Sport Kultura Društvo Obrazovanje Privreda Poljoprivreda Sela
• Članicama SNS i Saveta MZ Kolut dva miliona dinara

SOinfo.org će se i ove godine odreći opredeljenih sredstava (50.000 dinara) na Konkursu za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja. Smatramo da je Grad Sombor ovom odlukom samo potvrdio svoje stvarno opredeljenje - gušenje medija koji časno rade svoj posao i čije novinare ne bira i ne kontroliše vladajuća Srpska napredna stranka.

Foto 35584Iskreno nismo ni očekivali drugačiji ishod, niti verovali da će „za godinu dana” lokalna vlast značajno promeniti odnos prema SOinfo.org portalu, te postati toliko pristojna da naš projekat vrednuje makar kao i sve ostale. Dodeljenih 50.000 dinara je njihov paravan da iskažu „političku moć” i planski realizuju strategiju stranke - ugnjetavanje ono malo preostalih slobodnih medija koji još uvek uspevaju da prežive u močvari izmišljenih stranačkih glasila, tabloida i još uvek aktuelnih „medija u državnom vlasništvu”. Naravno, konkurs je i odličan paravan da „legalno” pribave dodatne količine budžetskog novca i tako „pokriju” predstojeću izbornu kampanju, koju dočekuje uz pad stranačkog rejtinga, loše ocene u anketama, ali i uz brojne malverzacije, bilo da se radi o prijavljivanju imovine, prikrivanju nesavesnog poslovanja, falsifikovanju ili finansiranja stranačkih aktivnosti kroz javna komunalna preduzeća. Sve ono o čemu je SOinfo.org pisao i o čemu će tek pisati, baš kako smo i predvideli konkursnim predlogom „Antikorupcija u svakodnevnom životu”.
Uglavnom, „mediji” podržani na ovogodišnjem konkursu grada Sombora podeliće 13,95 miliona dinara. Lokalnim televizijama RTV Sreće i TV K-54 (računajući i ćerku firmu Zoana pres) biće uplaćeno po 2,15 miliona dinara za projekte „Somborskim sokakom”, odnosno „Nisu sami” i „Vidi me kao sebe”. Sledi najinteresantniji deo upravo završenog medijskog konkursa. Neverovatnih 1,7 miliona dinara ili 14,5 hiljada evra grad Sombor izdvojiće za projekat „Drug nije meta” tzv portala 025 kojim upravlja UG „Ja volim Sombor”. Da se radi o SNS glasilu ukazali smo već u nekoliko navrata (pogledati sliku), a kao prilog dodajemo da je odgovorno lice udruženja, članica Saveta MZ Kolut, Vanja Đekić, za tu poziciju kandidovana na listi „Za napredni Kolut”. Zanimljiva je i činjenica da je sedište ovog udruženja u prostoru čiji je vlasnik Goran Nonković, direktor JK Prostor Sombor. Poziciju na lokalnoj medijskoj sceni ove godine zauzela je još jedna članica kolutskog saveta mesne zajednice. Projekat „Medijska podrška osobama sa hendikepom u cilju njihovog osnaživanja” vredan 200.000 dinara, predložilo je Udruženje građana „Biberče”, osnovano u avgustu 2018. godine, na čijem čelu se nalazi svestrana Mirjana Đerić. Kandidatkinja GG „Za napredni Kolut” je vlasnica konsalting agencije „Media 025”, a stiže i da radi kao nastavnica ruskog jezika u osnovnim školama „Ognjen Prica” i „Petar Kočić”. Grupi svestranih mora se dodati udruženje „Sopek” zaduženo za lokalni portal „Sombor sport” koji vodi bivši saradnik SOinfo.org portala Milan Gagrčin. Zaposlen je u SC Soko, angažovan kao sekretar ex FK