Sport Kultura Društvo Obrazovanje Privreda Poljoprivreda Sela
• Članicama SNS i Saveta MZ Kolut dva miliona dinara

SOinfo.org će se i ove godine odreći opredeljenih sredstava (50.000 dinara) na Konkursu za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja. Smatramo da je Grad Sombor ovom odlukom samo potvrdio svoje stvarno opredeljenje - gušenje medija koji časno rade svoj posao i čije novinare ne bira i ne kontroliše vladajuća Srpska napredna stranka.

Foto 35584Iskreno nismo ni očekivali drugačiji ishod, niti verovali da će „za godinu dana” lokalna vlast značajno promeniti odnos prema SOinfo.org portalu, te postati toliko pristojna da naš projekat vrednuje makar kao i sve ostale. Dodeljenih 50.000 dinara je njihov paravan da iskažu „političku moć” i planski realizuju strategiju stranke - ugnjetavanje ono malo preostalih slobodnih medija koji još uvek uspevaju da prežive u močvari izmišljenih stranačkih glasila, tabloida i još uvek aktuelnih „medija u državnom vlasništvu”. Naravno, konkurs je i odličan paravan da „legalno” pribave dodatne količine budžetskog novca i tako „pokriju” predstojeću izbornu kampanju, koju dočekuje uz pad stranačkog rejtinga, loše ocene u anketama, ali i uz brojne malverzacije, bilo da se radi o prijavljivanju imovine, prikrivanju nesavesnog poslovanja, falsifikovanju ili finansiranja stranačkih aktivnosti kroz javna komunalna preduzeća. Sve ono o čemu je SOinfo.org pisao i o čemu će tek pisati, baš kako smo i predvideli konkursnim predlogom „Antikorupcija u svakodnevnom životu”.
Uglavnom, „mediji” podržani na ovogodišnjem konkursu grada Sombora podeliće 13,95 miliona dinara. Lokalnim televizijama RTV Sreće i TV K-54 (računajući i ćerku firmu Zoana pres) biće uplaćeno po 2,15 miliona dinara za projekte „Somborskim sokakom”, odnosno „Nisu sami” i „Vidi me kao sebe”. Sledi najinteresantniji deo upravo završenog medijskog konkursa. Neverovatnih 1,7 miliona dinara ili 14,5 hiljada evra grad Sombor izdvojiće za projekat „Drug nije meta” tzv portala 025 kojim upravlja UG „Ja volim Sombor”. Da se radi o SNS glasilu ukazali smo već u nekoliko navrata (pogledati sliku), a kao prilog dodajemo da je odgovorno lice udruženja, članica Saveta MZ Kolut, Vanja Đekić, za tu poziciju kandidovana na listi „Za napredni Kolut”. Zanimljiva je i činjenica da je sedište ovog udruženja u prostoru čiji je vlasnik Goran Nonković, direktor JK Prostor Sombor. Poziciju na lokalnoj medijskoj sceni ove godine zauzela je još jedna članica kolutskog saveta mesne zajednice. Projekat „Medijska podrška osobama sa hendikepom u cilju njihovog osnaživanja” vredan 200.000 dinara, predložilo je Udruženje građana „Biberče”, osnovano u avgustu 2018. godine, na čijem čelu se nalazi svestrana Mirjana Đerić. Kandidatkinja GG „Za napredni Kolut” je vlasnica konsalting agencije „Media 025”, a stiže i da radi kao nastavnica ruskog jezika u osnovnim školama „Ognjen Prica” i „Petar Kočić”. Grupi svestranih mora se dodati udruženje „Sopek” zaduženo za lokalni portal „Sombor sport” koji vodi bivši saradnik SOinfo.org portala Milan Gagrčin. Zaposlen je u SC Soko, angažovan kao sekretar ex FK Stanišić, te