Greg Sivulka > Da li je homoseksualnost normalna?

Kada sam prvi put dosao u Jugoslaviju pre skoro 17 godina. Bio sam odusevljen stavom vecine prema homoseksualnosti. Vecina sa kojom sam razgovarao o tome je smatrala da je ta pojava ili strasna bolest, ili greh. U Americkom drustvu, vec u osamdesetima, mnogi su ljudi poceli da veruju da je ovo nesto sasvim “normalno” i da bilo kakav drugi stav bi trebalo da se smatra netoleratnim i diskriminantnim. Homoseksualci bore se da legalizuju brak za sebe, cak i usvajanje dece!
Medjutim, vremenom sam primetio da sve vise i vise ljudi i u ovoj zemlji je pocelo da ublazi svoj stav prema homoseksualnosti. Verujem da su filmovi i serije, u kojima je uglavnom predstavljena homoseksualnost kao normalna stvar, dosta uticali negativno na svest naroda ovde. Zao mi je sto postepeno sledimo zapad u ovom polju.
Nemojte me pogresno shvatiti. Ne verujem da bi trebalo da izbegavamo homoseksualce I da ih tretiramo kao da su na nizom nivou drustva od nas, slicno kao sto smo mi tretirali crnce u Americi zavreme 50-ih. Ali mislim da je vazno govoriti istinu njima u nadi da im pomognemo.
Prvo bih hteo da vas pitam, pre nego sto pisem dalje u vezi ove vazne teme, da li ste ikada razmisljali o tome – kako znamo sta je istina i sta je laz? “Sto ljudi, sto cudi” sto se kaze kod vas. Svi imaju svoje misljenje o svemu. Nekada sva ta razlicita misljenja mogu da nas zbunjuju i nateraju da pomislimo da mozda ne postoji absolutna istina u vezi bilo cega u zivotu. Dan danas je veoma popularna filozofija relativizma, sto glasi – “Sve je relativno! Ono sto je istina za mene, ne mora znaciti da je i za tebe.” Ovo, iako lepo zvuci, i mozda moze da se primenjuje u odredjenim situacijama poput izbora paste za zube, ova filozofija ne moze da bude istinita sto se tice moralnih zakona. Na osnovu cega zakljucujem to? Prvo: Sama ta recenica –sve je relativno- nije relativna! Ta izjava je samokontradiktorna!! Drugo: Ovakvo razmisljanje nije prakticno ni realno primenjivo. Na primer, iako bi neki ljudi koji se drogiraju branili svoje lose ponasanje ovom filozofijom – ovo je dobro za mene, ali nije za tebe – ja ne bih nikada pristao da ih pustim da zive kako hoce. Rekao bih njima istinu – da takvo ponasanje unistava zivot! Drugi primer – Kada sef naredi, “Dodji na posao u 8h,” da li mozes da se pojavis kad hoces govoreci – “8h. za tebe nije 8h. za mene!!?” Svakako ne. Postoji absolutna istina ali nekada je tesko otkriti. Ali opet se vracamo na pitanje – kako da znamo sta je istina I sta je laz? Mozda ce vam se ovo ciniti naivnim ili staromodnim, ali ja verujem da je Sveto Pismo/Biblija najbolji izvor istine sto postoji u pisanom obliku na planeti. Posle mnogo godina proucavanja I primenjivanja Svetog Pisma, dosao sam do zakljucka da je ovo zaista merilo za odredjivanje istine i nekakav prirucnik za zivot. Verujem da je Bog napisao Bibliju preko ljudi i da je sto posto istinita. Zasto sve ovo navodim?
Nazad na temu. Da li ste znali da u Bibliji jasno pise da je homoseksualnost greh? Ne pise da je nesto sto je u nasim genima sto ne mozemo kontrolisati, ili da je necija privatna orijentacija. Jasno pise da je greh, isto kao sto je ljubomora, mrznja, preljuba, kradja, ubistvo, laz, itd. Prema tome, kada pricam sa homoseksualcima, postupam sa njima isto kao sa ljudima koji imaju problem sa grehom; kojima treba pomoc. Ne govorim njima, “ej, neka, ako ti hoces da budes gej, to je o.k! Radi sta hoces! Sve je relativno!!” Govorim njima istinu – da je to ponasanje nesto od cega treba se pokajati, nesto sto je lose za njih.
Poznajem jednog bivseg homoseksualca na zapadu kome je toliko drago sto je njemu neko rekao istinu. Ispricao mi je svoju zivotnu pricu nakon sto sam ga zamolio da mi objasni kako je upao u taj greh. Rekao mi je – “Greg, jednostavno je sve to pocelo u srednjoj skoli sa pornografijom. Postao sam zavisnik i gledao casopise, filmove svaki dan. Krenuo sam sa “soft porn”-om pa kada to vise nije zadovoljilo poceo sam da gledam “hard-core” porn. Poceo sam da izigravam to sto sam gledao, prvo sa devojkama. Onda mi je to dojadilo pa sam krenuo da spavam sa muskarcima. Bas kada sam stigao do dna svog zivota, neko je pricao sa’mnom i iskreno rekao kako sam na pogresnom putu. Prvo nisam hteo da ga slusam, istina je bolela. Izmisljao sam svakave izgovore za ono sto radim. Pricao mi je o Bibliji i kako pise tamo da je homoseksualnost greh ali da ako samo priznam Bogu i pouzdam se u Njega, sve ce mi oprostiti i dace mi snagu da pobedim taj greh. Nakon mnogo razmisljanja, odlucio sam da se pokajem i prihvatio sam Isusovo oprostenje. Osecao sam se kao da mi je Bog skinuo veliki teret sa ledja, kao da mi je istusirao dusu. Imam novi pocetak, novi zivot. Nisam operisan iskusenja. Dan danas ih imam. Nekada padnem. Ali vidi se napredak. Polako mi Bog pomaze da pobedim taj greh kao i svaki drugi. Cak se vraca zainteresovanost za zenski pol i jedva cekam da nadjem zenu sa kojom cu moci provesti ceo zivot.”
Ne treba tolerisati greh, treba ga zvati takvim kakav je. Treba voleti i brinuti se o ljudima koji su upali u greh homosekualnosti, ali ne smemo biti pasivni prema njihovom ponasanju. Moramo im reci istinu. Jedino onda postoji nada za promenu.