Stanišić, te ispred tog „kluba” izabran za člana izvršnog odbora GFS Sombor. Nalazi se i na listi delegata u nižim fudbalskim rangovima. Pripada mu 250.000 dinara za projekat „Promocija somborskog sporta putem portala”. Koliko je ovaj konkurs bio bitan vladajućoj stranci potvrđuje se i kroz „reinkarnaciju” apatinskog glasila 025info. Većinski vlasnik preduzeća je Ilija Bursać, bivši SNS poverenik za Apatin, koji je nakon smene bio primoran da prepusti deo medijskog biznisa”. Očigledno je da su nakon svega nađeni „zajednički interesi” za somborski konkurs, sadržani u 1,1 milion dinara. Medijima iz Apatina pripašće još 200 hiljada dinara iz komšijskog budžeta. Projekat „Sombor na dlanu” realizovaće preduzeće Stefan Street. Komisija za raspodelu medijskog dinara u Somboru je i ove godine podržala „medije” koji učestalo krše Kodeks novinara i potvrđeno objavljuju lažne vesti. Info IT media, iza koje se krije dnevni list Informer dobiće 200.000 dinara, a Ana Abramović (AB media) čije se ime vezuje za „Srbiju danas” pola miliona dinara. Drugu godinu za redom iz somborskog budžeta finansiraće se projekat „Vodič kroz dijabetes” koji realizuje „Proglas public relations” doo, inače blizak lokalnom beogradskom emiteru Studiju B. Podrška je teška 400.000 dinara. Građani Sombora će sa po 200 hiljada dinara finansirati još dva projekta iz prestonice. „Privredni potencijali i oblik organizovanja poljoprivrednika” će realizovati preduzeće „Emit 24” čija je referenca distribucija opštinskog časopisa Palilula. „Videonet” doo potpisuje predlog „Sombor brief”. Pravo na budžetska sredstva, ovog puta u visini od 510.000 dinara, ostvario je i dugogodišnji pirat Medić doo BB radio.
Solidan konkursni učinak ove sezone imaju i pojedini novosadski mediji. Milion dinara je težak projekat „Građanska svest u Somboru” za čije sprovođenje je zadužena DVP produkcija, osnovana 2018. godine, a čiji je vlasnik Holding Dnevnik. Upola manji iznos pripašće novosadskoj Fabrici slova za Somborske priče, dok će list Poljoprivrednik, takođe iz Dnevnikove produkcije, moći da računa na 100.000 dinara za realizaciju predloga „Značaj vode za kvalitet života u lokalnoj samoupravi Sombor”.
Preostali projekti: Somborske novine (1,6 miliona dinara) - „Uvek u toku”, Radio srpske pravoslavne crkvene opštine Sombor Blagovesnik (400.000 dinara) - Somborski razgovori 2, Udruženje Podium Sombor (300.000 dinara) - Svi jezici jedno blago, UG Bunjevački media centar (145.000 dinara) - Očuvanje nacionalnog identiteta Bunjevaca sa aspekta života u multikulturalnoj sredini i HKD Vladimir Nazor Stanišić (145.000 dinara) - Glas Hrvata jednosatna emisija.
savamajstor @ Uto, 18.06.2019. 06:01
ab media ana abramović dnevnik holding društvo dvp produkcija emit 24 ex fk stanišić gfs sombor ilija bursać info it media informer konkurs za sufinansiranje medijskih sadržaja konsalting agencija media 025 medić doo bb radio milan gagrčin mirjana đerić oš ognjen prica poljoprivrednik proglas public relations sombor sombor sport stefan street ug biberče ug ja volim sombor ug sopek vanja đekić videonet za napredni kolut
• Nikolić: Fabrika laži radi punom parom