ispred tog „kluba” izabran za člana izvršnog odbora GFS Sombor. Nalazi se i na listi delegata u nižim fudbalskim rangovima. Pripada mu 250.000 dinara za projekat „Promocija somborskog sporta putem portala”. Koliko je ovaj konkurs bio bitan vladajućoj stranci potvrđuje se i kroz „reinkarnaciju” apatinskog glasila 025info. Većinski vlasnik preduzeća je Ilija Bursać, bivši SNS poverenik za Apatin, koji je nakon smene bio primoran da prepusti deo medijskog biznisa”. Očigledno je da su nakon svega nađeni „zajednički interesi” za somborski konkurs, sadržani u 1,1 milion dinara. Medijima iz Apatina pripašće još 200 hiljada dinara iz komšijskog budžeta. Projekat „Sombor na dlanu” realizovaće preduzeće Stefan Street. Komisija za raspodelu medijskog dinara u Somboru je i ove godine podržala „medije” koji učestalo krše Kodeks novinara i potvrđeno objavljuju lažne vesti. Info IT media, iza koje se krije dnevni list Informer dobiće 200.000 dinara, a Ana Abramović (AB media) čije se ime vezuje za „Srbiju danas” pola miliona dinara. Drugu godinu za redom iz somborskog budžeta finansiraće se projekat „Vodič kroz dijabetes” koji realizuje „Proglas public relations” doo, inače blizak lokalnom beogradskom emiteru Studiju B. Podrška je teška 400.000 dinara. Građani Sombora će sa po 200 hiljada dinara finansirati još dva projekta iz prestonice. „Privredni potencijali i oblik organizovanja poljoprivrednika” će realizovati preduzeće „Emit 24” čija je referenca distribucija opštinskog časopisa Palilula. „Videonet” doo potpisuje predlog „Sombor brief”. Pravo na budžetska sredstva, ovog puta u visini od 510.000 dinara, ostvario je i dugogodišnji pirat Medić doo BB radio.
Solidan konkursni učinak ove sezone imaju i pojedini novosadski mediji. Milion dinara je težak projekat „Građanska svest u Somboru” za čije sprovođenje je zadužena DVP produkcija, osnovana 2018. godine, a čiji je vlasnik Holding Dnevnik. Upola manji iznos pripašće novosadskoj Fabrici slova za Somborske priče, dok će list Poljoprivrednik, takođe iz Dnevnikove produkcije, moći da računa na 100.000 dinara za realizaciju predloga „Značaj vode za kvalitet života u lokalnoj samoupravi Sombor”.
Preostali projekti: Somborske novine (1,6 miliona dinara) - „Uvek u toku”, Radio srpske pravoslavne crkvene opštine Sombor Blagovesnik (400.000 dinara) - Somborski razgovori 2, Udruženje Podium Sombor (300.000 dinara) - Svi jezici jedno blago, UG Bunjevački media centar (145.000 dinara) - Očuvanje nacionalnog identiteta Bunjevaca sa aspekta života u multikulturalnoj sredini i HKD Vladimir Nazor Stanišić (145.000 dinara) - Glas Hrvata jednosatna emisija.
savamajstor @ Uto, 18.06.2019. 06:01
ab media ana abramović dnevnik holding društvo dvp produkcija emit 24 ex fk stanišić gfs sombor ilija bursać info it media informer konkurs za sufinansiranje medijskih sadržaja konsalting agencija media 025 medić doo bb radio milan gagrčin mirjana đerić oš ognjen prica poljoprivrednik proglas public relations sombor sombor sport stefan street ug biberče ug ja volim sombor ug sopek vanja đekić videonet za napredni kolut
• Odbornici: Finansiramo najgore na medijskoj sceni

