Sport Kultura Društvo Obrazovanje Privreda Poljoprivreda Sela
• NDNV: Otkriti ko je zloupotrebio identitet i pretio novinaru

Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV) zahteva od nadležnih da hitno otkriju ko je zloupotrebio identitet i pretio novinaru sajta Fake News Tragač i članu Suda časti NDNV, Stefanu Janjiću.

Foto 9435NDNV navodi da je Janjić primio pretnje preko društvene mreže Fejsbuk, a ista osoba mu je napisala da zna njegovu kućnu adresu, kuda se kreće i gde radi. Istovremeno mu je poručeno da „kad padne mrak“ neka „očekuje druženje“. Janjić je slučaj prijavio policiji i NDNV pomno prati rešavanje ovog slučaja.
- Zahtevamo od nadležnih institucija da u skladu sa zakonom hitno reaguju i da zaštite Janjića - navodi NDNV. Nezavisno društvo novinara Vojvodine je slučaj prijavilo i preko kontakt tačke u institucijama za bezbednost novinara. Pozivamo i novinarsku zajednicu kao i građane da dignu glas protiv pretnji i napada na novinare koji svoj posao obavljaju u skladu sa načelima Kodeksa novinara Srbije. NDNV podseća da bez zaštite novinara, nema demokratije.
- Reakcija javnosti i institucija treba da pokaže da je društvo spremno da zaštiti one koji rade u javnom interesu - piše u saopštenju.
savamajstor @ Ned, 15.12.2019. 16:01
društvo fake news tragač kodeks novinara srbije nezavisno društvo novinara vojvodine - ndnv pretnje novinaru sombor stefan janjić sud časti
• Izabrani na somborskom konkursu objavili šesto lažnih vesti

Mediji, koji su iz Budžeta grada Sombora tokom 2018. godini finansirani sa po 200.000 dinara, objavili su 574 lažne vesti za godinu dana - objavio je specijalizovani portal Raskrinkavanje.

Foto 34881 - U prošloj godini tabloidi Informer, Srpski telegraf i Alo objavili su na svojim naslovnim stranama preko 700 laži. Na ukupno 306 naslovnih strana u 2018. godini, Informer je imao čak 351 lažnu, odnosno neutemeljenu vest. Na naslovnicama 223 broja Srpskog telegrafa našlo se čak 230 netačnih ili neutemeljenih tvrdnji, a tabloid Alo na naslovnim stranama 358 brojeva u prošloj godini imao je 149 lažnih vesti, odnosno vesti bez jasnih izvora i dokaza - objavio je portal Raskrinkavanje. Informer i Srpski telegraf su na svojim naslovnim stranama tokom prethodne godine u 265 navrata najavljivali ratove i sukobe, pokazuje analiza Stefana Janjića, urednika „Fake news tragača”. Analiza je pokazala i da je Srbija najveći broj „ratova” vodili sa „ustašama” (47 puta), a potom sa „Šiptarima” (30 puta). Novinari portala Raskrinkavanje su do ovih informacija došli pregledom svih naslovnih strana navedenih tabloida. Estradne vesti i vesti koje se tiču ubistva pevačice Jelene Marjanović izostavljene su iz ove analize.
Gradonačelnica Sombora je na prošlogodišnjem konkursu u oblasti javnog informisanja dodelila novac građana Sombora „medijima” kojima je u prethodnom periodu izrečeno više desetina javnih opomena Saveta za štampu. Medijskoj mreži doo iz Beograda (Srpski telegraf) pripalo je 200.000 dinara, News media tim Beograd (Srbija danas) - milion dinara, Info IT media (Informer) - 200.000 dinara, te Proglas public relations (Studio B) - 300.000 dinara. Inače, vlasnik Studija B, Saša Blagojević je ujedno i vlasnik dnevnog lista Alo.
savamajstor @ Uto, 15.01.2019. 07:00
dnevni list alo društvo fake news tragač info it media informer jelena marjanović lažne vesti medijska mreža doo beograd news media tim beograd proglas public relations raskrinkavanje saša blagojević sombor srbija danas srpski telegraf stefan janjić studio b