Peto protestno okupljanje #1od5miliona u Somboru.

Foto 35102 Foto 35105 Rekordan broj građana na skupu u Somboru. Po proceni organizatora učestvovalo je više od 700 ljudi. Somborskom protestu #1od5miliona obratio se doktor Bogdan Nikolić. On je podsetio da je Sombor pre 270 godina postao slobodan kraljevski grad i u uvodu izrazio nadu da ćemo dočekati slobodne izbore i da će u budućnosti građani moći da kažu slobodno, šta misle i šta žele. - Onaj u čijim je rukama sve u ovoj zemlji ponaša se kao da je opozicija. Sedam godina slušamo o nečemu što će biti. Vređa zdrav razum, priča o uspesima, boljem životu za koji smo izgleda mi, nezahvalnici, potpuno slepi. Najveća investicija, fabrika laži, radi punom parom. Proizvodi mržnju, neispunjena obećanja, paranoju radikalskog tipa. Obeležava narodne neprijatelje, cveta industrija lažnih diploma, doktorata, niču škole za botove, bolnice u kojima će raditi lekari i sestre sa tromesečnim kursevima medicine. Sve se to povampirilo u metastazi devedesetih, preti da nas potpuno uništi. Obaveza svakog pristojnog građanina je da se suprotstavi diktaturi i primitivizmu - rekao je Bogdan Nikolić, podsećajući da su se pre skoro tri veka naši preci okupili oko jednog cilja, da budu slobodni na svojoj zemlji, u čemu su i uspeli. Sombor danas to nije.
- Partijska knjižica im je diploma i kreditna kartica i proteza za obraz. Mnogo od njih su i kolekcionari takvih dokumenata. Da bismo sebi mogli da čestitamo slobodu, kao što danas čestitamo našim precima, predstoji nam težak put da je ponovo osvojimo. Put strpljenja, otpora i razbijanja straha pristojnim metodama. Verujem da ćemo biti sposobni da slobodu osvojimo, da je dostojno negujemo da nam se ovo ponovo ne desi - zaključio je doktor Nikolić. Protestna šetnja se, kao i prethodnih nedelja, sa Trga Svetog trojstva uputila ka zgradi lokalne samouprave, a potom se vratila do mesta gde je pre tačno 270 godina proslavljena elibertacija - kojom je Somboru potvrđen status slobodnog kraljevskog grada.
Treći protest održan je u petak u Apatinu. Gost je bio Daško Milinović. - Svaka opština u Srbiji izdvaja velika sredstva za četiri najveća pisana partijska glasila Srpske napredne stranke – Informer, Srpski telegraf, Alo i Kurir. U tim nazovi medijima nema prostora za one koji nisu deo vladajućeg establišmenta, odnosno ima, ali u obliku fabrikovanih, izmišljenih afera, diskreditacije i najprizemnijih uvreda. Za njih smo svi mi koji puna dva meseca izražavamo protest protiv Vučićeve diktature ološ, izdajnici, plaćenici i šačica nebitnih ljudi. Mi Apatinci za naš lokalni pisani medij uopšte ne postojimo, ignoriše se činjenica da evo već treću sedmicu zaredom svaki građanin Apatina koji dođe petkom uveče na ovo mesto poručuje „I ja sam 1 od 5 miliona”. Sve to što činite iz dana u dan, znači samo jedno, da će nas iz nedelje u nedelju biti sve više na ulicama i da sve to loše što radite neće proći u tišini iako biste vi to itekako želeli - poručio je Milinković. Aktivisti su tokom protesta pocepali novine Informer, Alo, Srpski Telegraf i Kurir. Ispred zgrade opštine ostavljeni su i sendviči kao simbol ove vlasti.
savamajstor @ Sub, 16.02.2019. 22:05
#1od5miliona 270 godina slobodnog kraljevskog grada alo apatin daško milinović dr bogdan nikolić društvo informer kurir opština apatin protest sendviči sombor srpski telegraf
• Novo brutalno gaženje novinarskog kodeksa

Savet za štampu i Medijska koalicija, koju čine Nezavisno udruženje novinara Srbije, Nezavisno društvo novinara Vojvodine, Asocijacija nezavisnih elektronskih medija, Poslovno udruženje Lokal pres i Asocijacija onlajn medija objavili su saopštanje povodom brutalnog gaženja novinarskog kodeksa od strane četiri dnevna lista

