Sport Kultura Društvo Obrazovanje Privreda Poljoprivreda Sela
• Prvi „migranti” smešteni u prihvatni centar (17)

Prema informacijama sa fejsbuk profila nekoliko sugrađana u novi prihvatni centar izgrađen u Šikari primljene su prve izbeglice, odnosno „migranti”.

Foto 29123Nekoliko sugrađana objavilo je na svojim fejsbuk profilima da su u prihvatnom centru, koji je formiran rekonstrukcijom i dogradnjom napuštenog vojnog objekta u Šikari, smeštene prve izbeglice sa Bliskog istoka. Ima ih stotinak i nije poznato koliko vremena će ovde provesti. Pojavljivanje migranata u novom objektu podudara se sa informacijom, koju je u nedelju objavio dnevni list „Mađar so” na svojoj internet stranici. Naime, Mađar so je preneo da su mađarske vlasti donele odluku da se umesto 30, dnevno u tu državu prima 20 migranata, i to samo radnim danima. Mađarska je o tome obavestila vlasti u Srbiji, koja je počela premeštanje migranata sa „ničije zemlje” na potezu graničnih prelaza Horgoš i Kelebija. Prema dostupnim informacijama, namera je da se rasformiraju kampovi u pograničnim zonama, a migranti bi u prihvatnim centrima čekali završetak administrativne procedure za prelazak u Mađarsku. Sa sređenom dokumentacijom izbeglice sa Bliskog istoka biće prevožene po pripremljenim spiskovima u tranzitne zone na granici Srbije i Mađarske. Prihvatni centar u Subotici je pun, a migranti će za otprilike dve sedmice biti prebacivani i u prihvatni centar u Kikindi, naime radovi na objektu u tom banatskom gradu trebalo bi da budu okončani u narednih nekoliko dana.
Prema podacima UNHCR-a u petak je u pograničnoj zoni između Mađarske i Srbije kod Kelebije boravilo 140 migranata, a kod Horgoša 62, mahom iz Sirije i Avganistana.
triletrip @ Pon, 07.11.2016. 02:11
afganistan azil bliski istok društvo granica horgoš izbeglice kelebija mađar so mađarska magyar szó migranti prihvatni centar šikara sirija sombor srbija unhcr
• „Dunataj“ u likvidaciji

Privredni sud u Somboru, rešenjem od 14. januara upisao je Odluku o pokretanju likvidacije Novinsko izdavačke ustanove „Dunataj“ iz Sombora. Umesto dosadašnje direktorke Žužane Cirklza likvidacionog upravnika imenovana je Marta Molnar.

Foto 1041Na osnovu Zakonu o privrednim društvima i u skladu sa Statutom Novinsko izdavačke ustanove „Dunataj” Mađarska građanska kasina je kao osnivač 29. decembra prošle godine donela Odluku o pokretanju postupka likvidacije, koji teče od 1. janura. Poverioci su pozvani da prijave svoja potraživanja prema „Dunataju” najkasnije u roku od 90 dana od dana objavljivanja oglasa o pokretanju postupka likvidacije na internet stranici registra Privrednog suda u Somboru.
U obrazloženju se navodi da se likvidacija pokreće iz više razloga. Jedan od njih je nepostojanje uslova za dalje obavljanje delatnosti, zatim izmena načina konkurisanja za sufinansirajuća sredstva od organa vlasti. Kako se još navodi, zbog izmenjene forme konkursa bilo ko može da konkuriše sa istim ciljem, pa i oni koji nisu iz Sombora. Na kraju obrazloženja se navodi da je iz finansijskih razloga ostalo svega dvoje zaposlenih, koji zbog povećanja obima posla nisu u mogućnosti udovoljiti svim potrebama u vezi obavljanja delatnosti. Iako je preduzeće u likvidaciji Mađarska građanska kasina zadržala je izdavačka prava nad listom „Dunataj” i prema planu rukovodstva Kasine list će u budućnosti biti objavljivan jednom mesečno, ukoliko se obezbede adekvatna finasijska sredstva i pronađu saradnici.
Prvi broj „Dunataja” objavljen je kao podlistak dnevnog lista na mađarskom jeziku „Mađar so”, 4. februara 1970. godine. Prvi urednik bio je Jožef Poljvaš. „Dunataj” je posle šest meseci izlaženja povećao broj strana sa četiri na šest, a dve godine kasnije na osam. Tada je pokrivao područje Zapadne Bačke, Baranje i Slavonije. Uredničko mesto 1973. godine preuzima Laslo Tot. „Dunataj” 1992. godine prestaje da bude podlistak „Mađar soa”, pa se sledeće godine i gasi. „Dunataj” je ponovo počeo da izlazi 17. marta 1999. godine kao samostalan list čiji je osnivač bila Skupština opštine Sombor. Urednik obnovljenog lista bio je Ištvan Virag, koji je na toj funkciji bio sve do 2012. godine, kada odlazi u penziju i vođenje Dunataja preuzima Žužana Cirkl.
milangagrčin @ Uto, 02.02.2016. 02:02
društvo dunataj ištvan virag jožef poljvaš laslo tot mađar so mađarski mađarski jezik manjine mediji sombor žužana cirkl
• Nagrada za somborskog novinara

Jožef J. Fekete (Fekete J. József) dobio je nagradu Udruženja novinara vojvođanskih Mađara u kategoriji štampanih medija.

