Sport Kultura Društvo Obrazovanje Privreda Poljoprivreda Sela
• Članicama SNS i Saveta MZ Kolut dva miliona dinara

SOinfo.org će se i ove godine odreći opredeljenih sredstava (50.000 dinara) na Konkursu za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja. Smatramo da je Grad Sombor ovom odlukom samo potvrdio svoje stvarno opredeljenje - gušenje medija koji časno rade svoj posao i čije novinare ne bira i ne kontroliše vladajuća Srpska napredna stranka.

Foto 35584Iskreno nismo ni očekivali drugačiji ishod, niti verovali da će „za godinu dana” lokalna vlast značajno promeniti odnos prema SOinfo.org portalu, te postati toliko pristojna da naš projekat vrednuje makar kao i sve ostale. Dodeljenih 50.000 dinara je njihov paravan da iskažu „političku moć” i planski realizuju strategiju stranke - ugnjetavanje ono malo preostalih slobodnih medija koji još uvek uspevaju da prežive u močvari izmišljenih stranačkih glasila, tabloida i još uvek aktuelnih „medija u državnom vlasništvu”. Naravno, konkurs je i odličan paravan da „legalno” pribave dodatne količine budžetskog novca i tako „pokriju” predstojeću izbornu kampanju, koju dočekuje uz pad stranačkog rejtinga, loše ocene u anketama, ali i uz brojne malverzacije, bilo da se radi o prijavljivanju imovine, prikrivanju nesavesnog poslovanja, falsifikovanju ili finansiranja stranačkih aktivnosti kroz javna komunalna preduzeća. Sve ono o čemu je SOinfo.org pisao i o čemu će tek pisati, baš kako smo i predvideli konkursnim predlogom „Antikorupcija u svakodnevnom životu”.
Uglavnom, „mediji” podržani na ovogodišnjem konkursu grada Sombora podeliće 13,95 miliona dinara. Lokalnim televizijama RTV Sreće i TV K-54 (računajući i ćerku firmu Zoana pres) biće uplaćeno po 2,15 miliona dinara za projekte „Somborskim sokakom”, odnosno „Nisu sami” i „Vidi me kao sebe”. Sledi najinteresantniji deo upravo završenog medijskog konkursa. Neverovatnih 1,7 miliona dinara ili 14,5 hiljada evra grad Sombor izdvojiće za projekat „Drug nije meta” tzv portala 025 kojim upravlja UG „Ja volim Sombor”. Da se radi o SNS glasilu ukazali smo već u nekoliko navrata (pogledati sliku), a kao prilog dodajemo da je odgovorno lice udruženja, članica Saveta MZ Kolut, Vanja Đekić, za tu poziciju kandidovana na listi „Za napredni Kolut”. Zanimljiva je i činjenica da je sedište ovog udruženja u prostoru čiji je vlasnik Goran Nonković, direktor JK Prostor Sombor. Poziciju na lokalnoj medijskoj sceni ove godine zauzela je još jedna članica kolutskog saveta mesne zajednice. Projekat „Medijska podrška osobama sa hendikepom u cilju njihovog osnaživanja” vredan 200.000 dinara, predložilo je Udruženje građana „Biberče”, osnovano u avgustu 2018. godine, na čijem čelu se nalazi svestrana Mirjana Đerić. Kandidatkinja GG „Za napredni Kolut” je vlasnica konsalting agencije „Media 025”, a stiže i da radi kao nastavnica ruskog jezika u osnovnim školama „Ognjen Prica” i „Petar Kočić”. Grupi svestranih mora se dodati udruženje „Sopek” zaduženo za lokalni portal „Sombor sport” koji vodi bivši saradnik SOinfo.org portala Milan Gagrčin. Zaposlen je u SC Soko, angažovan kao sekretar ex FK Stanišić, te ispred tog „kluba” izabran za člana izvršnog odbora GFS Sombor. Nalazi se i na listi delegata u nižim fudbalskim rangovima. Pripada mu 250.000 dinara za projekat „Promocija somborskog sporta putem portala”. Koliko je ovaj konkurs bio bitan vladajućoj stranci potvrđuje se i kroz „reinkarnaciju” apatinskog glasila 025info. Većinski vlasnik preduzeća je Ilija Bursać, bivši SNS poverenik za Apatin, koji je nakon smene bio primoran da prepusti deo medijskog biznisa”. Očigledno je da su nakon svega nađeni „zajednički interesi” za somborski konkurs, sadržani u 1,1 milion dinara. Medijima iz Apatina pripašće još 200 hiljada dinara iz komšijskog budžeta. Projekat „Sombor na dlanu” realizovaće preduzeće Stefan Street. Komisija za raspodelu medijskog dinara u Somboru je i ove godine podržala „medije” koji učestalo krše Kodeks novinara i potvrđeno objavljuju lažne vesti. Info IT media, iza koje se krije dnevni list Informer dobiće 200.000 dinara, a Ana Abramović (AB media) čije se ime vezuje za „Srbiju danas” pola miliona dinara. Drugu godinu za redom iz somborskog budžeta finansiraće se projekat „Vodič kroz dijabetes” koji realizuje „Proglas public relations” doo, inače blizak lokalnom beogradskom emiteru Studiju B. Podrška je teška 400.000 dinara. Građani Sombora će sa po 200 hiljada dinara finansirati još dva projekta iz prestonice. „Privredni potencijali i oblik organizovanja poljoprivrednika” će realizovati preduzeće „Emit 24” čija je referenca distribucija opštinskog časopisa Palilula. „Videonet” doo potpisuje predlog „Sombor brief”. Pravo na budžetska sredstva, ovog puta u visini od 510.000 dinara, ostvario je i dugogodišnji pirat Medić doo BB radio.
Solidan konkursni učinak ove sezone imaju i pojedini novosadski mediji. Milion dinara je težak projekat „Građanska svest u Somboru” za čije sprovođenje je zadužena DVP produkcija, osnovana 2018. godine, a čiji je vlasnik Holding Dnevnik. Upola manji iznos pripašće novosadskoj Fabrici slova za Somborske priče, dok će list Poljoprivrednik, takođe iz Dnevnikove produkcije, moći da računa na 100.000 dinara za realizaciju predloga „Značaj vode za kvalitet života u lokalnoj samoupravi Sombor”.
Preostali projekti: Somborske novine (1,6 miliona dinara) - „Uvek u toku”, Radio srpske pravoslavne crkvene opštine Sombor Blagovesnik (400.000 dinara) - Somborski razgovori 2, Udruženje Podium Sombor (300.000 dinara) - Svi jezici jedno blago, UG Bunjevački media centar (145.000 dinara) - Očuvanje nacionalnog identiteta Bunjevaca sa aspekta života u multikulturalnoj sredini i HKD Vladimir Nazor Stanišić (145.000 dinara) - Glas Hrvata jednosatna emisija.
savamajstor @ Uto, 18.06.2019. 06:01
ab media ana abramović dnevnik holding društvo dvp produkcija emit 24 ex fk stanišić gfs sombor ilija bursać info it media informer konkurs za sufinansiranje medijskih sadržaja konsalting agencija media 025 medić doo bb radio milan gagrčin mirjana đerić oš ognjen prica poljoprivrednik proglas public relations sombor sombor sport stefan street ug biberče ug ja volim sombor ug sopek vanja đekić videonet za napredni kolut
• Izabrani na somborskom konkursu objavili šesto lažnih vesti