Foto 27090Koalicija novinarskih i medijskih udruženja (NUNS, NDNV, ANEM, Lokal pres i AOM) najoštrije osuđuje postupak uredništva četiri dnevna lista, koji su na naslovnim i unutrašnjim stranama jučerašnjih, a neki i današnjih izdanja objavili eksplicitni pornografski sadržaj, teško povredili pravo na privatnost Jelene Karleuše, i tako nastavili sa praksom beskrupuloznog gaženja profesionalnih standarda. Pre svega, tabloidi „Informer”, „Srpski telegraf”, „Kurir” i „Alo” prekršili su odredbu o zabrani javnog izlaganja pornografije, propisanu članom 78 Zakona o javnom informisanju i medijima. Takođe, prekršeno je više tačaka Kodeksa novinara Srbije:
- Tačka 4 Poglavlja 4, u kojoj se navodi da je novinaru zabranjeno da koristi neprimerene, uznemiravajuće, pornografske i sve druge sadržaje koji mogu imati štetan uticaj
- Tačka 1 Poglavlja 8 kojim je propisano da će se novinari u prikupljanju informacija, fotografija i dokumenata koristiti samo časnim sredstvima;
- Tačka 1 Poglavlja 7 koja garantuje poštovanje privatnosti osoba o kojima se izveštava. Iako je javnim ličnostima ovo pravo donekle ograničeno, to se ipak ne odnosi na zadiranje u bračne odnose, a još manje na snimke genitalija i drugih pornografskih detalja.
Ističemo i da su ova četiri tabloida - uprkos činjenici da su rekorderi u kršenju Kodeksa novinara i objavljivanju lažnih vesti - u protekle dve godine dobila ogromne sume novca iz javnih budžeta na konkursima za sufinansiranje medijskih sadržaja od javnog interesa.
Koalicija novinarskih i medijskih udruženja pozdravlja najavu Ministarstva kulture i informisanja da će podneti prekršajne prijave protiv ova četiri lista, ali i apeluje na njihova uredništva i novinare da u svom radu konačno počnu da poštuju profesionalne norme i standarde - navodi se u saopštenju Medijske koalicije.
Istim povodom saopštenjem za javnost oglasio se i Savet za štampu, u kojem se još jednom pozivaju urednici pojedinih dnevnih novina da prestanu sa drastičnim kršenjem Kodeksa novinara Srbije objavljivanjem pornografskih sadržaja i sa krajnje neprimerenim „izveštavanjem” o navodnoj aferi pevačice Jelene Karleuše.
- Uprkos upozorenjima Saveta i najavama Ministarstva kulture i infomisanja da će protiv četiri dnevna lista prodneti prekršajne prijave, naslovne strane današnjeg „Kurira”, „Informera” i „Srpskog telegrafa” gotovo su identičnog sadržaja, što prekšaje tih medija čini još težim. Savet za štampu podseća da je i Kodeksom novinara Srbije i Zakonom o informisanju i medijima zabranjeno objavljivanje pornografskih, odnosno sadržaja koji mogu imati štetan uticaj na decu. Takođe, Kodeks propisuje i da se mora poštovati privatnost i dostojanstvo ljudi o kojima piše, što je u ovom slučaju drastično pogaženo - navodi se u saopštenju Upravnog odbora Saveta za štampu, u kojem su predstavnici Asocijacije medija, Lokal presa, Nezavisnog udruženja novinara Srbije i Udruženja novinara Srbije.
triletrip @ Sre, 16.01.2019. 23:31
alo asocijacija onlajn medija društvo informer jelena karleuša kodeks novinara srbije kurir lokal pres mediji medijska koalicija nezavinsno društvo novinara vojvodine nezavisno udruženje noviniara srbije saopštenje savet za štampu sombor srpski telegraf tabloidi udruženje novinara srbije
• Izabrani na somborskom konkursu objavili šesto lažnih vesti

Mediji, koji su iz Budžeta grada Sombora tokom 2018. godini finansirani sa po 200.000 dinara, objavili su 574 lažne vesti za godinu dana - objavio je specijalizovani portal Raskrinkavanje.

Foto 34881 - U prošloj godini tabloidi Informer, Srpski telegraf i Alo objavili su na svojim naslovnim stranama preko 700 laži. Na ukupno 306 naslovnih strana u 2018. godini, Informer je imao čak 351 lažnu, odnosno neutemeljenu vest. Na naslovnicama 223 broja Srpskog telegrafa našlo se čak 230 netačnih ili neutemeljenih tvrdnji, a tabloid Alo na naslovnim stranama 358 brojeva u prošloj godini imao je 149 lažnih vesti, odnosno vesti bez jasnih izvora i dokaza - objavio je portal Raskrinkavanje. Informer i Srpski telegraf su na svojim naslovnim stranama tokom prethodne godine u 265 navrata najavljivali ratove i sukobe, pokazuje analiza Stefana Janjića, urednika „Fake news tragača”. Analiza je pokazala i da je Srbija najveći broj „ratova” vodili sa „ustašama” (47 puta), a potom sa „Šiptarima” (30 puta). Novinari portala Raskrinkavanje su do ovih informacija došli pregledom svih naslovnih strana navedenih tabloida. Estradne vesti i vesti koje se tiču ubistva pevačice Jelene Marjanović izostavljene su iz ove analize.
Gradonačelnica Sombora je na prošlogodišnjem konkursu u oblasti javnog informisanja dodelila novac građana Sombora „medijima” kojima je u prethodnom periodu izrečeno više desetina javnih opomena Saveta za štampu. Medijskoj mreži doo iz Beograda (Srpski telegraf) pripalo je 200.000 dinara, News media tim Beograd (Srbija danas) - milion dinara, Info IT media (Informer) - 200.000 dinara, te Proglas public relations (Studio B) - 300.000 dinara. Inače, vlasnik Studija B, Saša Blagojević je ujedno i vlasnik dnevnog lista Alo.
savamajstor @ Uto, 15.01.2019. 07:00
dnevni list alo društvo fake news tragač info it media informer jelena marjanović lažne vesti medijska mreža doo beograd news media tim beograd proglas public relations raskrinkavanje saša blagojević sombor srbija danas srpski telegraf stefan janjić studio b
• Fabrika prestaje da radi, donira inventar!

