Sport Kultura Društvo Obrazovanje Privreda Poljoprivreda Sela
• Skandalozne naslovne strane Informera i Srpskog telegrafa

Savet za štampu najoštrije osuđuje objavljivanje iskaza osuđivanog silovatelja Ninoslava Jovanovića, kojima se na nagrublji mogući način krši dostojanstvo i privatnost žrtve, maloletne devojčice.

Foto 27090Današanjim naslovnim stranama „Informera” i „Srpskog telegrafa” ne samo da su pogaženi svi etički standardi profesije, već i, kako kažu iz Saveta za štampu, elementarni principi ljudskosti i saosećanja sa detetom koje je preživelo strašnu traumu, kao i sa njegovom porodicom. - Ovakvo bezobzirno objavljivanje detalja iz iskaza otmičara, za koje ne postoji nikakvo opravdanje, zaslužuje najoštriju osudu ne samo novinarke profesije, već čitave javnosti. Savet za štampu poziva nadležne organe da ispitaju i kako su delovi iskaza iz istrage dospeli u medije, a porodicu žrtve i sve relevante organizacije i institucije da nam podnesu žalbe na ovakvo neetično „izveštavanje” - kažu nadležni iz Saveta.
Istovremeno, izražavaju zaprepašćenje da je upravo Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja zatražilo brisanje tog samoregulatornog tela iz Medijske strategije, uz obrazloženje da nadležnost Saveta ne priznaju svi štampani mediji. Reč je upravo o medijima koji su danas objavili ovakve skandalozne tekstove, a zanimljivo je da ih od sankcija za takvo ponašanje pokušava da zaštiti Ministarstvo za socijalna pitanja, koje bi trebalo da je najzainteresovanije za zaštitu žrtava od medijskog linča.
Podsećamo da su pomenuti tabloidi samo tokom dva meseca 2018. godine više stotina puta prekršili Kodeks novinara Srbije, a neretko im se događalo da povrede prava maloletnika. Informer i Srpski telegraf su redovni dobitnici sredstava na lokalnom medijskom konkursu u Somboru.
savamajstor @ Čet, 09.01.2020. 16:58
društvo informer medijska strategija medijski konkurs ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja princip ljudskosti profesionalni i etički standardi saosećanje sa detetom savet za štampu sombor srpski telegraf
• Sombor sa najmanjim izdvajanjem za informisanje

Autorski tekst Milisava Dučića, glavnog i odgovornog urednika STV KA-54.

Foto 33473Novopazarci čiji je budžet osamsto miliona dinara manji od somborskog, za informisanje su odvojili četiri puta više od Somboraca. Ovih dana neke gradske uprave su objavile konkurse za sufinansiranje medija koji informišu njihove građane. Novi Pazar je za taj konkurs izdvojio iz budžeta šezdeset četiri miliona i sto hiljada dinara. Obrenovac je za sufinansiranje televizija opredelio četrnaest miliona dinara, a još sedam miliona dinara za projekte iz oblasti interneta, radija i štampanih medija. Grad Pirot je iz budžeta od milijardu i sedamsto miliona dinara odvojio dvadeset sedam miliona dinara za sufinansiranje svojih medija. Grad Sombor još nije objavio konkurs, ali je u budžetu , koji iznosi tri milijarde i osamsto miliona dinara, izdvojio svega šesnaest miliona dinara za finansiranje medija. Novi Pazar je sumu od šezdeset četiri miliona i sto hiljada dinara, izdvojio iz budžeta od tri milijarde dinara, a Obrenovac ima budžet od dva miliona i sto hiljada dinara, dok je za medije je opredelio dvadesetijedan milion dinara. Iz ovoga se vidi da je Sombor sa najboljim budžetom izdvojio najmanji iznos za informisanje građana. Na prošlom konkursu, koji je za informisanje opredelio četrnaest miliona dinara, broj „srećnih” dobitnika iz budžeta iznosio je 23 „medija”. Neobičnom politikom sufinansiranja medija koji se bave informisanjem, vlast je pomogla gašenje Radio Sombora, TV Spektra i Radio Soneta koji su 20 godina informisali i zabavljali Somborce, ali je zato u kratkom vremenu od 2–3 godine promovisala skoro 20 „medija” koji nikada nisu dobili dozvolu za frekvencije, ne emituju program, ne plaćaju autorske i druge obaveze državi.
Sombor je i jedini grad koji je ograničio iznos sredstava koji se može dobiti od budžeta na dva i po miliona dinara. To, za profesionalne medije koji emituju program tokom cele godine, nije dovoljno ni za plaćanje svih poreza i taksi koje je država propisala za emitere. Ovakvom politikom somborska vlast će definitivno za svog mandata ugasiti i preostale medije koji se bave informisanjem građana, ali će zato procvetati još bar desetak „medija” pred svaku novu dodelu sredstava iz budžeta. E, pa sada će vlast reći, a kako je bilo kada su „žuti” vladali Somborom. Pa, eto, 2012. godine samo je Radio Sombor za sufinansiranje dobio tri miliona dinara, kao sada gotovo svi somborski emiteri. Na poslednjem konkursu iz budžeta je dobilo sredstva čak sedam udruženja građana. Novoosnovano udruženje „Ja volim Sombor” za projekat „Drug nije meta” dobilo je milion i sedamsto hiljada dinara, a televizija „Kanal 54”, koja 25 godina svakodnevno informiše Somborce, pripalo je million dinara. Iz ovih Udruženja građana niko nije član udruženja novinara, ali su članovi vladajućih partija.
savamajstor @ Čet, 09.01.2020. 01:59
drug nije meta društvo glavni i odgovorni urednik ja volim sombor medijski konkurs milisav dučić novi pazar obrenovac pirot radio sombor radio sonet sombor stv ka-54 tv spektar
• Hitno ispitati malverzacije na medijskim konkursima

