Sport Kultura Društvo Obrazovanje Privreda Poljoprivreda Sela
• Cenzolovka: Odbili novac dodeljen na medijskom konkursu

Portal Cenozolovka o somborskom medijskom konkursu.

Foto 33676 - Na konkursu u Somboru lokalnom portalu SoInfo.org dodeljeno deset puta manje novca nego propagandnim glasilima Srpskom telegrafu i Informeru, a 15 puta manje nego Televiziji Studio B, koja se vidi u Beogradu i okolini. U komisiji koja je novac dodelila bio i predstavnik ANEM-a i Lokal Pressa. U Srbiji više nije vest ko se omrsio na medijskom konkursu, pa ni to ko nije, već, bez sumnje, ko je dobio novac ali ne želi da ga primi: retka je pojava, ali se ipak dešava. Pre nekoliko dana desilo se to u Somboru. Tamošnji informativni portal SOinfo.org našao se ove godine među srećnim dobitnicima na medijskom konkursu, ali malo po objavljivanju rezultata konkursa „teškog“ 12 miliona dinara, iz redakcije ovog portala saopštili su da se odriču svog dela – vau, golemih dvadeset hiljada dinara! - SOinfo.org neće koristiti dodeljena sredstva na konkursu za sufinansiranje medijskih projekata. Opredeljenih 20.000 dinara ostavljamo Gradu Somboru da ih kroz predstojeći rebalans preusmeri na pozicije koje manjkaju“, sarkastični su bili „soinfovci” u svom saopštenju pod nazivom „Sramotni konkurs”.
Što masnije lažeš, to veće pare dobiješ
Preciznije rečeno, portal SOinfo.org nema nameru da sa Gradom Somborom potpiše ugovor o korišćenju novca dodeljenog na konkursu, kaže za Cenzolovku vd glavnog urednika tog portala Sava Majstorov. Ponižavajuće mali iznos je jedan deo priče, ali ovaj somborski portal, aktivan još od 2003. pod okriljem udruženja građana SO open, na protestni čin prevashodno je naterala kontroverzna ekipa dobitnika. - Privilegovani mediji postoje i za somborsku komisiju, i to je politička odluka koja se neće menjati. I biće tako sve dok se novinarska udruženja ne uozbilje - upozorava vd glavnog urednika SOinfo.org. Redakcija portala SOinfo.org donela je ovu odluku jednoglasno, uz konstataciju da ne želimo da dajemo legitimitet nezakonitom rešenju koje je potpisala gradonačelnica Dušanka Golubović. Ona je direktno prekršila konkursne kriterijume i povredila Zakon o javnom informisanju. Gradonačelnica Sombora je dodelila novac građana Sombora medijima kojima je u prethodnom periodu izrečeno više desetina javnih opomena Saveta za štampu. Konkretno, to su: Medijska mreža d.o.o. iz Beograda (Srpski telegraf) – 200.000 dinara, News media team Beograd (Srbija danas) – milion dinara, Proglas public relations (Studio B) – 300.000 dinara, te Info IT media (Informer) – 200.000 dinara“, stoji u saopštenju.
Na problem nagrađivanja tabloida sa opomenama Saveta za štampu nedavno je u svom istraživanju ukazao CINS: u poslednje dve godine, uprkos opomenama, Srpski telegraf i Informer poharali su medijske konkurse u Vojvodini i Beogradu, inkasirajući 23 miliona dinara. Što se tiče ovogodišnje konkursne sezone, istraživanje Cenzolovke pokazuje da su ta dva tabloida zajedno već stigla do sume od sedam miliona dinara. Majstorov u razgovoru za Cenzolovku deli stav CINS-a da u Srbiji postoje privilegovani mediji koji ima da moraju da prođu na konkursu, i uprkos odredbi iz Pravilnika o sufinansiranju projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja iz 2014. godine. U članu 18 tog akta, koji uređuje kriterijume za ocenjivanje projekata, stoji da se posebno ocenjuje „da li su učesniku konkursa izrečene mere od strane državnih organa, regulatornih tela ili tela samoregulacije u poslednjih godinu dana, zbog kršenja profesionalnih i etičkih standarda”.
Ostatak teksta na sajtu Cenzolovke
savamajstor @ Sub, 09.06.2018. 00:20
cenzolovka cins društvo dušanka golubović informer medijski konkurs sombor srbija danas srpski telegraf studio b zakon o javnom informisanju
• AOM: Snažnije medijsko udruživanje

Održana je Skupština Asocijacije onlajn medija. Tom prilikom medijsko udruženje je dobilo je nova tri člana.

