Sport Kultura Društvo Obrazovanje Privreda Poljoprivreda Sela
• Skandalozna odluka Politike da objavi Martićev tekst

Novinarska i medijska udruženja i organizacije šokirani su odlukom uredništva Politike da objavi pismo Đorđa Martića „Ćuruvija, Račak i Gordić”.

Politikino izdanje od petka sadrži pismo Đorđa Martića, bivšeg urednika Politike ekspres, koji je 6. aprila 1999, pet dana pre ubistva Slavka Ćuruvije, objavio tekst-poternicu za glavnim urednikom Dnevnog telegrafa i Evropljanina „Ćuruvija dočekao bombe” Miroslava Markovića, koji je iste večeri pročitan i u Dnevniku RTS-a.
Tekst, koji je lažno predstavio Ćuruviju kao jednog od onih koju su prizivali bombardovanje SR Jugoslavije, završava se zloslutnim rečima: „A ako su se nadali da će njihova izdaja biti zaboravljena, uzalud su se nadali”.
Prekjučerašnji tekst u Politici na mnogo načina ponavlja surovost i nemoralnost svog prethodnika iz 1999. godine.
Đorđe Martić, se i sada, 18 godina kasnije, ruga ubijenom novinaru, cinično tvrdeći kako je on „svojom saglasnošću da se tekst objavi” - „praktično pozvao Ćuruviju da sve to demantuje i da mu se lepo, kako i dolikuje - izvinimo”. Ćuruvija je, kaže Martić, odbio da demantuje, tako da - „pametnom dovoljno”.
Nastavljajući u tonu oslobođenom bilo kakvog stida, on kaže i: „uvek (bih) pustio tekst protiv bombardovanja svoje zemlje. I tu mi je savest mirna”.
Martić tvrdi i kako je Ćuruvija (a ne Đinđić) u to vreme bio vodeći kritičar Miloševićevog režima, kao i da je ovaj novinar ugrožavao Đinđićevo liderstvo, dok za Miloševićev režim nije bio opasan, insinuirajući da iza ubistva stoji upravo - Zoran Đinđić.
Sa dubokim žaljenjem konstatujemo da, dajući prostor somnabulnim Martićevim konstrukcijama, Politika ni na koji način nije doprinela informisanju javnosti, već upravo suprotno - njegovoj besramnoj kontaminaciji i vređanju uspomene na ubijenog novinara. 

Beograd, 21. maj 2017.
Slavko Ćuruvija fondacija
Nezavisno udruženje novinara Srbije
Nezavisno društvo novinara Vojvodine
Asocijacija medija
Asocijacija onlajn medija
triletrip @ Ned, 21.05.2017. 21:19
am aom asocijacija medija asocijacija onlajn medija društvo mediji ndnv nezavisno društvo novinara vojvodine nezavisno udruženje novinara srbije nuns politika saopštenje slavko ćuruvija slavko ćuruvija fondacija sombor
• Podržimo Jovicu Vasića! (5)

Zajedničko saopštenje za javnost novinarskih i medijskih udruženja.

Foto 29168 - Jovica Vasić, novinar Narodnih novina, pre osam dana je počeo štrajk glađu u centru Niša. Odlučio se na ovaj očajnički potez kako zbog teških uslova rada kojima je godinama bio izložen, tako i zbog nereagovanja nadležnih državnih institucija. Jovica Vasić ne traži ništa za sebe. Traži da se poštuje zakon, da se poštuju novinari, da se poštuju ljudi. Spreman je da za svoj zahtev gladuje do smrti. Predstavnici reprezentativnih novinarskih i medijskih udruženja sutra će otići u Niš da na licu mesta pruže podršku kolegi. 
Zahtevamo od Inspekcije rada i Ministarstva za rad i socijalnu politiku da hitno ispitaju slučaj niških Narodnih novina, kao i sve druge slučajeve ugrožavanja radnih prava novinara i novinarki u Srbiji - piše saopštenju koje su potpisali Udruženje novinara Srbije (UNS), Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS), Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV), Asocijacija nezavisnih elektronskih medija (ANEM), Asocijacija nezavisnih lokalnih medija (LOKAL PRES), Asocijacija onlajn medija (AOM) i Slavko Ćuruvija fondacija. Cenzolovka
savamajstor @ Sre, 19.10.2016. 04:39
anem aom cenzolovka društvo inspekcije rada jovica vasić lokal pres ministarstvo za rad narodne novine ndnv nuns slavko ćuruvija fondacija sombor štrajk glađu uns
• NUNS osudio političke pritiske na portal SOinfo u Somboru (12)

Nezavisno udruženje novinara Srbije najoštrije osuđuje političke pritiske na redakciju portala „SOinfo” (www.soinfo.org) u Somboru, koji je doveo do toga da je redakcija ovog medija morala da se iseli iz prostorija u kojima je neprekidno radila 11 godina - navodi se u saopštenju NUNS-a.