Greg
Greg Sivulka (Greg) @ Sre, 07.02.2007. 13:13
Prethodna blog poruka Sledeća blog poruka

Komentari

>>
12
Evo covek sa zapada vam je sve objasnio. Da i on nije homofobican? A? Kenny???
gospodin
@ Sre, 07.02.2007. 14:33
gospodin
jel to što je on sa zapada znači da automatski nije homofobičan? :)

za mene je jedini greh činiti zlo drugome, a sve dok homoseksualci ne čine zlo i ne ograničavaju ljudska prava drugima, ne vidim zašto bih im bilo šta branio

gregu je polazna tačka religija, ali država na svu sreću nije crkva, pa tako i ta religija ne sme da ima uticaj na ograničavanje ljudskih prava
pcmaniac
@ Sre, 07.02.2007. 14:42
pcmaniac
Slazem se sa Nemanjom + dodajem da je Greg u pravu sto se tice pasivnosti. A pasivnost je ono sto treba sto vise izbegavati, u svakom slucaju. :)

...Kenny? :/
NIRVANA!
@ Sre, 07.02.2007. 16:00
NIRVANA!
Sve je normalno smo sto nasi ograniceni umovi nemogu da prihvate nesto razlicito od nas samih.

Za brakove me bas briga nek se ''pare'' koliko hoce zabole me, ali NIKAKO neodobravam usvajanje dece, jer ko zna kakve posledice bi imala takva deca
RoOtz
@ Sre, 07.02.2007. 19:17
RoOtz
pozdrav svima, eto me prvi put ovde...

@RoOtz
Prvo si rekao: "SVE je normalno samo sto nasi ograncieni umovi nemogu da prihvate drugacije od nas samih."
Na osnovu ovoga zakljucujem da branis stav da je ok biti homoseksualac.
Zatim si rekao da im samo ne bi dozvolio usvajanje dece "jer ko zna kakve posledice bi imala takva deca".
Cini mi se da si prozvao ljude da su ogranicenog uma jer nemogu da prihvate nesto sto je izvan njih samih (heteroseksualci homoseksualce) a sa ovom drugom recenicom si pokazao da si po svojoj sopstvenoj definicji i ti ogranicenog uma jer nemozes da prihvatis nesto sto je drugacije od tebe samog tj., da je ok da homoseksualci usvajaju decu.