Saopštenje troje odbornika somborske skupštine.

Foto 31474- Grad Sombor na nedavno završenom konkursu za sufinansiranje medija doneo je odluku da novcem građana Sombora finansira takve medije kao što su Informer, Srpski telegraf, Studio B, BB radio... Vođeni isključivo stranačkim interesima, jer je opšte poznato da spomenuti mediji već dugi niz godina uspešno sarađuju sa Srpskom naprednom strankom, Grad Sombor je dodelio ovim tabloidnim medijima preko dva miliona dinara! Imajući u vidu da su i prethodnih godina somborski naprednjaci opredeljivali sredstva za medijske projekte koji su usko povezani sa pomenutom strankom, kao recimo 2015. godine kada su poverenik SNS-a za Apatin, Ilija Bursać, i njegova firma Unija plus dobili 500.000 dinara, iako je spomenuti medij tada bio u blokadi, postaje očigledno da mi, građani Sombora, već godinama finansiramo ono najgore što medijska scena u Srbiji može da ponudi. Za navedene činjenice odgovorni su isključivo gradonačelnica Dušanka Golubović, kao i većnik Nemanja Sarač, koji je od nedavno član SNS-a, te zahtevamo da građanima Sombora kažu koji je to njihov interes zadovoljen da finansiraju spomenute medije, dok na drugoj strani pokušavaju da degradiraju najuticajniji lokalni portal, SOinfo, kome su opredelili sramnih 20.000 dinara i time pokazali da im ne odgovaraju mediji koji objektivno izveštavaju i koji nisu pod direktnom kontrolom stranke na vlasti. „Skandalozno”, „Nećete verovati šta se dogodilo potom”, „Panonska pizda”, „Ima muda”, „Mina se je*ala sa trojicom za 4.000 dinara”, samo su neki od naslova koji krase dnevne novine Informer i pitamo se da li biste voleli da vidite i tekst o Somboru odmah pored takvih naslova, da li je to taj napredni Sombor koji smo dočekali?! Ili je možda naslov iz Informera „Jokiću, bruko! Izdao si Srbiju, sramoto!” način kako su Informer i slični mediji planirali da promovišu Sombor i njegove građane? Pitanje ovog medijskog konkursa pokrenućemo i na narednom zasedanju somborske skupštine jer smatramo da se na ovaj način šteti ugledu Grada Sombora, te se troši novac građana Sombora na nešto od čega neće imati apsolutno niko koristi sem nekoliko ljudi na prvom spratu Županije! - navodi se u saopštenju odbornika u Skupštini grada Sombora Dragana Nikodijevića, Dragane Đapić i Srđana Marijanovića.
savamajstor @ Čet, 07.06.2018. 06:00
bb radio dragan nikodijević dragana đapić društvo dušanka golubović ilija bursać informer konkurs mediji nemanja sarač odbornici skupština grada sns soinfo.org sombor srđan marijanović srpska napredna stranka srpski telegraf studio b unija plus
• Povereniku SNS iz Apatina medijski novac u Somboru (30)

Izabrano je devet od 13 prispelih prijava na konkursu za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja.

Foto 19537Pravo na sredstva iz budžeta grada Sombora stekli su: TV K 54 – 1,55 miliona dinara, Somborske novine – 1,5 miliona dinara, RTV Sreće – 1,25 miliona dinara, Radio Sombor – 600.000 dinara, Jevrejska opština Sombor – 500.000 dinara, Radio Blagovesnik – 400.000 dinara, Zoana pres doo Sombor (Radio Fortuna) – 400.000 dinara, te po običaju, najmanji konkursni iznos, UG „SO open” (SOinfo.org) – 300.000 dinara. Poslednji, deveti, dobitnik budžetskih medijskih sredstava stvorio je veliku konkursnu dilemu i doveo u pitanje regularnost konkursa. Naime, sredstva namenjena somborskim medijima pripala su i preduzeću Unija plus doo iz Apatina, i to u iznosu od 500 hiljada dinara. Koji interes imaju građani Sombora kada finansiraju lokalni medij iz susedne opštine? Po saznanjima SOinfo portala, na čelu pomenutog preduzeća nalazi se Ilija Bursać, poverenik SNS za Apatin. Inače, račun preduzeća „Unija plus” u blokadi je poslednjih 11 meseci. Trenutni iznos blokade je 700 hiljada dinara. Ostaje upitno, kako je nadležna Komisija mogla uzeti u obzir ovu prijavu, jer je uslovima konkursa predviđeno sufinansiranje projekta u iznosu od najmanje 20 odsto. Na koji način će blokirano preduzeće ispoštovati ove obaveze?
Po drugom javnom pozivu za dodelu sredstva za unapređivanje i podizanje kvaliteta informisanja na jezicima nacionalnih manjina dostavljeno je osam projekata. Gradsko veće je prihvatilo šest. Sredstva su dodeljena NIU Dunataj – 1,6 miliona dinara, NIU Bunjevački informacioni centar iz Subotice – 400.000, te po 300.000 dinara, Somborskim novinama, Radio Somboru i RTV Sreće. HKD Vladimir Nazor iz Stanišića pripalo je sto hiljada dinara. Rešenja o dodeli sredstava možete preuzeti u prilogu vesti.
milangagrčin @ Čet, 21.05.2015. 03:01
hkd vladimir nazor stanišić ilija bursać jevrejska opština sombor mediji niu bunjevački informacioni centar niu dunataj oblast javnog informisanja radio blagovesnik radio fortuna radio sombor rtv sreće sombor somborske novine tv k 54 unija plus doo apatin zoana pred