analiza Stefana Janjića, urednika „Fake news tragača”. Analiza je pokazala i da je Srbija najveći broj „ratova” vodili sa „ustašama” (47 puta), a potom sa „Šiptarima” (30 puta). Novinari portala Raskrinkavanje su do ovih informacija došli pregledom svih naslovnih strana navedenih tabloida. Estradne vesti i vesti koje se tiču ubistva pevačice Jelene Marjanović izostavljene su iz ove analize.
Gradonačelnica Sombora je na prošlogodišnjem konkursu u oblasti javnog informisanja dodelila novac građana Sombora „medijima” kojima je u prethodnom periodu izrečeno više desetina javnih opomena Saveta za štampu. Medijskoj mreži doo iz Beograda (Srpski telegraf) pripalo je 200.000 dinara, News media tim Beograd (Srbija danas) - milion dinara, Info IT media (Informer) - 200.000 dinara, te Proglas public relations (Studio B) - 300.000 dinara. Inače, vlasnik Studija B, Saša Blagojević je ujedno i vlasnik dnevnog lista Alo.
savamajstor @ Uto, 15.01.2019. 07:00
dnevni list alo društvo fake news tragač info it media informer jelena marjanović lažne vesti medijska mreža doo beograd news media tim beograd proglas public relations raskrinkavanje saša blagojević sombor srbija danas srpski telegraf stefan janjić studio b
• Nikodijević: Još uvek nenagrađena ljubav prema predsedniku

Odbornik Dragan Nikodijević se u novom preseku stanja bavi medijima, postupcima „prve žene” grada i njenog tima, prilikama u poljoprivredi i situacijom u privredi.

Foto 31474Dve godine za redom, Grad Sombor finansira „medije” kao što su Srpski Telegraf, Studio B, BB radio, Informer... Ovi mediji su neprikrivene sluge vlasti. Pišu isključivo po naređenjima i potrebi SNS-a, a sadržaj koji se može pročitati u njima je ispod svakog standarda. Zaduženi su da blate ljude koji imaju drugačije mišljenje od trenutne vlasti, ne birajući reči, teme, najčešće se služeči izmišljotinama, a za to bivaju nagrađeni što direktno od SNS-a, što preko gradskih konkursa širom Vojvodine. Sombor se pokazao kao dobar pokrovitelj takvih medija, dajući im milionske iznose, pa se tako novcem građana Sombora finansira ono najgore što u Srbiji trenutno postoji, dok se na primer, sa druge strane, u gradskom budžetu smanjuju izdavanja za pomoć nezaposlenim trudnicama i porodiljama za celih dva miliona dinara! Situacija u lokalnim medijima preslikana je sa nacionalnog nivoa. Tako na RTV Sreće nećete čuti niti jednu kritiku, dok u Somborskim novinama sve ređe može da prođe mišljenje suprotno somborskom političkom vrhu, pogotovo ukoliko su članovi Srpske napredne stranke. S druge stane, imamo SOinfo, portal koji zbog svoje objektivnosti trpi pre svega finansijski pritisak, pa je SNS ovom mediju koji postoji od 2003. godine, opredelio na konkursu tek 20.000 dinara. Očigledan pokušaj gašenje medija u kome se još uvek slobodno može izneti mišljenje.
Gradonačelnica i gradsko veće
Protekle dve godine rada gradonačelnice Dušanke Golubović obeležilo je urušavanje institucije gradonačelnika, jer je vlast, odnosno, odlučivanje, iz demokratskih institucija preseljeno u neformalno okruženje, hodnike, kafanu ili stranačke kutke. Dok stvarni donosioci odluka u ovom gradu sede van Županije, rad gđe Golubović je jedva dosegao nivo njenog nekadašnjeg posla, načelnice Gradske uprave. Pred predsedničke izbore 2017. godine, na zvaničnom gradskom sajtu osvanulo je pismo gradonačelnice Golubović u kom poziva građane Sombora da na izborima glasaju za Aleksandra Vučića. Time će pokazati svoju ljubav prema tadašnjem premijeru, i, prema rečima gradonačelnice, on će im ljubav uzvratiti. Da citiram gradonačelnicu: - Ukoliko Sombor masovno glasa za predsedničkog kandidata vladajuće koalicije, ne rasipajući glasove na one predsedničke kandidate koji nemaju ni minimum realnih šansi da dobiju podršku Srbije, za pobedu na predstojećim izborima za predsednika države, Sombor i Somborci bi imali ogroman glasački ulog koji bi nosioce najviših državnih funkcija u Srbiji na svojevrstan način obavezao da se „oduže” Somborcima i našem gradu na ukazanom poverenju. Svi mi koji volimo ovaj grad, želimo da Sombor, posle višedecenijskih pokušaja i napora svih gradskih garnitura vlasti, konačno dobije priključenje na auto put, prekategorizaciju graničnog prelaza Bački Breg, bescarinsku zonu na Dunavu, revitalizovanu putnu infrastrukturu i druge velike i važne projekte od kojih zavisi pokretanje zamajca bržeg, jačeg i boljeg privrednog i ekonomskog oporavka našeg grada i podizanje životnog standarda. Reklo bi se, po trenutnoj situaciji i po ispunjenosti ovih obećanja, Somborci nisu pokazali dovoljno ljubavi prema predsedniku! Obzirom da se radi o gruboj zloupotrebi javne funkcije, podneta je i prijava Agenciji za borbu protiv korupcije, međutim, godinu i po dana od tad, Agencija se nije još uvek izjasnila, iako postoje očigledni dokazi. Rad Gradskog veća najbolje oslikava podatak da jedan od članova, Goran Milić, već godinu dana ne dolazi na sednice, iako je zaposlen na stalnom radu u Gradskom veću. Prima platu iz gradskog budežta kako bi mogao da radi „kampanje” koje vodi SNS u drugim gradovima i opštinama širom Srbije. Većina gradskih većnika, iako su prisutni na sednicama, su se istakli koliko i njihov kolega Milić, iako imaju ogromnih problema u svojim sektorima. Pre svega mislim na kulturu, omladinu i sport, ruralni razvoj... Nesposobnost somborske vlasti najbolje se uočava na primeru kafilerije, odnosno VU Proteinka. Nesnosan smrad oseti svako ko dođe u Sombor. Tu nestaje svaka misao o čarima zelenog grada. Da ne govorimo kako to utiče na život stanovnika Sombora, pre svih građana Selenče. Dosadašnja „opravdanja” služila su isključivo da vređaju inteligenciju građana. Mogli smo čuti da smrad nije problem, da nije otrovan, međutim ne i odgovor na zakopavanje životinjskih ostataka u krugu Proteinke. Prethodni i sadašnji direktor ove ustanove utrkivali su se u prognozama kada će navodni filteri početi da rade. Peticija koju je potpisalo više hiljada naših sugrađana završila je u fioci.