Ako je SVE normalno zasto ti nije normalno da homoseksualci usvajaju decu??

Pa postavljam pitanje - A da mozda ipak nije SVE normalno?

Ne mislim da te vredjam il nesto tako samo zelim da ukazem na nelogicnost tvojeg izlaganja.
A mozda sam te samo lose razumeo.

Pozz

menjano pre 5 godina
drmr
@ Čet, 08.02.2007. 00:46
Da ja sam ogranicen. To nisam porekao. Zar nismo svi?

Dali je normalno ili ne ali ta deca nece rasti isto kao deca iz heteroseksualnih brakova. Mnogo ce se razlikovati neka njihova shvatanja od shvataja ostale dece, sto nikako nije dobro jer bi se osecala razlicitim ,posebnim ,ali ne na dobar nacin.
A nikad nece biti gledana jednako u nasoj konzevi od zajednice, kad se bude proculo da neko ima dve mame ili tate. Ja licno ne bih gledao drukcije takvu osobu, ali znam da neki bi.

I sad zabole me srednja noga dali je nesto normalno ili ne ,ali toj deci bi bilo tesko dok neodrastu i neshvate.
Ja volim decu pa zato neodobravam.
A oni koji to odobre bi uradili zbog toga da ih (homose) smire i navedu da glasaju za njih. Zabole ih za tamo neku decicu.


A ovi nek rade sta hoce(homosi) ako je njima dobro.....dok mene ne uplicu
RoOtz
@ Čet, 08.02.2007. 04:33
RoOtz
Svaki peder vise jedna zena slobodnija za nas! :D
pilslight
@ Čet, 08.02.2007. 11:22
pilslight
@RoOtz
"Cim dodjes volis da pocnes da seres a? "
Izvini sto sam razmisljao drugacije od tebe samog, tj., sto nisam prihvatio tvoju liniju misli. Hvala ti sto si tolerantno i otvorenog uma uzeo u obzir razmisljanja van tebe samog i objasnio mi svoje stavove ... (da, ako ti se ucinilo da serem, sada definitivno serem 8O )
:)

Slazem se sa svime sto si napisao.
Ali na stranu nase drustvo jer u nasem drustvu jos nema ni ozbiljne inicijative za gej brakove a kamoli za usvajanje dece.
Dali bi dozovolio da gej parovi usvajaju i odgajaju decu u drustvu u kojem je biti gej sasvim normalno i prihvaceno i gde deca nece biti sikanirana na toj osnovi?

Ja nebih dozovolio usvajanje, bez obzira u kojem drustvu se to desava, jer jednostavno mislim da to nije normalno. Na stranu religiju i verska ubedjena o kojima je govorio Greg. Nije prirodno u ovom slucaju, zato mi i nije normalno i nemogu da odobravam.
Zatim, isto bez obizra na stav drustva, jedno je da dva odrasla coveka svojom voljom odluce da rade sta ce da rade a drugo je da u takvu vezu uvlace dete koje nemocno da se izjasni o tome dali zeli da zivi sa dve tate ili bi ipak radije tatu i mamu kako je i "Majka priroda" odredila.

Ono sto hocu da ustvrdim je da nije sve normalno. A cini mi se da ipak nije ni tebi.


pozz
drmr
@ Čet, 08.02.2007. 12:00
medicinar85:
хомосексуалност је болест модерног доба! људски ум је још недокучив... али код хомосексуалаца долази до увећања једног дела средњег мозга, то је примећено и код свих сексуално настраних особа, разлог је лучење појединих хормона, које је условљено сопственом свешћу,... и тако сто пута изговорена лаж постаје истина! тако да ма колико је људски ум још недокучив, играње појединаца са њиме је стварно фасцинантно! постоје неке ствари које иду у корист науке, а на уштрб религије, постоје религије, које раде нешто на уштрб науке, АЛИ ХОМОСЕКСУАЛНОСТ ЈЕ НЕШТО ШТО СЕ КОСИ И СА РЕЛИГИЈОМ И СА НАУКОМ! када се једног дана буде пронашао лек, неки универзални начин приласку вирусним обољењима (вирусима се данас прилази исто као и бактеријама), остаће борба са људским умом, који може да крене патолошким путом као и све на и у човековом организму, бројне су сексуалне настраности, ево пример једне, нпр. ако видим двоје људи кроз прозор како се "бамбусају", и имам жељу да то гледам и даље, и то је вид сексуалне настраности, али је у границама нормале док ти не почнеш да тражиш људе по граду како би их гледао! поента коју хоћу да кажем, све су то поремећаји, али поремећаји који могу да се контролишу вољом,брате, па увек ће добити батине, али увек ће главе да лете! ако неки не могу своје ствари да реше у глави, и нас кој то не прихватамо, изазивају, и прозивају зато што немамо склоност ка истом полу...