Na žalost, posle skoro dve godine druženja, Fabrika je rešila da trajno zatvori prostor. Nakon što smo eksperimentisali s različitim poslovnim modelima, zaključili smo da na somborskom tržištu ne postoje adekvatni uslovi za uspešno funkcionisanje komercijalnog coworkinga - saopštili su iz udruženja.

Foto 29822- No, iako su ovo loše vesti, zatvaranje ipak nije kraj za Fabriku! Pošto je većina našeg inventara kupljena kroz donacije, rešili smo da ga ustupimo neprofitnoj organizaciji sličnoj našoj i da naša ideja nastavi da živi kroz njihov rad. Inventar se sastoji od kancelarijskog nameštaja i pribora, te je pogodan za organizacije koje su nedavno osnovane, i organizacije koje planiraju da otvore svoj prostor u kome će izvoditi aktivnosti. Otvorili smo konkurs koji će trajati do 1. januara 2019. godine, nakon čega će prvobitni donatori Fabrike odabrati organizaciju koja će naslediti nameštaj. Prednost ćemo davati organizacijama koje bi primile kompletan inventar. Stoga, ako znate nekog ko svakodnevno radi na razmrdavanju svoje sredine, prosledite im link za prijavu.
Povodom iznenadnog prestanka rada „Fabrike” društveni akselerator i coworking uputili smo nekoliko pitanja Srđanu Bajiću, jednom od osnivača organizacije.
Šta je nedostajalo da Fabrika preživi? Mi smo od početka želeli da ostvarimo finansijsku održivost kroz komercijalne aktivnosti, kao što su co-working i IT edukacija. Međutim, ispostavilo se da je lokalna ekonomija previše slaba da podrži takav poslovni model, pa smo skoro dve godine održavali negativan finansijski tok. Sa druge strane, konkursi koje je raspisivala Vlada, vezano za IT prekvalifikaciju i slične projekte, bili su takvi da njihove uslove nisu mogle da ispune lokalne organizacije, već samo krupni izvođači.
Da li je bilo podrške lokalne samouprave? Od lokalne samouprave nismo nikad očekivali mnogo, zapravo nadali smo se samo da nas neće sabotirati. Bilo je logističke podrške i poziva za saradnju iz kancelarije gradonačelnice, ali su sami iznosi kojima je Grad podržavao lokalne organizacije bili skromni.
Koliko su građani Sombora učestvovali u radu Fabrike? Somborci su mnogo učestvovali u našem radu, pogotovo prilikom otvaranja smo dobili puno nesebične pomoći od dobrih ljudi kojima se svidela naša vizija. Puno grupa, drugih organizacija i pojedinaca nas je podržalo, ne očekivajući ništa za uzvrat. Za nas je to pokazatelj da, uprkos lošoj ekonomiji, u gradu postoji puno entuzijazma i međusobne podrške, pogotovo među mladim ljudima. Nadamo se da će postojeće, i možda neke nove organizacije, uspeti da kanališu taj entuzijazam, uprkos ekonomskim i političkim preprekama.
Kako, posle svega, vidiš Sombor? Danas ga vidim kao veoma ograničenu sredinu, koja teško može da isprati inovativne projekte. Mislim da zbog toga lokalna samouprava ima još veću odgovornost da se odupre skandalima kao što je dodela gradskog novca Informeru, Telegrafu i Studiju B, i sredstva ulaže u lokalne inicijative, jer smo trenutno u spirali koja vodi samo još većoj dekadenciji. Što je potpuno suludo imajući u vidu da svetska ekonomija doživljava najveći rast u prethodnih sto godina. Što znači da ako se najodgovorniji među nama u preostalih par godina globalnog prosperiteta ne izbore za veće društveno, nasuprot partijskog dobra, u Somboru neće ostati nikakvog prostora, a ni potencijala, za iole kvalitetan život - odgovorio je Srđan Bajić, osnivač Fabrike.
savamajstor @ Uto, 04.12.2018. 08:00
donacija društvo fabrika coworking i društveni akselerator informer inventar kancelarijski nameštaj sombor srđan bajić studio b telegraf
>>
12