Sport Kultura Društvo Obrazovanje Privreda Poljoprivreda Sela
• Izabrani na somborskom konkursu objavili šesto lažnih vesti

Mediji, koji su iz Budžeta grada Sombora tokom 2018. godini finansirani sa po 200.000 dinara, objavili su 574 lažne vesti za godinu dana - objavio je specijalizovani portal Raskrinkavanje.

Foto 34881 - U prošloj godini tabloidi Informer, Srpski telegraf i Alo objavili su na svojim naslovnim stranama preko 700 laži. Na ukupno 306 naslovnih strana u 2018. godini, Informer je imao čak 351 lažnu, odnosno neutemeljenu vest. Na naslovnicama 223 broja Srpskog telegrafa našlo se čak 230 netačnih ili neutemeljenih tvrdnji, a tabloid Alo na naslovnim stranama 358 brojeva u prošloj godini imao je 149 lažnih vesti, odnosno vesti bez jasnih izvora i dokaza - objavio je portal Raskrinkavanje. Informer i Srpski telegraf su na svojim naslovnim stranama tokom prethodne godine u 265 navrata najavljivali ratove i sukobe, pokazuje analiza Stefana Janjića, urednika „Fake news tragača”. Analiza je pokazala i da je Srbija najveći broj „ratova” vodili sa „ustašama” (47 puta), a potom sa „Šiptarima” (30 puta). Novinari portala Raskrinkavanje su do ovih informacija došli pregledom svih naslovnih strana navedenih tabloida. Estradne vesti i vesti koje se tiču ubistva pevačice Jelene Marjanović izostavljene su iz ove analize.
Gradonačelnica Sombora je na prošlogodišnjem konkursu u oblasti javnog informisanja dodelila novac građana Sombora „medijima” kojima je u prethodnom periodu izrečeno više desetina javnih opomena Saveta za štampu. Medijskoj mreži doo iz Beograda (Srpski telegraf) pripalo je 200.000 dinara, News media tim Beograd (Srbija danas) - milion dinara, Info IT media (Informer) - 200.000 dinara, te Proglas public relations (Studio B) - 300.000 dinara. Inače, vlasnik Studija B, Saša Blagojević je ujedno i vlasnik dnevnog lista Alo.
savamajstor @ Uto, 15.01.2019. 07:00
dnevni list alo društvo fake news tragač info it media informer jelena marjanović lažne vesti medijska mreža doo beograd news media tim beograd proglas public relations raskrinkavanje saša blagojević sombor srbija danas srpski telegraf stefan janjić studio b
• Cenzolovka: Odbili novac dodeljen na medijskom konkursu

Portal Cenozolovka o somborskom medijskom konkursu.

Foto 33676 - Na konkursu u Somboru lokalnom portalu SoInfo.org dodeljeno deset puta manje novca nego propagandnim glasilima Srpskom telegrafu i Informeru, a 15 puta manje nego Televiziji Studio B, koja se vidi u Beogradu i okolini. U komisiji koja je novac dodelila bio i predstavnik ANEM-a i Lokal Pressa. U Srbiji više nije vest ko se omrsio na medijskom konkursu, pa ni to ko nije, već, bez sumnje, ko je dobio novac ali ne želi da ga primi: retka je pojava, ali se ipak dešava. Pre nekoliko dana desilo se to u Somboru. Tamošnji informativni portal SOinfo.org našao se ove godine među srećnim dobitnicima na medijskom konkursu, ali malo po objavljivanju rezultata konkursa „teškog“ 12 miliona dinara, iz redakcije ovog portala saopštili su da se odriču svog dela – vau, golemih dvadeset hiljada dinara! - SOinfo.org neće koristiti dodeljena sredstva na konkursu za sufinansiranje medijskih projekata. Opredeljenih 20.000 dinara ostavljamo Gradu Somboru da ih kroz predstojeći rebalans preusmeri na pozicije koje manjkaju“, sarkastični su bili „soinfovci” u svom saopštenju pod nazivom „Sramotni konkurs”.
Što masnije lažeš, to veće pare dobiješ
Preciznije rečeno, portal SOinfo.org nema nameru da sa Gradom Somborom potpiše ugovor o korišćenju novca dodeljenog na konkursu, kaže za Cenzolovku vd glavnog urednika tog portala Sava Majstorov. Ponižavajuće mali iznos je jedan deo priče, ali ovaj somborski portal, aktivan još od 2003. pod okriljem udruženja građana SO open, na protestni čin prevashodno je naterala kontroverzna ekipa dobitnika. - Privilegovani mediji postoje i za somborsku komisiju, i to je politička odluka koja se neće menjati. I biće tako sve dok se novinarska udruženja ne uozbilje - upozorava vd glavnog urednika SOinfo.org. Redakcija portala SOinfo.org donela je ovu odluku jednoglasno, uz konstataciju da ne želimo da dajemo legitimitet nezakonitom rešenju koje je potpisala gradonačelnica Dušanka Golubović. Ona je direktno prekršila konkursne kriterijume i povredila Zakon o javnom informisanju. Gradonačelnica Sombora je dodelila novac građana Sombora medijima kojima je u prethodnom periodu izrečeno više desetina javnih opomena Saveta za štampu. Konkretno, to su: Medijska mreža d.o.o. iz Beograda (Srpski telegraf) – 200.000 dinara, News media team Beograd (Srbija danas) – milion dinara, Proglas public relations (Studio B) – 300.000 dinara, te Info IT media (Informer) – 200.000 dinara“, stoji u saopštenju.
Na problem nagrađivanja tabloida sa opomenama Saveta za štampu nedavno je u svom istraživanju ukazao CINS: u poslednje dve godine, uprkos opomenama, Srpski telegraf i Informer poharali su medijske konkurse u Vojvodini i Beogradu, inkasirajući 23 miliona dinara. Što se tiče ovogodišnje konkursne sezone, istraživanje Cenzolovke pokazuje da su ta dva tabloida zajedno već stigla do sume od sedam miliona dinara. Majstorov u razgovoru za Cenzolovku deli stav CINS-a da u Srbiji postoje privilegovani mediji koji ima da moraju da prođu na konkursu, i uprkos odredbi iz Pravilnika o sufinansiranju projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja iz 2014. godine. U članu 18 tog akta, koji uređuje kriterijume za ocenjivanje projekata, stoji da se posebno ocenjuje „da li su učesniku konkursa izrečene mere od strane državnih organa, regulatornih tela ili tela samoregulacije u poslednjih godinu dana, zbog kršenja profesionalnih i etičkih standarda”.
Ostatak teksta na sajtu Cenzolovke
savamajstor @ Sub, 09.06.2018. 00:20
cenzolovka cins društvo dušanka golubović informer medijski konkurs sombor srbija danas srpski telegraf studio b zakon o javnom informisanju