Novinarska udruženja Udruženje novinara Srbije (UNS), Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS), Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV), Asocijacija nezavisnih elektronskih medija (ANEM) i Lokal pres (LP) narednih dana će uputiti protestno pismo Ministarstvu kulture i informisanja sa pozivom da se ispitaju sumnje da su, služeći se malverzacijama, kompanije Essentis i G.F.C. d.o.o. dobile ukupno 8,6 miliona dinara državnog novca na medijskom konkursu - objavio je dnevni list Danas.

Foto 22593Foto 9435- Ovogodišnji konkurs za sufinansiranje medijskih sadržaja namenjenih televiziji koji je sprovelo Ministarstvo kulture i informisanja već je izazvao burne reakcije stručne javnosti zbog sumnji da su sredstva dodeljivana suprotno proceduri, da firme koje su dobile novac ne ispunjavaju sve potrebne uslove a da je upitna stručnost članova komisija za ocenu prijavljenih projekata. Kritike se nastavljaju pozivom novinarskih udruženja da, ukoliko se ispostavi da su sumnje opravdane, Ministarstvo iskoristi sva pravna sredstva kako bi poništilo ugovore o sufinansiranju projekata sa firmama Essentis i G.F.C. d.o.o. Prva neregularnost, prema oceni medijskih udruženja, odnosi se na firmu Essentis kojoj je na konkursu dodeljen najveći iznos, 4,9 miliona dinara. U aplikacionom dokumentu Essentisa navodi se da ima 15 zaposlenih, iako u izveštaju APR-a stoji da nema zaposlenih, a čak ni osnivačica i direktorka preduzeća Tatjana Lukić nije zaposlena u tom preduzeću. Pored toga, Essentis je za proizvodnju medijskih sadržaja registrovan dan pred zaključenje konkursa, a do tada su se bavili „Konsultantskim aktivnostima u vezi sa poslovanjem i ostalim upravljanjem”. O referencama Essentisa d.o.o govori i to što je u 2014. godini imao status neaktivnog preduzeća, u 2015. godini imao promet od samo 2.000 dinara, a u 2016. godini 1.000 dinara. Finansijski izveštaj za 2017. nije objavljen na sajtu APR-a iako je zakonom propisan rok prijavljivanje izveštaja istekao 30. juna 2018, naglašava se u pismu u koje je Danas imao uvid. - U projektnoj aplikaciji Essentis je priložio budžet koji ne sadrži personalne, već samo operativne troškove u iznosu od 10 miliona dinara, što izaziva sumnju da će njihov račun biti „protočni bojler” za ispumpavanje novca kroz naduvane budžetske stavke. Essentis u aplikaciji daje izjavu da poseduje potrebne tehničke i kadrovske kapacitete, dok u budžetu traži više od dva miliona dinara za iznajmljivanje kompletne produkcione opreme (kamera, stativ, objektivi, kontrolni monitor, ton, rasveta, montaža…) - ukazuju novinarska udruženja.
Više na sajtu Cenzolovke
savamajstor @ Uto, 07.08.2018. 00:09
asocijacija lokal pres asocijacija nezavisnih elektronskih medija društvo essentis g.f.c. d.o.o. medijski konkurs ministarstvo kulture i informisanja nezavisno društvo novinara vojvodine - ndnv nezavisno udruženje novinara srbije - nuns sombor
• Cenzolovka: Odbili novac dodeljen na medijskom konkursu

Portal Cenozolovka o somborskom medijskom konkursu.