:arrow: Doktore, ajde mi navedite kriterijume za postavljanje dijagnoze bolesti modernog doba. Ček lista? PET scan? fMRI?
:arrow: Navedeni neuroloski nalazi intrigiraju radoznalost. Molim za izvore ovih navoda.
:arrow: "све су то поремећаји, али поремећаји који могу да се контролишу вољом" - tvrdnja apsolutno netačna. Tok i pulsacija orgonske energije izlazi iz okvira ljudske volje, bio on normalan ili patološki. (Wilchelm Reich : Funkcije orgazma)
:arrow: "хомосексуалност је болест модерног доба!", "постоје неке ствари које иду у корист науке, а на уштрб религије, постоје религије, које раде нешто на уштрб науке, АЛИ ХОМОСЕКСУАЛНОСТ ЈЕ НЕШТО ШТО СЕ КОСИ И СА РЕЛИГИЈОМ И СА НАУКОМ!", "брате, па увек ће добити батине, али увек ће главе да лете!" - da divljačkoj logici nema mesta u naučnom saznanju aksiom je koji je postavio još Karl Poper. Ako pretendujete na naučnu kaerijeru, ovakve nespojive generalizacije će Vam veoma smetati.Ako se homoseksualnost kosi sa naukom, zašto je onda naukom objašnjavate?
Žulja
@ Čet, 08.02.2007. 15:37
Žulja
Ja iskreno nemam pojam sto se tice ove oblasti nauke, dali je poremecaj il boles ili pak posledica otmice vanzemeljaca stvarno neznam, ali ti ljudi vole isti pol. A ja da im branim da se jebu mi nepada na pamet, kao kad bi meni neko branio da se jebem sa svojom devojkom.
ostale stavove sam vec izneo.
Ali stvarno mi se nesvidjaju te parade, i neznam sta oni time oce da pokazu. Mozda oce da dobiju batine. Mozda ih to pali otkud znam
RoOtz
@ Čet, 08.02.2007. 16:20
RoOtz
Ma sta vas boli ako neko paradira okolo, a pri tome NE nanosi stetu nikome.

Meni je isto gay parada bezveze nacin promocije, ali sta imam ja ili bilo ko da njima razbijam glave. Neka prosetaju, pokazu se, sigurno nece nikome naneti fizicku, niti psihicku bol (sem ako taj neko drugi nije nesiguran u svoj seksualni identitet, pa se boji da mu mozda proradi zelje za svojim polom :-) ).

Oni su svesna ljudska bica i njima nije uopste lako ziveti sa tim sto njihov organizam trazi i tajiti tako nesto godinama, pa se cak i ozeniti i imati decu i ziveti sve super zajedno u porodici i sa 50 ili vise godina i dalje ostati u potpunosti seksualno/nagonski nezadovoljen.

Zamislite sebe da morate ceo zivot da krijete da, ako ste musko zelite devojku, a da svi to manje/vise vide i da vas svi manje/vise cudno gledaju, ismevaju, tuku ili ubiju zbog toga.

Mene iskreno nervira izfeminiziranost ponekih pedera i muskobanjastost ponekih lezbejki, ali TO JE MOJ PROBLEM, A NE NJIHOV!!!

Oni su takvi kakvi su, nimalo im nije lako ziveti sa tim.