Foto 14802Udruženje novinara vojvođanskih Mađara objavilo je imena dobitnika Godišnje nagrade, koja se dodeljuje na osnovu predloga uredništva vojvođanskih medija na mađarskom jeziku. Nagrada se dodeljuje u pet kategorija, a laureat za štampane medije je Jožef J. Fekete, somborski novinar Mađar so-a (Magyar Szó). U kategoriji elektronskih medija nagrada je, prema mišljenju kolega, pripala Ištvanu Ternovacu (Ternovácz István), uredniku Radija Novi Sad, a za najboljeg početnika proglašen je Arpad Virag (Virág Árpád) iz Mađar soa. Za medij u rasejanju nagrada je dodeljena redakciji programa na mađarskom jeziku Radija Pančevo. Godišnju nagradu za životno delo Udruženja novinara vojvođanskih Mađara ponela je Ibolja Oros (Orosz Ibolya), novinarka u penziji subotičkog Het nap-a (Hét Nap). Svečana dodela nagrada biće upriličena 7. marta u Gradskom muzeju u Subotici.
triletrip @ Sub, 02.03.2013. 20:02
fekete j. józsef godišnja nagrada hét nap ibolja oros ištvan ternovac jožef j. fekete mađar so magyar szó novinar orosz ibolya redakcija sombor subotica ternovácz istván udruženje novinara vojvođanskih mađara virág árpád
• Promocija Dimitrija Boarova (2)

U Mađarskoj građanskoj kasini danas će biti priređena promocija knjige Politička istorija Vojvodine Dimitrija Boarova.

Foto 14515 Knjiga „Politička istorija Vojvodine” nastala je na osnovu novinskog feljtona, koji je Dimitrije Boarov pisao početkom dvehiljaditih godine u dnevnom listu Vojvodina.
- Ova knjiga, strukturisana u trideset tri poglavlja, predstavlja dragocen pregled političke istorije Vojvodine tokom tri protekla veka (1690–2000). Iako u osnovi publicističko delo, po stilu pisanja, ozbiljnosti pristupa i obimnosti korišćene literature čita se kao najbolje istoriografsko štivo - pisao je časopis „Republika” 2001. godine, kada je i objavljena.
O knjizi će, pored autora, govoriti: Ištvan Pastor, predsednika Saveza vojvođanskih Mađara, Marta Varju, v.d. urednika dnevnog lista Mađar so i Ferenc Nemet, direktor Izdavačkog preduzeća „Forum”. Moderator promocije biće Jožef J. Fekete, novinar Mađar soa. Predstavljanje knjige Dimitrija Boarova zakazano je za 18 časova u Mađarskoj građanskoj kasini.
Večeras u 20 časova u Narodnom pozorištu biće prikazana tragikomedija „Lizelot i maj” Mađarskog kamernog pozorišta iz Sente u organizaciji Mađarske građanske kasine. Cena ulaznica je 350 dinara, a za učenike u organizovanim grupama sto dinara manje.
triletrip @ Čet, 12.04.2012. 00:49
dimitrije boarov ferenc nemet forum istorija ištvan pastor književnost kultura mađar so mađarska građanska kasina mađarsko kamerno pozorište politička istorija vojvodine pozorište predstava republika senta sombor varju marta vojvodina
• Mađarski programi „skinuti” sa SBB-a (5)

Supružnici Marija i Šandor Nemet pokrenuli akciju sakupljanja potpisa nezadovoljnih gledalaca SBB-a, koji je sa programa skinuo dva mađarska kanala, Duna TV i M2 - piše Mađar So.

Foto 12063 Foto 12064 - Televizijski gledaoci u Somboru razočarani su i revoltrani zbog toga što su na najgledanijem kablovskom sistemu SBB sa programa skinuta dva mađarska televizijska kanala. Ne prikazuju se više programi Duna TV i M2, a u jutarnjim i večernjim satima je sve lošiji prijem slike i na kanalima RTL Kluba i TV2. Oslanjajući se na ugovor sa emiterom, u kojem je garantovano prikazivanje pet mađarskih TV programa, od čega se sada odstupilo, započeta je akcija sakupljanja potpisa nezadovoljnih TV gledalaca Sombora, ali i okolnih naselja. Akciji se priključila i Mađarska građanska kasina, gde je takođe moguće potpisati peticiju za vraćanje dva mađarska kanala - piše Mađar So.
Kako je SOinfo.org uspeo da sazna, od izvora iz centrale SBB-a, kablovski distributer je morao da uskladi programsku šeme sa Zakonom, pa je M2 automatski, bez dodatnih objašnjenja, izbačen iz osnovne ponude. Što se tiče Duna TV, ta televizija je prešla na digitalno emitovanje i nadalje se neće preuzimati njihov signal.
savamajstor @ Pet, 27.05.2011. 15:14
društvo duna tv mađar so mediji rtl klub sbb sombor tv m2 tv2