Mediji, koji su iz Budžeta grada Sombora tokom 2018. godini finansirani sa po 200.000 dinara, objavili su 574 lažne vesti za godinu dana - objavio je specijalizovani portal Raskrinkavanje.

Foto 34881 - U prošloj godini tabloidi Informer, Srpski telegraf i Alo objavili su na svojim naslovnim stranama preko 700 laži. Na ukupno 306 naslovnih strana u 2018. godini, Informer je imao čak 351 lažnu, odnosno neutemeljenu vest. Na naslovnicama 223 broja Srpskog telegrafa našlo se čak 230 netačnih ili neutemeljenih tvrdnji, a tabloid Alo na naslovnim stranama 358 brojeva u prošloj godini imao je 149 lažnih vesti, odnosno vesti bez jasnih izvora i dokaza - objavio je portal Raskrinkavanje. Informer i Srpski telegraf su na svojim naslovnim stranama tokom prethodne godine u 265 navrata najavljivali ratove i sukobe, pokazuje analiza Stefana Janjića, urednika „Fake news tragača”. Analiza je pokazala i da je Srbija najveći broj „ratova” vodili sa „ustašama” (47 puta), a potom sa „Šiptarima” (30 puta). Novinari portala Raskrinkavanje su do ovih informacija došli pregledom svih naslovnih strana navedenih tabloida. Estradne vesti i vesti koje se tiču ubistva pevačice Jelene Marjanović izostavljene su iz ove analize.
Gradonačelnica Sombora je na prošlogodišnjem konkursu u oblasti javnog informisanja dodelila novac građana Sombora „medijima” kojima je u prethodnom periodu izrečeno više desetina javnih opomena Saveta za štampu. Medijskoj mreži doo iz Beograda (Srpski telegraf) pripalo je 200.000 dinara, News media tim Beograd (Srbija danas) - milion dinara, Info IT media (Informer) - 200.000 dinara, te Proglas public relations (Studio B) - 300.000 dinara. Inače, vlasnik Studija B, Saša Blagojević je ujedno i vlasnik dnevnog lista Alo.
savamajstor @ Uto, 15.01.2019. 07:00
dnevni list alo društvo fake news tragač info it media informer jelena marjanović lažne vesti medijska mreža doo beograd news media tim beograd proglas public relations raskrinkavanje saša blagojević sombor srbija danas srpski telegraf stefan janjić studio b