Foto 30768 Subotički internet portal Magločistač, novosadski Agrosmart i portal Bečejski mozaik, postali su deo Asocijacije onlajn medija (AOM), odlučili su članovi Skupštine AOM-a na sednici održanoj 20. aprila u Novom Sadu. U obrazloženju za prijem navodi se da je Magločistač portal „za razvedravanje stvarnosti”, koji neguje kritičko i istraživačko novinarstvo, dok je Agrosmart članstvo zaslužio kao jedan od retkih medija specijalizovanih za poljoprivredu, koji temama iz ove oblasti pristupa analitički i kritički. „Bečejski mozaik online” je pre dve godine prerastao je nezavisni informativni portal koji je pokrenut kao internet prezentacija istoimenog lokalnog nedeljnika.
Članovi Skupštine AOM-a su na poslednjem zasedanju usvojili izveštaj o radu za prethodnu godinu te predstavili plan za 2017. Inače, Asocijacija onlajn medija je prvo udruženje ove vrste u regionu, osnovano juna 2015. godine. Trenutno okuplja više od 20 internet portala iz svih delova Srbije, koji se zalažu za afirmaciju slobodnog, nezavisnog i profesionalnog rada onlajn medija i najviše novinarske standarde. AOM radi na razvoju i promociji etičkih standarda izveštavanja na internetu, kao i na jačanju uloge onlajn medija u demokratizaciji društva. Osnivači AOM-a su portali Autonomija.info, 021.rs, BIRN, Cenzolovka, CINS, IST Media, Istinomer, JugMedia, JugPress, Južne vesti, Krik, Media i reform centar Niš, Mingl, Moj Bečej, Njuz.net, SOinfo, ŠumadijaPress i Titulli.com.
savamajstor @ Pon, 24.04.2017. 05:37
021.rs agrosmart aom asocijacija onlajn medija autonomija.info bečejski mozaik onlajn birn cenzolovka cins društvo ist media istinomer jugmedia jugpress južne vesti krik magločistač media i reform centar niš mij bečej mingl njuz.net portal soinfo.org sombor šumadijapress titulli.com
• Podržimo Jovicu Vasića! (5)

Zajedničko saopštenje za javnost novinarskih i medijskih udruženja.

Foto 29168 - Jovica Vasić, novinar Narodnih novina, pre osam dana je počeo štrajk glađu u centru Niša. Odlučio se na ovaj očajnički potez kako zbog teških uslova rada kojima je godinama bio izložen, tako i zbog nereagovanja nadležnih državnih institucija. Jovica Vasić ne traži ništa za sebe. Traži da se poštuje zakon, da se poštuju novinari, da se poštuju ljudi. Spreman je da za svoj zahtev gladuje do smrti. Predstavnici reprezentativnih novinarskih i medijskih udruženja sutra će otići u Niš da na licu mesta pruže podršku kolegi. 
Zahtevamo od Inspekcije rada i Ministarstva za rad i socijalnu politiku da hitno ispitaju slučaj niških Narodnih novina, kao i sve druge slučajeve ugrožavanja radnih prava novinara i novinarki u Srbiji - piše saopštenju koje su potpisali Udruženje novinara Srbije (UNS), Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS), Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV), Asocijacija nezavisnih elektronskih medija (ANEM), Asocijacija nezavisnih lokalnih medija (LOKAL PRES), Asocijacija onlajn medija (AOM) i Slavko Ćuruvija fondacija. Cenzolovka
savamajstor @ Sre, 19.10.2016. 04:39
anem aom cenzolovka društvo inspekcije rada jovica vasić lokal pres ministarstvo za rad narodne novine ndnv nuns slavko ćuruvija fondacija sombor štrajk glađu uns