Foto 22593 NUNS podseća da Zakon o javnom informisanju i medijima (član 4) garantuje slobodu javnog informisanja i zabranjuje cenzuru. „Zabranjena je neposredna i posredna diskriminacija urednika medija, novinara i drugih lica u oblasti javnog informisanja, naročito prema njihovoj političkoj opredeljenosti i uverenju ili drugom ličnom svojstvu. Ne sme se ugrožavati slobodan protok informacija putem medija, kao ni uređivačka autonomija medija, a naročito vršenjem pritiska, pretnjom, odnosno ucenom urednika, novinara ili izvora informacija”.
Zakon propisuje i da se „sloboda javnog informisanja ne sme povređivati zloupotrebom službenog položaja i javnih ovlašćenja…”.
Prema navodima redakcije, član Gradskog veća zadužen za privredu i finansije Siniša Todorović otvoreno je pretio novinarima SOinfo portal, nezavisnog internetskog portal koji ima čak 7.000 registrovanih članova. Todorović je, kažu, direktno doprineo da SOinfo bude prinuđen da se iseli iz prostorija u somborskom Hotelu Internacion. Taj gradski funkcioner je novinare ovog medija nazvao lažovima, pretio sudskom tužbom i najavio da se stvari neće na tome završiti, što predstavlja direktnu pretnju članovima redakcije.
Pored toga, Todorović je redakciji SOinfo poručio da „dok je njega” SOinfo neće dobiti "ni dinara" iz gradskog budžeta za javno informisanje. Ova pretnja je u redakciji najozbiljnije shvaćena jer su konkursi za budžetsko sufinansiranje medija u Todorovićevoj nadležnosti.
Sekretarijat NUNS-a
U Beogradu 04. 09. 2014.
triletrip @ Čet, 04.09.2014. 15:22
društvo mediji nezavisno udruženje novinara srbije nuns soinfo.org sombor
• Finansiranje lokalnih medija - skromno i pod nadzorom!

U budžetu grada Sombora godišnje se za javno informisanje izdvaja 8.957.528 dinara - objavljeno je u Izveštaju o finansiranju medija iz budžeta lokalnih samouprava, čiju izradu potpisuje BIRN (Balkanska istraživačka mreža).

Foto 15802 Budžetska sredstva, koja su u poređenju čak i sa znatno manjim sredinama sramno niska, imaju svi registrovani mediji sem SOinfo.org portala. Po Izveštaju, rađenom za potrebe Medijske koalicije, iz budžetskih linija 423 (usluge informisanja) i 451 (tekuće subvencije) novac građana Sombora koriste: NIU Dunataj, Somborske novine a.d., Televizija STV KA-54, RTV Radio Sreće d.o.o., Radio Sombor a.d, te iako nije navedeno, i TV Spektar. Kako je potvrđeno u Izveštaju gotovo više od tri četvrtine budžetskog novca za finansiranje medija biva preusmereno Radio Somboru (3,5 miliona dinara) i NIO Dunataj (3,1 milion dinara). Na osnovu direktnog ugovaranja, za prenose sednica Skupštine grada Sombora, RTV Fortuna (ex TV K54) i Radio Sombor, iz budžeta imaju pravo na 1,64 miliona dinara. Uglavnom, dobar deo ovog iznosa ostaje ne raspoređen jer se prenosi skupština ugovaraju po satnici. Preostalih 717.000 dinara „dele” RTV Sreće i Somborske novine. Finansiranje poslednja dva medija, među koje treba svrstati i TV Spektar, vode se kao Javna nabavka - nabavka usluge javnog informisanja o radu lokalne samouprave. U Izveštaju BIRN-a se navodi da je čak 58 odsto somborskog medijskog budžeta preusmereno privatnim preduzećim, što nije stvarno činjenično stanje, jer se Radio Sombora, sa većinskim paketom države, ne može voditi drugačije, nego javno preduzeće. Kada se udeo Radija prebaci na pravu stranu dobija se podatak da tek jedna petina somborskog finansijskog kolača pripadne privatnim medijima, koji bi po Zakonu morali biti, najmanje jednako tretirani, kao javni informativni servisi. Među 33 lokalne samouprave, bez Beograda i Kosova, obuhvaćene ovim istraživanjem, ni jedna, sem Šapca nije raspisala javni konkurs za proizvodnju medijskog programa. Sombor je na osnovu, Dunataju prilagođenog konkursa za medije na jeziku nacionalne manjine, postao jedini lokal u Srbiji koji raspisuje ovakvu vrstu konkursa. - Lokalne samouprave su se najčešće opredeljivale za nabavku usluga javnog informisanja. Na taj način su uglavnom finansirale izveštavanje o svojim aktivnostima (radu uprave, lokalnih javnih preduzeća, kulturnim, sportskim i drugim aktivnostima) i tako potrošile skoro 120 miliona dinara od opredeljenih 128 miliona dinara - piše u Izveštaju. Kada se zna da je više od 600 miliona potrošeno na plate zaposlenih u javnim preduzećima za informisanje, koja po Medijskog strategiji ne bi smela postojati, nije teško zaključiti da preostali mediji, iz lokalnih budžeta po Srbiji, stvarno raspolažu sa svega 80 miliona dinara. - Osim što glasila u privatnom vlasništvu pojedinačno dobijaju mnogo manja sredstva nego javna preduzeća, na subvencionisanje ovih medija ide više od 70% svih opredeljenih sredstava. Većina lokalnih samouprava sredstva za unapređenje javnog informisanja shvata kao način da se finansira redovno izveštavanje o radu lokalne samouprave, njenih organa i javnih preduzeća. Iako je ovo, bez sumnje, od velike važnosti za svaku lokalnu sredinu, suštinski ne doprinosi svojoj pravoj nameni - obogaćivanju i podizanju ukupnog kvaliteta sadržaja, inoviranju ponude, podsticanju medijskog stvaralaštva. Transparentnost u trošenju javnog novca, kao i javni uvid u efekte i rezultate ovako plasiranih sredstava, ograničen je, samom činjenicom da izveštaje o potrošnji podnosi mali broj medija - piše u zaključku Izveštaja  o finansiranju medija iz budžeta lokalnih samouprava. U prilogu vesti možete preuzeti kompletan dokument.
savamajstor @ Pon, 24.09.2012. 19:38
anem birn društvo izveštaj o finansiranju medija iz budžeta lokalnih samouprava medijska koalicija medijska strategija ndnv niu dunataj nuns radio sombor rtv fortuna rtv sreće sombor tv spektar uns
• Radio Sombor kod gradonačelnika (1)