Pre svih kritika, proglasavanja istih bolesni ili fizickog nasilja nad njima, PROBAJTE SEBE ZAMISLITI U NJIHOVOJ KOZI! To je nesto cega ne mogu da se oslobode i sa cim se radjaju. A oni medicinari koji su samo u fazonu telesnog, neka se malo podsete ili sacekaju tek da nauce nesto iz psihijatrije o tome da se i psihoze nikada ne mogu izleciti, vec takvim ljudima treba sto vise pomoci i omoguciti im sto lepsi i prijatniji zivot. Te ako i homoseksualizam smatrate bolescu (ja ne), primenite isti princip, dakle POMOCI IM DA STO PRIJATNIJE ZIVE I SHVATITE DA AKO JE NEKO PEDER ON NIJE MENTALNO POREMECEN ILI BILO STA SLICNO, TE IM NEMOJTE RAZBIJATI GLAVE I PODRZAVATI RETARDE KOJI TO RADE!

I ako cete biti jos jedan medicinar koji je polozio Hipokratovu zakletvu, uz likovanje letenju pederskih glava i samo da bi dobro zaradjivao, ne obaziruci se na osecanja ljudskog bica bez obzira na njegovu boju koze, naciju, seksualno opredeljenje, ekonomski status ili bolest, onda vam iskreno i iz sveg srca zelim da nikada ne zavrsite studije, a ako ste zavrsili srednju medicinsku, onda vam, opet iskreno, zelim da nikada ne nadjete posao u struci, jer medicinska struka spada u zanimanja ustanovljena za pomoc coveku, kakav god da je on/ona.


Aj zdrao!
svchost
@ Čet, 08.02.2007. 20:40
Ova tema kao i ona prosla nikada nece biti zavrsena. Jednostavno kad neko nece da prihvati da je homoseksualnost bolest, to mu je nemoguce objasniti pa makar mu pokazao i rad ko zna kakvih naucnika i bilo cega...
Kao sto sam naveo na prosloj temi, ne bih ih tukao-sami su oni dovoljni sebi i svojim porodicama, izrodi koji ce ceo svoj zivot ici u pogresnom smeru. Treba ih leciti, i fizicki i duhovno.
Usvajanje dece? Pa jeste li vi ljudi normalni???
Koga ce dete onda da zove mama a koga tata? lol
gospodin
@ Čet, 08.02.2007. 21:21
gospodin
Man'te se homoseksualaca. Pre bi crkva trebala da se leči od pedofilije. To je bolest.
La Revolucion
@ Pet, 09.02.2007. 02:05
La Revolucion
svchost:
... neka se malo podsete ili sacekaju tek da nauce nesto iz psihijatrije o tome da se i psihoze nikada ne mogu izleciti...


Cher ami,
Ne znam koliko ste upoznati sa psihijatrijom i psihoterapijom, ali tvrdnja da se psihoze nikada ne mogu izleciti je apsolutno netačna.
Jackie Shiff, i muž joj, su osnivači čuvene Catexis škole u psihoterapiji u okviru transakcione analize. Rukovođeni idejom da je koren psihoze u neispravnom odgoju deteta, oni svojom reparenting metodom vrlo efikasno leče mlade psihotične pacijente koji su od zvanične psihijatrije procenjeni kao netretabilni. Uvodeći ih u duboke psihičke regresije do mentalnog stanja bebe i ponovnim odgojem od nekoliko godina, Shiffova je uspevala da do te mere pomogne svojim psihotičnim pacijentima, da su se za nekoliko godina razvijali u mlade i zdrave ljude, od kojih su mnogi čak postali psihoterapeuti i rade s njom na tretmanu novopridošlih klijenata.
Neverovatno, ali istinito i da se proveriti. Tačno je da većina terapijskih škola teške psihoze ocenjuje kao netretabilne, odnosno nema metoda za rad sa takvim ljudima. Međutim zahvaljujući Shiffovima, shvatanje o psihozi kao "neizlečivoj" postaje neprihvatljivo.
Žulja
@ Sub, 10.02.2007. 12:08
Žulja
pcmaniac:
jel to što je on sa zapada znači da automatski nije homofobičan? :)

za mene je jedini greh činiti zlo drugome, a sve dok homoseksualci ne čine zlo i ne ograničavaju ljudska prava drugima, ne vidim zašto bih im bilo šta branio

gregu je polazna tačka religija, ali država na svu sreću nije crkva, pa tako i ta religija ne sme da ima uticaj na ograničavanje ljudskih prava


Odgovor - Prvo bih hteo da vas pitam - Kako definisete zlo? Kako razlikujete dobro od zla? Ono sto je vama zlo, mozda je nekom drugom definisano kao dobro. Kao na primer, u nekim primitivnim zemljama, osveta torturom je nesto za pohvalu. Ili za vreme II Svetskog Rata, skoro je citava nacija mislila da je sasvim moralno da unistava sve inferiorne manjine. Kojim pravom vi mozete da kazete ovakvim ljudima da nisu u pravu? Koje je vase merilo po kome resavate moralna pitanja?