Njive i hleb nasušni
Uzurpacija državnog poljoprivrednog zemljišta u Somboru je nezabeležena pojava u Srbiji i civilizovanom svetu. Poput Divljeg zapada, vlada prvenstvo jačeg, ko prvi plugom zaore brazdu, zemlja je njegova. Kriminogene strukture, u sprezi sa lokalnim vrhom Srpke napredne stranke, kome pripada deo kolača, svoje namere ostvaruju uz asistenciju, prvog preduzetnika Srbije, Andreja Vučića. O čemu se radi, bilo je vidljivo i tokom poslednje licitaciji državnog poljoprivrednog zemljišta, kada je ispred Gradske kuće, u kojoj su se održavale licitacije, brojnost policije bila na nivou najvećeg fudbalskog derbija. Somborom su tada „krstarili” automobili sa zatamnjenim staklima beogradskih, novosadskih, ali i manje poznatih registarskih oznaka. Uostalom, svi se još uvek sećamo čuvenog snimka tadašnjeg poverenika SNS-a za Sombor Slobodna Stanića, kako dogovara podelu državnog zemljišta. - Ali ja ovo radim protivzakonito, alo! - ponavljao je na snimku Stanić. Ovakva podela plena proizvodi višemilionsku štetu budžetu grada Sombora. Posledice osete poljoprivrednici koji nisu pristali da budu deo ovih radnji, a od poljoprivredne proizvodnje treba da izdržavaju svoje porodice. Sombor je već mesecima pri dnu po visini prosečne zarade u Vojvodini, što nije bio slučaj ranijih godina. Nekadašnji proizvodni giganti su uništeni, a najavljenih investicija nema ili se ugase pre i nego što počnu da rade. Poslednji primer je odlazak firme iz Bangladeša, koja je nazivana spasiocem našeg grada sa preko hiljadu novih radnih mesta. Sledi nekadašnji gigant FAS, koja i danas ima sumnjivu vlasničku strukturu, potom Severtrans koji SNS neumorno izrabljuje, što za stranačko zapošljavanje, što za besplatan prevoz partijskih kadrova. Setimo se samo desetina njihovih autobusa na mitingu SNS u Subotici. Ferariplast je odavno prestao da postoji, baš kao i nekada čuveni Boreli. U ovakvim uslovima, kružni tokovi ili nekoliko desetina metara afalta kružnog oblika, nam se predstavljaju kao veliki infrastrukturni projekti. Svečano se otvaraju „rekonstruisane” ulice. Jedini poslodavci kojima mogu da se nadaju Somborci jesu javna preduzeća. Ulaznica je članska karta, a ulog 10 odsto od plate za stranku. Obavezan je i odlazak na utakmice FK Radnički 1912 iz Stanišića sa privremenom adresom u Somboru.
Sve to rezultira da Sombor ostane bez tri stanovnika dnevno! Odlaze visoko školovani i oni bez škole, medicinski radnici, automehaničari... Odlaze i oni koji su radili u javnom sektoru. Odlaze ljudi sa sela i ljudi iz grada, gase se škole, a socijalni mir za sad, uz javna preduzeća, održavaju uglavnom žene, koje su prisiljene, bez obzira na godine, da daleko od kuće neguju stare, kako bi obezbedile preživljavanje svojih porodica. Ovo je trenutna siva stvarnost našeg Grada, koja će postajati sve tamnija, dok god Srpska napredna stranka bude na vlasti. Sigurno se u ovom „pogledu” na poslednje dve godine SNS vlasti, mnogih stvari nisam ni dotakao. Svesno sam prepustio da se o drugim devijacijama sistema izjasne stručnjaci u svojim oblastima, oni koji žele promene u gradu, svi koji imaju stav, ideju i znanje. Sombor je prelep grad, sa legatom kulture, obrazovanja, talentovanih i uspešnih ljudi. Ovo je grad sa ogromnim potencijalom, koje će ostati nerazvijen sve dok na njegovom čelu ne budu ljudi sa iskrenom željom, ličnim integritetom, oni koji razumeju i veruju u opšte dobro. Promena je moguća i desiće se, pre nego što „ovi” to mogu i da zamisle. Potrebno nam je samo malo više hrabrosti.
savamajstor @ Pet, 26.10.2018. 10:19
alo bangladeš bb radio dragan nikodijević društvo dušanka golubović fabrika akumulatora sombor ferariplast gradonačelnica infomer kultura mediji poljoprivreda predsednim srbije privreda proteinka slobodan stanić sombor srpska napredna stranka srpski telegraf studio b
>>
12