Zaposlene u Radio Somboru primio je danas gradonačelnik Nemanja Delić, kome je pokazano preko 5.000 potpisa građana, koji podržavaju Radio Sombor.

Foto 4610Foto 11254 Nakon što su zaposleni u Radio Somboru gradskim vlastima i Upravnom odboru uputili zaključke kojima traže uključivanje električne energije i pomoć za nastavak rada i emitovanje programa, danas ih je primio gradonačelnik Nemanja Delić. Stipan Benić, novinar Radio Sombora kazao je u ime zaposlenih da punih godinu dana nisu primili ni dinara zarade i upitao gradonačelnika da li lokalna vlast misli da joj treba Radio Sombor ili se definitivno odrekla tog medija? David Kecman, novinar Radio Sombora kazao je da je radio oličenje grada: kakav je grad, takav je i Radio Sombor - ono što se desilo sa gradom, desilo se i sa Radio Somborom. Problemi Radio Sombora kulminirali su nakon što im je sud blokirao račun na ime duga prema jednom od bivših zaposlenih. Električna energija je isključena zbog duga od nešto manje od 130 hiljada dinara, a kako navode novinari Radio Sombora, u gradu postoje dužnici sa mnogo većim neplaćenim računima. Radio Somboru je najvažnije da se ponovo uključi električna energija, kako bi mogli da počnu da rade i tako zarade za dugove, ali i da počnu da realizuju 3,5 miliona dinara koje je gradska skupština namenila za funkcionisanje Radio Sombora. Gradonačelnik Nemanja Delić je kazao da je predsednik Upravnog odbora Radio Sombora danas bio na razgovoru kod pokrajinskog sekretara za rad, zapošljavanje i ravnopravnost polova Miroslava Vasina, ali i to da već duže vreme nije uspeo da stupi u kontakt sa zastupnikom društvenog kapitala, kao ni sa direktoricom, koja je u međuvremenu podnela ostavku. Delić je kazao da je razgovarano i sa Radio televizijom Vojvodine oko mogućnosti saradnje. On je kazao da grad ne može mnogo da učini da pomogne Radio Somboru, jer se on nalazi u nadležnosti Agencije za privatizaciju. Zbog nesposobnosti države da reši probleme u medijskom sektoru, pa i Radio Somboru protestovala je i Asocijacija nezavisnih elektronskih medija (ANEM). Članica ANEM-a, Radio Sombor, nakon što je zbog dugova ostala bez telefona i Interneta, i nakon što zaposleni već godinu dana nisu primili platu, od 25. februara ostala je, zbog neplaćenih računa, i bez struje, čime je i definitivno onemogućeno emitovanje programa - stoji u saopštenju ANEM-a,
triletrip @ Sre, 02.03.2011. 18:16
agencija za privatizaciju anem david kecman dnv gradonačelnik ndnv nemanja delić novinarska udruženja nuns privatizacija radio sombor sombor stipan benić
>>
12