Drugo - Homoseksualci cine mnoga "zla." Pored uzasnih duhovnih i psihickih problema u koje ne bi da ulazim sada, fizicki unistavaju svoja tela. Nase debelo crevo je stvoreno za izbacivanje stetne fekalije, ne za seksualno iskustvo. Homoseksualci imaju strasne probleme sa raznoraznim upalama u ovom podrucju tela jer njihovo ponasanje vremenom prouzrokuje cepanje, prosirenje, i krvarenje delikatnih tkiva debelog creva. Kada je debelo crevo ostecno, povecana je mogucnost da se prenesu bakterije iz fekalija u telo. Ovo je samo jedna od niz posledica koje se desavaju kada covek zloupotrebljava, za svoje perverzne zelje, ono sto je Bog dao.
Greg
@ Sub, 10.02.2007. 19:00
@ Greg:
Homoseksualci imaju strasne probleme sa raznoraznim upalama u ovom podrucju tela....


Kao i ribe onih koji vole da tuku pedere!
:P :P :P
svchost
@ Ned, 11.02.2007. 12:54
@ Zulja:

Thnx za info. Iskreno, nisam cuo za bas tu vrstu terapije. Cuo sam za neke druge pokusaje, koji su, slicno primeru koji si naveo, prakticno (gledajuci br. obolelih) neefikasni, ali sto da ne. Nadam se da ce i to da postane masovno. (pa da izlecimo i nacionaliste vracanjem u rano detinjstvo....gde li su to skrenuli s Bozjeg puta :P :P :P )

poz!
svchost
@ Pon, 12.02.2007. 23:17
@ medicinar85
...али мани ме тих твојих теорија... и немој ми ти о људској физиологији, и патофизиологији...

Ami, bojim se da me shvatas suviše lično. To nisu moje, već teorije prihvaćene od savremene naučne javnosti. Kakogod, vrlina naučne teorije i jeste u mogućnosti da bude proverena ili u krajnjem opovrgnuta.
Dalje, stvarno nemam nameru da se bavim fiziologijom osim na nivou beletrističke zainteresovanosti. Ergo, neću ja o fiziologiji. O njoj će prof. Vesna Ivetić.

...па пола те стручне литературе коју учите су вам написали хомосексуалци...

:? :lol:

@svchost
You're welcome. Šta znamo. Budućnost nosi novosti. Setim se ponekad Bunjela:
"Bogu hvala, ja sam ateista." :D
Žulja
@ Uto, 13.02.2007. 15:25
Žulja
Mrzilo me je da citam sve postove pa cu samo da dam svoje misljenje.
Prihvatam gay ljude (iako nisam ni jednog/jednu upoznao), njihove parade, klubove i sve tome slicno ali jedino sto ne mogu (sto je rekao i RoOtz) je da usvajaju decu.
Ne zato sto smatram da to treba zabraniti ili da je to bolest, cak naprotiv - ako zele da imaju decu neka je imaju, vec samo zato sto mislim da ta deca nece proci dobro u zivotu.Sikaniranje i omalovazavanje je ono sto 80% ove nase zalosne drzave smatra normalnim u borbi protiv "nenormalnog".
Tako dok god je nas narod ogranicen nece prihvatiti nista takvo... vremenom ce se i ljudi promeniti - moraju!
sorrowscavenger
@ Ned, 18.02.2007. 04:27
sorrowscavenger
"Prihvatam gay ljude (iako nisam ni jednog/jednu upoznao)"


Ma jesi samo nisi svestan, mogu cak reci i 100%. Malo, ko ce od njih otvoreno reci da je gay. Ima cak i onih za koje nikada ne bi rekao da su gay.

MENE SU POSLALI IZ STABA. JA CU VAM POMOCI. :P
svchost
@ Sub, 03.03.2007. 13:41
Da biste komentarisali blogove, morate biti ulogovani.
>>
12
Prethodna blog poruka Sledeća blog poruka