Foto 33676 - Na konkursu u Somboru lokalnom portalu SoInfo.org dodeljeno deset puta manje novca nego propagandnim glasilima Srpskom telegrafu i Informeru, a 15 puta manje nego Televiziji Studio B, koja se vidi u Beogradu i okolini. U komisiji koja je novac dodelila bio i predstavnik ANEM-a i Lokal Pressa. U Srbiji više nije vest ko se omrsio na medijskom konkursu, pa ni to ko nije, već, bez sumnje, ko je dobio novac ali ne želi da ga primi: retka je pojava, ali se ipak dešava. Pre nekoliko dana desilo se to u Somboru. Tamošnji informativni portal SOinfo.org našao se ove godine među srećnim dobitnicima na medijskom konkursu, ali malo po objavljivanju rezultata konkursa „teškog“ 12 miliona dinara, iz redakcije ovog portala saopštili su da se odriču svog dela – vau, golemih dvadeset hiljada dinara! - SOinfo.org neće koristiti dodeljena sredstva na konkursu za sufinansiranje medijskih projekata. Opredeljenih 20.000 dinara ostavljamo Gradu Somboru da ih kroz predstojeći rebalans preusmeri na pozicije koje manjkaju“, sarkastični su bili „soinfovci” u svom saopštenju pod nazivom „Sramotni konkurs”.
Što masnije lažeš, to veće pare dobiješ
Preciznije rečeno, portal SOinfo.org nema nameru da sa Gradom Somborom potpiše ugovor o korišćenju novca dodeljenog na konkursu, kaže za Cenzolovku vd glavnog urednika tog portala Sava Majstorov. Ponižavajuće mali iznos je jedan deo priče, ali ovaj somborski portal, aktivan još od 2003. pod okriljem udruženja građana SO open, na protestni čin prevashodno je naterala kontroverzna ekipa dobitnika. - Privilegovani mediji postoje i za somborsku komisiju, i to je politička odluka koja se neće menjati. I biće tako sve dok se novinarska udruženja ne uozbilje - upozorava vd glavnog urednika SOinfo.org. Redakcija portala SOinfo.org donela je ovu odluku jednoglasno, uz konstataciju da ne želimo da dajemo legitimitet nezakonitom rešenju koje je potpisala gradonačelnica Dušanka Golubović. Ona je direktno prekršila konkursne kriterijume i povredila Zakon o javnom informisanju. Gradonačelnica Sombora je dodelila novac građana Sombora medijima kojima je u prethodnom periodu izrečeno više desetina javnih opomena Saveta za štampu. Konkretno, to su: Medijska mreža d.o.o. iz Beograda (Srpski telegraf) – 200.000 dinara, News media team Beograd (Srbija danas) – milion dinara, Proglas public relations (Studio B) – 300.000 dinara, te Info IT media (Informer) – 200.000 dinara“, stoji u saopštenju.
Na problem nagrađivanja tabloida sa opomenama Saveta za štampu nedavno je u svom istraživanju ukazao CINS: u poslednje dve godine, uprkos opomenama, Srpski telegraf i Informer poharali su medijske konkurse u Vojvodini i Beogradu, inkasirajući 23 miliona dinara. Što se tiče ovogodišnje konkursne sezone, istraživanje Cenzolovke pokazuje da su ta dva tabloida zajedno već stigla do sume od sedam miliona dinara. Majstorov u razgovoru za Cenzolovku deli stav CINS-a da u Srbiji postoje privilegovani mediji koji ima da moraju da prođu na konkursu, i uprkos odredbi iz Pravilnika o sufinansiranju projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja iz 2014. godine. U članu 18 tog akta, koji uređuje kriterijume za ocenjivanje projekata, stoji da se posebno ocenjuje „da li su učesniku konkursa izrečene mere od strane državnih organa, regulatornih tela ili tela samoregulacije u poslednjih godinu dana, zbog kršenja profesionalnih i etičkih standarda”.
Ostatak teksta na sajtu Cenzolovke
savamajstor @ Sub, 09.06.2018. 00:20
cenzolovka cins društvo dušanka golubović informer medijski konkurs sombor srbija danas srpski telegraf studio b zakon o javnom informisanju
• Objavljen Konkurs za sufinansiranje projekata medija (6)

Gradonačelnica Dušanka Golubović raspisala je Javni poziv za sufinansiranje projekata u cilju ostvarivanja javnog interesa u oblasti javnog informisanja u 2017. godini.

Foto 17042Budžetom Grada Sombora opredeljena su sredstva u iznosu od 12 miliona dinara, a sufinansiraće se proizvodnja medijskih sadržaja koji se odnose na sledeće oblasti: medijski sadržaji koji doprinose istinitom, pravovremenom, nepristrasnom i potpunom informisanju građana Sombora, projekti namenjeni nacionalnim manjinama i etničkim zajednicama, te oni namenjeni zaštiti interesa osoba sa invaliditetom. Poslednji konkursna kategorija odnosi se na projekte namenjene organizovanju i učešću na stručnim, naučnim i drugim prigodnim skupovima, kao i podizanju profesionalnih i etičkih standarda u oblasti javnog informisanja. Mediji mogu konkurisati sa po jednim projektom za svaku od navedenih oblasti, a iznosi po odobrenom projektu mogu biti u rasponu od najmanje 20 hiljada do najviše 2,5 miliona dinara. Svaki učesnik može podneti zahtev za sufinansiranje najviše do 80 odsto vrednosti projekta.
Rok za dostavljanje projekata je 20. januar 2017. godine. Korisnici sredstava za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja za prošlu godinu dužni su da dostave izveštaje o utrošenim sredstvima najkasnije do 16. januara. U prilogu preuzmite raspisani javni poziv sa svim relevantnim informacijama.
milangagrčin @ Ned, 15.01.2017. 00:07
društvo gradonačelnica javni poziv javni poziv za sufinansiranje medija konkurs mediji medijski konkurs sombor
>>
12